• امروز : چهارشنبه - ۲۵ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 16 October - 2024

همایش «ایران و مبارزه با تروریسم» در ایتالیا برگزار شد

  • کد خبر : 48757
  • 13 اکتبر 2024 - 13:57

همایش «ایران و مبارزه با تروریسم» با هدف بررسی چالش‌ها و واقعیت‌های موجود در زمینه تروریسم در ایتالیا برگزار شد.

nejat albani 2

به گزارش فراق، در این همایش که روز شنبه، ۱۲ اکتبر ۲۰۲۴ (۲۱ مهر ۱۴۰۳) در شهر مودنا ایتالیا، توسط سازمان پژوهشی «سرزمین پدران» برگزار گردید، چالش‌های موجود در زمینه مبارزه با تروریسم و نقش ایران در این عرصه بررسی شد.

به گزارش روزنامه ایتالیایی لاپرسا، این همایش به‌ویژه بر روی تنش‌های موجود در خاورمیانه و مخالفت ایران با سیاست‌های آمریکا و اسرائیل تمرکز داشت. خبرنگار اجتماعی این روزنامه، جیانی گالئوتی، در گزارشی پیش از آغاز برنامه، به سوالاتی اشاره کرد که در این همایش مورد بحث قرار خواهد گرفت؛ از جمله اینکه ایران در قبال تروریسم داخلی و بین‌المللی چه اقداماتی انجام داده است و چرا گروه مجاهدین خلق به عنوان یک گروه تروریستی شناخته می‌شود.

سخنرانان این همایش شامل هانیه ترکیان، استاد معارف اسلامی در ایتالیا، ابوالفضل امامی، مرجع دینی شیعیان در ایتالیا، اریسا ادریسی، مسئول انجمن نجات آلبانی، ماریا موریگی، تحلیلگر ژئوپلیتیک و استفانو بونیلاوری، ناشر بودند.

همچنین در این همایش بئاتریس دی مایو، مشاور سابق شورای شهر، و جیانی آلمانو، دبیر حزب استقلال ایتالیا به اهمیت مبارزه با تروریسم در جهان پرداختند.

در ابتدا خانم موریگی با بررسی ماهیت تروریستی و التقاطی مجاهدین خلق بیان داشت: تروریسم یک ایدئولوژی دارد که به‌صورت خشونت‌آمیز و سرکوبگرانه توسعه می‌یابد. گروه مجاهدین خلق ایران (MEK) هیچ ایدئولوژی ثابت و پایه‌ای ندارد، زیرا همواره در مواضع خود تغییرات مستمر داشته‌اند. آنان در ظاهر از اسلام میانه‌رو، مترقی و دموکراتیک صحبت می‌کنند، اما هدف اصلی تنها کسب حمایت مالی است. در واقعیت، این تشکیلات فرقه‌گرا، حملات تروریستی هولناکی در مناطق مختلف ایران و جهان انجام داده است.

جیانی المانو به تحولات منطقه غرب آسیا و کشتار بی‌رحمانه مردم غزه و لبنان اشاره کرد و بیان داشت: تروریسم شرم آور است و حاکمان در اروپا باید به شدت با آن مقابله کنند. وی با بیان اینکه تروریسم از جنگ و زندگی روزمره تغذیه می کند، هشدار داد: این پدیده می‌تواند مردم اروپا را با خطر مواجه نماید. لذا خطر تقویت گروه مجاهدین در اروپا را باید بیش از پیش جدی تلقی کرد.

در ادامه، خانم اریسا ادریسی (رحیمی) به زبان ایتالیایی برای شرکت گنندگان در همایش سخنرانی کرد و به معرفی خود و انجمن نجات پرداخت و خواست خانواده‌های عضو انجمن نجات از جوامع بین‌المللی را مطرح کرد. او پس از اتمام برنامه، سه مصاحبه با تلویزیون‌های ایتالیا انجام داد که مصاحبه وی با شبکه ۹mq.it به صورت زنده به مدت چهار دقیقه پخش شد.

ابوالفضل امامی هم تروریسم را جنگ روانی برای وحشت مردم توصیف کرد که در این رابطه تروریست های گروه مجاهدین ضمن کشتار بیش از ۱۷ هزار نفر در ایران، جامعه را ناامن کرده بودند. وی تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران توانسته است در سال‌های بعد از انقلاب از طریق جان‌فشانی‌های فراوانی، تروریسم داخلی و منطقه ای از جمله در عراق و سوریه را شکست دهد.

در این همایش، فرزند شهید هاشمی نژاد که به‌دست گروه مجاهدین به شهادت رسیده بود، طی سخنانی به‌صورت ویدیو کنفرانس، ابعاد دیگری از جنایات مجاهدین به‌ویژه در سال‌های اول پیروزی انقلاب و ترورهای کور و هدفمند این گروه را برشمرد.

این همایش با بازدید شرکت‌کنندگان از نمایشگاه تروریسم مجاهدین خلق به پایان رسید.

nejat albani 1

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=48757