• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

تازه های نشر: «صنم» روانه بازار شد

  • کد خبر : 27387
  • 04 نوامبر 2020 - 11:25

چاپ نخست رمان«صنم» نوشتۀ ملیحه ذوالفقاریان از سوی انتشارات سروش منتشر و روانه بازار نشر شد.

به گزارش فراق به نقل از روابط‌عمومی انتشارات سروش، رمان «صنم» داستان پیوستن و جدایی چند جوان به فرقه تروریستی رجوی است که در پی اتفاقاتی که رخ می‌دهد یکی از آنها به سرنوشت نامعلومی دچار شده و بقیه گروه به پادگان اشرف در خارج از مرزهای ایران می‌پیوندند. در نهایت شخصیت اصلی داستان «صنم» پس از اتفاقاتی که برای او رخ می‌دهد توسط «ناصر» شخصیت دوم و موازی داستان از پادگان فرار کرده و به آلمان پناهنده می‌شود و ادامه روند زندگی اش سمت و سویی دیگر پیدا می‌کند.

یده این داستان برگرفته از زندگی خانواده‌هایی است که در جریان انقلاب درگیر این فرقه بوده‌اند. رمان صنم داستان خانواده‌ای را روایت می‌کند که پدر خانواده به شدت انقلابی بوده؛ اما پسرش در جریانی کاملاً مخالف و عضو فرقه رجوی می‌باشد.

رمان «صنم» با الهام از تاریخ و انقلاب اسلامی، اندیشه و عملکرد فرقه رجوی ممزوج با دست مایه‌های داستانی، تخیل و قصه‌پردازی راوی برشی از حقیقت تلخی است که مردم ایران با آن درگیر بوده و همچنان نیز هستند.

کتاب‌ها، خاطرات، دست نوشته‌ها و… از جمله منابعی بوده است که ذوالفقاریان برای نوشتن رمان از آنها بهره گرفته است. نشریات، روزنامه‌ها، عکس، وصیت‌نامه، دست نوشته، فیلم‌های مستند و… از جمله مواردی است که نویسنده با استفاده از آنها توانسته تحقیقات خود را طی ۱۶ ماه تکمیل کند. و در این راه برای جمع‌آوری اطلاعات به سراغ افرادی رفته که قبلاً در این فرقه عضو بودند، کسانی که توبه کرده و از این راه برگشته بودند؛ حاضر به مصاحبه نشدند.

رمان صنم در شش فصل و از زبان شخصیت‌های مختلف روایت می‌شود تا تعلیق ایجاد شده در داستان، مخاطب را با خود همراه کند. همچنین ذوالفقاریان معتقد است اینگوه پرداختن به داستان باعث می‌شد که شخصیت‌های موجود در رمان هر کدام از زوایه دید خود به روایت داستان بپردازند و به این ترتیب مخاطب را بیشتر با خود همراه کند.

چاپ نخست این اثر در ۲۲۲ صفحۀ رقعی، شمارگان ۱,۰۰۰ نسخه و با قیمت ۳۵.۰۰۰ تومان توسط انتشارات سروش در اختیار علاقمندان این حوزه قرار گرفته است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=27387

نوشته های مشابه

28مارس
فقط به امید دیدار فرزندم زندگی می‌کنم
مهرویه هاشمی، مادر چشم انتظار یکی از اسیران فرقه رجوی

فقط به امید دیدار فرزندم زندگی می‌کنم

28مارس
ماهواره‌های استارلینک چگونه به صورت مخفیانه وارد «اشرف ۳» شدند + تصاویر واقعی
پلیس آلبانی تنها به جهت این پرونده باید مریم رجوی را دادگاهی کند

ماهواره‌های استارلینک چگونه به صورت مخفیانه وارد «اشرف ۳» شدند + تصاویر واقعی