• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024

فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی را تسلیت عرض می نمائیم

  • کد خبر : 26586
  • 27 آگوست 2020 - 12:43

روز و شب دهم محرم را روز عاشورا می‌نامند؛ روزی که در آن یکی از فجیع‌ترین جریانات تاریخ اسلام به وقوع پیوست و از آن زمان به بعد برای شیعیان، بسیاری از اهل سنت و حتی پیروان ادیان غیراسلامی روز حزن و اندوه و سوگواری است.

دهم محرم الحرام سال ۶۱ هجری قمری اباعبدالله الحسین(ع) با یارانشان نماز صبح را به جماعت خواندند و سپس با آن‌ها چنین سخن گفتند:« خدا به شهادت من و شما فرمان داده است. بر شما باد که صبر و شکیبایی را پیشه‌ی خود سازید.» در ادامه امام (ع) فرمودند: «یاران من! به پا خیزید و به سوی مرگ (شهادت) بشتابید، خدا شما را بیامرزد.» در حمله‌ی اول بالغ بر چهل تن شهید شدند و سپس یاران باقی مانده هر کدام به نوبت به تنهایی به میدان رزم شتافته و به شهادت رسیدند. بعد از آن‌ها نوبت به خاندان بنی هاشم رسید و آن‌ها نیز شربت شهادت را نوشیدند.
گفتنی است؛ اگر این قیام چنین درون مایه ارزشمندی از فضایل انسانی را نداشت، این گونه بر پیشانی تاریخ نمی‌درخشید. عاشورا این گونه توانست حصار زمان و مکان را درهم شکند و تاریخ را درنوردد.
در تقویم سال ۹۹ روز یکشنبه نهم شهریورماه مقارن با روز عاشوراست. پایگاه خبری-تحلیلی فراق، فرارسیدن این روز جانسوز را بر عموم شیفتگان و دلدادگان آن حضرت تسلیت عرض می نماید.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=26586

نوشته های مشابه