• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024

جدا شده های فرقه رجوی خواستار پاسخگویی دولت آلبانی در مقابل حقوق نقض شده «احسان بیدی» شدند

  • کد خبر : 26506
  • 20 آگوست 2020 - 13:05

جمعی از جداشده های فرقه رجوی با انتشار پیامی خواستار پاسخگویی دولت آلبانی در مورد حقوق نقض شده «احسان بیدی» در این کشور شدند.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی فراق، محمد سیدی در این باره در سایت ایران آزادی نوشت: مطلع شده ایم که متاسفانه آقای احسان بیدی یکی از اعضای جداشده از سازمان مجاهدین خلق در آلبانی در حالی که اقامت ده ساله معتبر در آلبانی داشته، با دسیسه های فرقه مجاهدین خلق و رشوه به مقامات ذیربط آلبانی بدون مدارک هویتی در آلبانی رها شده است .

لازم به یادآوری است که یکسال قبل آقای احسان بیدی توسط پلیس مورد بی احترامی، دستگیر و به زندان منتقل شده بود، و در یکسال گذشته به وکیل یا هرگونه مشاوره قانونی دسترسی نداشته است. این در حالی است که  باید به مقامات مسئول در آلبانی تذکر داد که آقای احسان بیدی مدت ۷ سال در کشور شما زندگی کرده، دارای برگه اقامت ۱۰ساله از دولت آلبانی بوده و بر طبق تمامی معیارهای بین المللی پناهنده محسوب می شده و می بایست حقوق یک پناهنده سیاسی برای او رعایت می شده است، اما چرا اینگونه نبوده است؟ بدون شک او به عنوان انسان حق داشته و دارد که بداند چرا یکسال در بازداشت خانگی بوده است؟

روشن است که مقامات آلبانیایی دخیل در بازداشت و آواره کردن آقای بیدی در مرز یونان سناریوی فرقه مجاهدین خلق در آلبانی را اجرا کرده اند، چرا که وحشت رجوی از حضور اعضای نجات یافته از فرقه مجاهدین خلق در آلبانی دلایل روشن و مشخصی دارد که با بود و نبود تشکیلات مافیایی این فرقه مافیایی در آلبانی پیوند خورده است.

اعضای نجات یافته از مجاهدین خلق در آلبانی این عمل ضد حقوق بشری مقامات آلبانی را در قبال آقای احسان بیدی محکوم می کنند و یادآوری می کنند که اعضای جداشده در آلبانی که هر کدام پانزده تا سی سال سابقه تشکیلاتی در سازمان مجاهدین خلق داشته اند و طی سال ها  شدیدترین شکنجه های روحی و روانی را در فرقه مجاهدین خلق با  همه وجود حس و تجربه کرده اند و همچنان  بعد از آزادی از تاریکخانه های فرقه مجاهدین خلق  به مبرم ترین وظیفه انسانی و اخلاقی خود اقدام خواهند کرد و رجوی از چنین عزم و اراده ای وحشت دارد.

رجوی ها فراموش کرده اند که دیگر نمی توانند در دنیای پیشرفته کنونی  همچنان تاریکخانه فرقه را از نگاه افکار عمومی پنهان نگاه دارند، مقامات آلبانی نیز راهی جز این ندارند که این حق انسانی برای اعضای جداشده از فرقه مجاهدین خلق به رسمیت بشناسد و حقوق یک پناهنده سیاسی را برای همه آنان طبق کنوانسیون های بین المللی به رسمیت بشناسد و درهمین راستا باید در مورد وضعیت فعلی آقای احسان بیدی و حقوق نقض شده ایشان پاسخگو باشد.

انتهای پیام / فراق

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=26506

نوشته های مشابه

25آوریل
اسامی جعلی و مستعار سران فرقه رجوی / ۲
فراق برای اولین بار افشا می‌کند

اسامی جعلی و مستعار سران فرقه رجوی / ۲

25آوریل
فرید ماهوتچی، رابط ملاقات‌های مخفیانه با دولتمردان آلبانی
25آوریل
جواد احمدی، عنصری که در پوشش پزشک برای رجوی جاسوسی می‌کرد!