• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

تأملی در کارنامه رسوای شبکه «بن سلمان! اینترنشنال» / هم کاسه شدن با بیوه مسعود رجوی

  • کد خبر : 26130
  • 21 جولای 2020 - 11:18

فراق: بنا به منابع موثق  و مستندات  منتشره از اطلاعات ویکی پدیا، روزنامه گاردین  و هم چنین وال  استریت ژورنال و… امتیاز شبکه  ایران اینترنشنال متعلق به یک شرکت فراملی به نام Global Media Circulating است که عادل العبدالکریم اهل عربستان مالک آن است.

سرمایه‌گذاران این شبکه تبعه عربستان سعودی هستند. عادل العبدالکریم سابقه همکاری طولانی با غول‌های رسانه‌ای عربستان، چون عبدالرحمن راشد، عضو هیئت مدیره گروه سعودی پژوهش و بازاریابی و مدیر پیشین شبکه العربیه و سردبیر سابق روزنامه الشرق الاوسط را دارد.

 بنا بر اظهارات فردی که قبلاً برای شاهزاده محمد بن سلمان کار می‌کرده‌است، بودجه ۲۵۰ میلیون دلاری شبکه توسط دربار عربستان سعودی تأمین می‌شود. به نوشته گاردین با احتساب اجاره دفتر و حقوق کارمندان، این بودجه برای پنج سال کافی است، یعنی سالی پنجاه میلیون دلار.

وال‌استریت ژورنال نیز نوشت افراد مرتبط به دربار سعودی، سرمایه تلویزیون را تأمین و آن را راه‌اندازی کرده‌اند.

علی‌اصغر رمضان‌پور سردبیری خبر تلویزیون ایران اینترنشنال را برعهده دارد  و تعداد زیادی از ایرانیان مقیم خارج نیز از فرط بی بضاعتی، حماقت و با رویای به دست آوردن پول و شغل و اقامت به استخدام  این شرکت درآمده اند. به نوشته گاردین، علنی شدن وابستگی شبکه از لحاظ مالی به عربستان سعودی، ممکن است خانواده‌های کارکنان شبکه که اکثراً تبعه ایران هستند، را به خطر اندازد. یکی از کارکنان شبکه به گاردین گفته ‌است به او به‌دروغ گفته بودند که حتی یک ریال سعودی به این شبکه تزریق نمی‌شود. اگر او واقعیت ماجرا را از اول می‌دانست به شبکه نمی‌پیوست. او ادامه می‌دهد که «می‌توانم بگویم که تلویزیون ایران اینترنشنال به سکویی برای دامن زدن به تعصبات قومی و فرقه‌گرایی مبدل شده‌است.»

یکی دیگر از کارمندان سابق شبکه گفته است که کارکنان شبکه در مخمصه گیر افتاده‌اند: «تازه فهمیده‌اند که حقیقت ماجرا را به آن‌ها نگفته‌اند، آنها  نمی‌دانستند حقوقشان را در واقع سعودی‌ها می‌پردازند. اما در عین حال نمی‌توانند فوراً استعفا دهند یا شغلشان را ترک کنند، چون طبق قراردادهایشان باید غرامت بپردازند. برخی هم برای ادامه اقامت در لندن، به ویزای حمایت کارفرما، محتاج هستند.» و اگر استعفا  بدهند ویزای کارشون باطل می‌شه.

یکی دیگر از کارکنان گفته: ضمن اینکه (با مدرک عرض می‌کنم) علی‌رغم اینکه با وقاحت تکذیب کردند، اگر کسی استعفا می‌کرد باید هزینه‌های استخدام رو به عنوان خسارت به شبکه پرداخت می‌کرد هزینه‌هایی مثل وکیل، ویزای کار، بلیط هواپیما، هتل، هزینه‌ی نقل مکان و ..که خوب می‌تونست تا سقف ۱۰-۱۵ هزار پوند بشه. پرداخت چنین هزینه‌ی بالایی برای کسی که قراره کارش رو هم از دست بده اصلا راحت نیست.

ماجرای این شبکه و گرفتاری کارکنان آن به خوبی نشان دهنده عمق ماجرای مافیایی و دست های پشت پرده مالکین سعودی وضد ایرانی ان را به نمایش می گذارد. دام ها و  ماجراهای کم و بیش مشابهی که اغلب در انتظار پناهندگان در کشورهای امپریالیستی است.

مسیر خطی و  سابقه ایرانی ستیری و همکاری با گروه های تررویستی  شبکه ایران اینترنشنال از همان ماه های آغازین به سرعت آشکار شد.

 این شبکه در همان روز حمله به رژه نظامی در اهواز (۳۱ شهریور ۱۳۹۷) با یعقوب حر التسطری، سخنگوی گروه الاحوازیه، که مسئولیت حمله را بر عهده گرفته بود مصاحبه کرد. در اختیار قراردادن تریبون این رسانه فارسی‌زبان و نحوه خوشامدگویی به این شخص سروصدای زیادی در فضای مجازی به پا کرد.و باعث  اعتراض رسمی ایران نیز شد.

