• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
اخبار آلبانی

تظاهرات در تیرانا برای بازگرداندن کودکان از سوریه

  • کد خبر : 27034
  • 30 سپتامبر 2020 - 12:26

ده ها نفر در آلبانی با برپایی تظاهرات خواستار بازگرداندن کودکان از اردوگاه پناهجویان در سوریه شدند.

 به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی فراق به نقل از خبرگزاری اهل‌بیت(ع)، این معترضان که طی روزهای گذشته چند بار به میدان آمدند، خواستار این هستند که دولت آلبانی ۵۲ کودک آلبانیایی زاده شده از والدین تروریست و افراطی را به  آلبانی بازگرداند.

این تظاهرات مقابل ساختمان دولت آلبانی در تیرانا پایتخت این کشور برگزار شد. در این تجمع شرکت کنندگان دست نوشته هایی از قبیل «فراموش شده در سوریه» و «بچه های ما را به خانه برگردانید» در دست داشته و شعارهایی سر دادند.

پلیس آلبانی تلاش کرد که جمعیت را متفرق کند و به آنها هشدار داد که به دلیل شیوع ویروس کرونا اجازه برگزاری چنین تجمعی را ندارند.

صدها مرد آلبانیایی در اوایل سال ۲۰۱۰ به گروه تروریستی در سوریه و عراق پیوستند. اکنون بسیاری از آنها کشته شده و زنان و فرزندانشان در اردوگاه های آوارگان سوریه ازجمله اردوگاه الهول سکونت دارند.

مقامات آلبانی نیز گفته اند که به سختی تلاش می کنند تا کودکان را بازگردانند. آنها مدعی هستند که طی ۵ سال گذشته هیچ شهروندی از آلبانی به گروه های افراطی در سوریه و عراق ملحق نشده است.

حدود دو سوم جمعیت ۲٫۸۵ میلیونی آلبانی را مسلمانان تشکیل می دهند اما در عین حال این کشور تبدیل به مکانی امن برای جولان فرقه تروریستی رجوی شده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=27034