• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
به بهانه هشتم مارس، روز جهانی زنان

استثمار زنان در حرمسرای رجوی

  • کد خبر : 29055
  • 08 مارس 2021 - 13:34

همه ساله هشتم مارس برابر با ۱۸ اسفند، مصادف است با گرامیداشت جنبش حقوق زنان جهان.

در ابتدا هشتم مارس یک رویداد سیاسی-اجتماعی که آمیخته با حقوق بشر بود گرامی داشته می شد، اما به مرور زمان در برخی از مناطق جهان موارد احساسی نیز به آن اضافه گردیده است.

برای اغلب زنان و مردان جهان طبعا قسمت حقوق بشری روز زن اهمیت دارد که امیدواریم  با تلاش زنان و همراهی مردان این خواسته که یک خواسته برحق و جامع می باشد روز به روز در جهان محقق تر شود.

در این میان زنانی وجود دارند که در چنبره مرگبار یک فرقه تبهکار گرفتار آمدند و راه رهایی برای آنان در ظاهر متصور نیست. این زنان در زندان های متعددی قرار داشتند؛ سال ها در بیابان های عراق در یک مرکز شکنجه تحت عنوان قرارگاه اشرف به سر می بردند و بعدها از عراق به یک اردوگاه دیگر در کشور آلبانی انتقال داده شدند.

امروزه  تنها آزادی عمل آنان رفتن بالای درختان و گرفتن عکس یادگاری است زیرا به جز این هیچ دلخوشی دیگری در زندگی آنان وجود ندارد. این زنان برعکس تصورات اولیه شان در وادی مرگباری افتاده اند که به شیوه های مختلف اعم از آزار و اذیت جنسی و روحی و روانی استثمار می شوند. شادی برای آنان هیچگاه مترادف با شادی هایی که هر انسان به ویژه زنان داشته اند نبوده و اصلا در امکانشان نیست. زنانی که روزگاری آرزوهای در سر می پروراندند هم اکنون باید دوران کهولت سنی خود را در جایی بگذرانند که هیچ کورسویی در انتهای تونل زمان برایشان قابل رویت نیست تا به آن دل بسته و امیدوار باشند.

زنانی که اگر در اجتماع بودند هم اکنون اغلب آنان از زندگی نسبتا مرفهی برخوردار بودند، درکنار خانواده های خود قرار داشتند و روزگار می گذراندند، حتی اغلب دارای نوه بودند و به همراه عزیزانشان عمر سپری می کردند.

هم اکنون آنان به جز رویا پردازی کار دیگری در زندگی خودشان ندارند.

طبق شهادت برخی از زنانی که توانسته بودند از این فرقه فرار کرده و خاطرات خود را باز نویسی و در اختیار افکار عمومی قرار دهند، شخص رجوی با خیلی از زنان این فرقه در سطوح بالاتر ارتباط جنسی برقرار می کرد و آنان را در حریم خود می دید.  

در راس شکنجه گرانی که در راس زنان تشکیلات رجوی قرار گرفته است باید از مریم رجوی (مریم قجر عضدانلو، همسر سابق مهدی ابریشم چی که بعدها از شوهر خود طلاق گرفته و روابط نامشروعی را با مسعود رجوی شروع کرده بود) نام برد.

نقش این به ظاهر زن در سرکوب زنان در فرقه رجوی نقشی منحصر به فرد است و کسی نتوانسته است در طی سالیان گذشته جایگزین او گردد. مریم رجوی با ایفای نقش خود توانسته است زنان را با فریب و نیرنگ و حرف های عامه پسند در زندان رجوی به زنجیر کشیده و مانع از رهایی آنان گردد.

در چنین روز خجسته و مهمی از صمیم دل برای زنان کشورمان که در چنبره مرگبار تشکیلات مخوف رجوی گرفتار هستند آرزو می کنیم به خود آمده و فریب شعارهای عوام فریبانه رجوی و عناصر منحط او را نخورند. برای زندگی کردن همیشه فرصت هست ولی برای لذت بردن از آن نه. بر تمام قید و بندهای رجوی بشورید و قیام کنید.

مقام زن هم اکنون در ایران در چند نوبت از سال گرامی داشته می شود؛ در روز میلاد بانوی عالمیان حضرت فاطمه زهرا علیها سلام، در روز میلاد حضرت زینب کبری علیها سلام، در روز میلاد حضرت خدیجه همسر پیامبر اکرم (ص) اما در تشکیلات فرقه ای رجوی کدام روز به عنوان روز زن گرامی داشته شده و به پاس آن جشن گرفته می شود؟

یاددشت از: ژیلا شمس

انتهای پیام / فراق

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=29055

نوشته های مشابه