• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024

۴ محور اصلی فرقه رجوی برای انتخابات ایران / سرپل‌های «اشرف ۳» سخت مشغول کارند

  • کد خبر : 30008
  • 29 فوریه 2024 - 12:22

فرقه تروریستی رجوی را می‌توان پای ثابت همه انتخابات برگزارشده بعد از انقلاب در جمهوری اسلامی ایران دانست! البته نه با کسوت دموکراتیک، بلکه در نقش‌هایی برای برهم زدن صندوق رأی و تخریب انتخابات.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی فراق، در اولین دوره انتخابات بعد از انقلاب که در واقع همه‌پرسی جمهوری اسلامی محسوب می‌شد، واکنش منافقین تحریم صندوق رأی بود و بعد از آن در انتخابات ریاست جمهوری نیز به دلیل آنکه به قانون اساسی رأی نداده بودند، امکان حضور پیدا نکردند.

شاید دموکراتیک‌ترین رفتار دار و دسته رجوی در قبال انتخابات را بتوان در اولین دوره مجلس شورای اسلامی جستجو کرد که فهرستی از نمایندگان خود را در همه حوزه‌های انتخابیه ارائه دادند و برای اولین بار و آخرین بار قصد داشتند شانس خود را از طریق قانون و با احترام به رأی مردم و دموکراسی امتحان کنند. در اولین دوره که در اسفند ۱۳۵۸ و اردیبهشت ۱۳۵۹ برگزار شد نمایندگان سازمان در هیچ حوزه‌ای با اقبال مردم روبه‌رو نشدند و سهم این فرقه باوجود توهم هواداران میلیونی، از مجلس صفر بود.

شاید همین تجربه برای رجوی و دار و دسته‌اش اثبات کرد که حضور درصحنه انتخابات از طریق دموکراتیک و صندوق رأی هیچ دستاوردی برایش نداشته و از همین‌جا بود که به گزینه‌هایی ازجمله تخریب انتخابات، حمله به رأی‌دهندگان و انفجار صندوق رأی و حوزه انتخابیه روی آورد.

سال‌ها بعد با از بین رفتن توان نظامی و عملیاتی این فرقه، تنها تأثیر آن‌ها بر انتخابات به فضای مجازی محدود شد که البته همان رویکرد تخریبی را با خود به همراه داشت. برای انتخابات مجلس ۱۴۰۲ نیز هم همان‌طور که از فرقه رجوی انتظار می‌رفت از ماه‌ها قبل اقدامات خود را برای تأثیر یا بهتر بگوییم تخریب انتخابات مجلس شورای اسلامی آغاز کردند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که ۴ محور اصلی فرقه رجوی در انتخابات که البته جدید هم نیستند، در دستور کار آن‌ها قرار دارد:

این خط اصلی منافقین از اولین دوره انتخابات در ایران بوده و هست. فرقه رجوی همواره با تلاش برای بی‌اثر نشان دادن صندوق رأی سعی داشته است تا گزینه مبارزه و براندازی نظام را به‌عنوان راه‌کار ارائه دهد. حال در شرایطی که فقط فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی را برای کنشگری در اختیاردارند، اهم تلاش خود را بر همین خط ناامید سازی مردم از صندوق رأی قرار داده‌اند.

محتوای تولیدشده توسط عوامل این فرقه در آلبانی ازجمله عکس نوشته‌ها، کاریکاتورها، کلیپ‌ها و یادداشت‌ها همگی بر همین مسئله تمرکز کرده‌اند که اساساً صندوق رأی در جمهوری اسلامی هیچ نتیجه‌ای در برنداشته و انتخابات در ایران بر زندگی و آینده مردم اثرگذار نبوده و نیست. برخی از این محتواها در قالب نظرسنجی از مردم! با منابع مخدوش و مبهم ارائه می‌شوند تا از زبان مردم این مسئله بیان گردد.

هرچند جستجو در محتوای شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که برخی گروه‌های رسانه‌ای نیز اقدام به نظرسنجی‌های میدانی اما با سؤالات و شیوه‌های غیراستاندارد نموده‌اند و نتیجه گرفته‌اند که بخشی از جامعه نسبت به صندوق رأی و تأثیر آن بر زندگی مردم ناامید است، اما فرق این نظرسنجی‌ها با محتوای منتشرشده از سوی منافقین این است که گروهک رجوی همراه بابیان چنین نتایجی نسخه براندازی نظام ایران را نیز ارائه می‌دهد.

درواقع رجوی آرزویش را در همین بسته پیشنهادی ارائه می‌دهد و همچنان معتقد است که اگر نظام جمهوری اسلامی سقوط کند، او برای به قدرت رسیدن در ایران شانس دارد!