اما این اولین باری نبود که این تلویزیون نوپا، آنتن زنده‌اش را در اختیار تروریسـت‌ها و گروهک‌های تکفیری قرار می‌داد، پیش از این نیز در زمان حمله تروریستی در مریوان کردستان که منجر به جان باختن ۱۱ تن از هموطنان شد،  این رسانه فارسی‌زبان امکاناتش را به یکی از اعضای گروهک پژاک اختصاص داد.

در ادامه کم کم ماهیت سعودی آن بیشتر آشکار شد و این شبکه ماهواره‌ای تنها رسانه‌ای شد که دو سال پیاپی است به پوشش مستقیم همایش منافقین (که بیشترین جنایات را علیه مردم ایران انجام دادند)  می پردازد. حتی  ایران اینترنشنال در توئیتر هم سخنان مریم رجوی را به صورت لحظه به لحظه و با عنوان «فوری» توئیت می‌کرد! 

ایران اینترنشنال برخلاف مرام‌نامه‌ منتشر شده در وب‌سایتش که خود را ملزم به رعایت قوانین رسانه‌ای انگلیس معرفی کرده، عمل کرده و با حمایت‌ از تروریست‌ها، پا روی قوانین آفکام (Ofcom) یا همان سازمان تنظیم کننده مقررات رسانه‌ای بریتانیا هم می گذارد. میثم بهروش، کارشناس بی بی سی فارسی هم در خصوص پوشش زنده خبری نشست منافقین در ایران اینترنشنال نوشت: «ایران_اینترنشنال بالاخره ویترین وطن‌پرستی و این‌ها را که خیلی ادعایش را می‌کنند کنار گذاشت و رفت سراغ ارتقای مجاهدین. ‏البته جای تعجب نداره و دیر یا زود اتفاق می‌افتاد. پخش زنده گردهمایی مجاهدین با دستور کار سیاسی شبکه و خط فکری سرمایه‌گذاران سعودی آن همخوانی کامل داره.»

ماجراهای امسال؛ از حمله به شبکه ایران اینترنشنال تا ترندشدن هشتگ #مریم_رجوی…خور است

کیوان عباسی، برنامه ساز شبکه سلطنت طلب «من و تو» نیز با کنایه به شبکه سعودی ایران اینترنشنال نوشت: «چقدر خوب که هواداران منافقین خلق می‌تونن از طریق ایران اینترنشنال کنفرانس این سازمان خیلی محبوب و مردمی رو به صورت زنده دنبال کنن!»

همزمان با حمله عناصر ضدانقلاب به شبکه ایران اینترنشنال، چالشی با عنوان «تحریم ایران اینترنشنال» نیز به راه افتاده و کاربران فضای مجازی خواستار آنفالو و همچنین بلاک کردن صفحات این رسانه در فضای مجازی شدند تا جایی که تنها طی چند ساعت بیش از ۴ هزارنفر از مخاطبان صفحه این رسانه سعودی ریزش کردند.

 حال  سایر فعالان رسانه‌ای داخل کشور نیز پس از همایش سالانه منافقین، با استفاده از هشتگ «#مریم_رجوی_ …خور است» به استقبال از سخنان سرکرده این فرقه تروریستی رفتند!

تا این لحظه ۱۰‌ها هزار توئیت با هشتگ مذکور منتشر و به یکی از ترند‌های داخل ایران تبدیل شده است.

با این وجود اگرچه سایر رسانه‌های ضدانقلاب نیز وابستگی مالی و سیاسی  مختلف دارند، اما نکته جالب توجه، نفرت همگانی از فرقه تروریستی و منحوس منافقین  است و هزینه‌های هنگفت سعودی‌ها برای پشتیبانی سیاسی و رسانه‌ای از فرقه تروریستی منافقین که سابقه دار است.

و اما سخن آخر:  یک کلام با این حمایت شبکه سعودی و با آن شرکت گسترده دار و دسته آامریکایی ایرانی ستیز و آن همه امکانات اینترنتی و رسانه ای خیلی خوب دریافتیم چگونه اعضای گروگان گرفته شده فرقه از ارتباط و تماس با خانواده هایشان محروم و ممنوع هستند و مریم قجر خائن، هم وطن فروش، هم زندانبان و هم مترسکی بیش نیست. که فقط …خوری می کند.

گزارش از: مریم سنجابی

منابع مورد استفاده: تابناک، مشرق نیوز، سایت باشگاه خبرنگاران جوان، ویکی پدیا (دانش نامه آزاد)

انتهای پیام / فراق

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=26130

نوشته های مشابه

17آوریل
فاکتِ چشمان ۱۲ تا داشتم / قربان عرب حسرت به دلی با یادآوری خاطرات را نوشته بود
افشای اسنادی از جمع‌بندی نشست‌های غسل هفتگی و عملیات جاری مردان و زنان در فرقه رجوی

فاکتِ چشمان ۱۲ تا داشتم / قربان عرب حسرت به دلی با یادآوری خاطرات را نوشته بود

09آوریل
سپیده‌دمِ سپهبد
گذری بر زندگی شهید صیاد شیرازی

سپیده‌دمِ سپهبد