تخریب چهره نامزدها نیز از دیگر خطوط منافقین در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی است. تک‌تک نامزدهای احتمالی یا قطعی در محتوایی که از سوی منافقین تولید و منتشر می‌شود، تخریب می‌شوند. البته تخریب نامزد رقیب در میان برخی جریان‌های سیاسی و جناح‌های موجود در ایران نیز متأسفانه وجود دارد، اما تفاوت محتوای منافقین نوع تخریب نامزدهاست که اولاً از یکسو همه نامزدها را شامل می‌گردد، ثانیاً ادبیات تند از قبیل جنایتکار خواندن این افراد و گره زدن همه نامزدها به حاکمیت و تخریب هم‌زمان حاکمیت و همه نامزدها از دیگر ویژگی‌های روش‌های تخریبی منافقین است

یکی از دیگر خطوط سرپل های فرقه رجوی پیگیری رقابت‌های انتخاباتی و تلاش برای تبدیل رقابت‌های هواداران نامزدها به اختلافات عمیق و درگیری است. فضایی دوقطبی باقابلیت تنش و درگیری هدف این گروهک در پیگیری خط اختلاف میان هواداران کاندیداهاست که البته با پوشش هواداران نامزدها انجام می‌گیرد. رد پای این خط فرقه را می‌توان در کامنت ها و منشن های منتشرشده توسط اکانت های فیک این فرقه مشاهده کرد.

تولید محتوا در موضوعات اختلافی، یادآوری حوادث تلخ در انتخابات‌های گذشته، هشدار نسبت به عواقب پیروزی کاندیدای رقیب و مسائلی از این قبیل با محوریت شعله‌ور ساختن آتش اختلافات میان هواداران و ایجاد زمینه‌هایی برای رفتارهای رادیکال در ایام رقابت‌های رسمی و در زمان اعلام نتایج انتخابات، از دیگر اقدامات این فرقه است.

و درنهایت غایت آرزوی این فرقه خرابکاری، اقدامات میدانی رادیکال در حین برگزاری انتخابات است که درنهایت بتوان دامنه‌های آن را به ناآرامی‌های میدانی تسری داد. سال‌هاست که منافقین توان عملیاتی و میدانی خود را برای خرابکاری یا هرگونه تهدیدی در شهرهای ایران ازدست‌داده‌اند. این فرقه اکنون نه استعداد نیرویی این کار را دارد و نه فاصله چند هزار کیلومتری‌اش با مرزهای ایران امکانی برای اقدام میدانی برایش باقی گذاشته است.

در چنین شرایطی فقط و فقط کانون‌های شورشی تنها امید آن‌ها برای هرگونه کنش میدانی در ایران است. کانون‌های شورشی یا همان نوجوانان فریب‌خورده‌ای که در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی تحت تأثیر سرپل‌های منافقین در شبکه‌های اجتماعی و با تحریک هیجانات جوانی حاضر به برخی اقدامات محدود می‌شوند، همه امید این فرقه تروریستی است که در صورت ایجاد زمینه و شرایط ناآرامی دست به اقدامات میدانی بزنند.

این نوجوانان گاهی با نوشتن یک شعار بر روی دیوار، یا نمایش یکدست نوشته در مقابل دوربین یا نهایتاً آتش زدن یک بنر یا پرچم و ارسال فیلم آن برای سرپل منافقین، فرصتی را برای دار و دسته رجوی ایجاد می‌کنند تا با نمایش این فیلم‌ها از توان عملیاتی خود داستان‌سرایی کرده و در قبالش از حامیان غربی و عربی خود حمایت‌های مالی بگیرند. حال در این میان اگر با این نوجوانان برخورد قانونی صورت گیرد هم هیچ اهمیتی برای رجوی نداشته و ندارد و حتی تک‌تک این موارد را نیز به‌عنوان مصادیق عدم آزادی بیان در ایران مطرح کرده و بازهم استفاده تبلیغاتی خود را می‌برند.

آنچه گفته شد همه توان و ظرفیت فرقه رجوی است که البته با ادعای آن‌ها مبنی بر «جایگزین دموکراتیک نظام ایران» هیچ تناسبی ندارد، اما بالاخره می‌تواند مزاحمت‌هایی هرچند ناچیز در حاشیه انتخابات ایجاد نماید.

 انتهای پیام

 

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=30008

نوشته های مشابه

17آوریل
فاکتِ چشمان ۱۲ تا داشتم / قربان عرب حسرت به دلی با یادآوری خاطرات را نوشته بود
افشای اسنادی از جمع‌بندی نشست‌های غسل هفتگی و عملیات جاری مردان و زنان در فرقه رجوی

فاکتِ چشمان ۱۲ تا داشتم / قربان عرب حسرت به دلی با یادآوری خاطرات را نوشته بود

09آوریل
سپیده‌دمِ سپهبد
گذری بر زندگی شهید صیاد شیرازی

سپیده‌دمِ سپهبد