• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

شکایت فرقه رجوی از یک روزنامه افشاگر در آلمان / اعتراف تلویحی فرقه به اینکه می دانند نزد مردم ایران منفورند

  • کد خبر : 26039
  • 12 جولای 2020 - 11:33

پس از آنکه روزنامه «فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ» در تاریخ ۲۴ اردیبهشت ۹۹ مطالبی در ارتباط با فرقه رجوی با عنوان «در آلبانی باید شیطان زندگی کند»، منتشر کرد و برخی موارد را متوجه این فرقه نمود، عوامل این فرقه در آلمان بر علیه این روزنامه به دادگاه شکایت کردند.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی فراق، حنیف حیدرنژاد طی یادداشتی به این بهانه نوشت: « در جریان رسیدگی به این شکایت، دادگاه آلمان در تاریخ ۲۳ ژوئن ۲۰۲۰ تشکیل جلسه داد و روز بعد، حکم خود را صادر نمود. فرقه رجوی در سایت های خود با انتشار اطلاعیه ای گنگ در این باره نوشت که  دادگاه هامبورگ، پس از یک رسیدگی فوری، به روزنامه «فرانکفورتر آلگماینه» دستور داد سه فقره افترائاتی را که در روز ۱۳ می (۲۴ اردیبهشت) در سایت خود علیه سازمان مجاهدین خلق ایران و اعضای آن در آلبانی نوشته بود، حذف کند و این ادعاها را دیگر تکرار نکند.

سایت فرقه رجوی همچنین به نقل از شورای دست ساز خود نوشت که «فرانکفورترآلگماینه» در آن زمان در یک مقاله بسیار شک‌ برانگیز! تحت عنوان «در آلبانی باید شیطان زندگی کند» افترائاتی را به نقل از بریده‌ مزدوران منعکس کرده بود.

«بریده مزدور»، واژه ای است که فرقه رجوی در مورد افرادی که پس از سال های طولانی عضویت در این سازمان آن را ترک کرده اند، به کار می برد.

 در اطلاعیه فرقه رجوی به سه مورد که دادگاه در حذف آن از نوشته روزنامه «فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ» رای داده، اشاره شده است اما در این اطلاعیه مشخص نیست که تعداد کل مواردی که این سازمان برعلیه آن اعتراض کرده بوده، چه تعداد بوده است. اگر تعداد موارد اعتراضی بیشتر از این سه مورد بوده است، آن موارد کدام است و نظر دادگاه در مورد آن موارد دیگر چه بوده است و چرا برای حذف آنها از نوشته فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ رای نداده است؟ در مقاله «در آلبانی باید شیطان زندگی کند» که هنوز بر روی سایت این روزنامه قابل دیدن است، موارد دیگری در مورد سازمان مجاهدین نوشته شده است، از جمله:

–  جهت گیری سازمان مجاهدین التقاطی از اسلام و کمونیسم است.

– ده ها نفر از جدا شدگان از شسشوی مغزی در این تشکیلات سخن می گویند.

– دامن زدن به فضای شخصیت پرستی بر گِرد مریم و مسعود رجوی.

– در کمپ مجاهدین در آلبانی، زنان و مردان از هم جدا زندگی می کنند (جدا سازی جنسیتی) و افراد باید در نشست های روزانه ایدئولوژیک از تصورات جنسی خود گزارش دهند.

– فرماندهان از گزارش های جنسی که از افراد می گیرند استفاده می کند تا در نشست های روزانه بر سر آنها فریاد بزنند: چطور می خواهی مردم ایران را نجات دهی، وقتی هر روز تحریک جنسی می شی؟ 

– در اوایل انقلاب، این  سازمان بر علیه رهبر ایران بمب گذاری کرد.

– درعراق صدام به آنها تسلیحات داد، آنها شانه به شانه نیروهای صدام حسین برعلیه مردم خودشان می جنگیدند.

– به نقل از یک روزنامه نگار تحقیقی آلبانیایی: در آلبانی کسی نمی خواهد گروهی را در کشورش داشته باشد که می توانند اقدامات تروریستی انجام دهند. کسی نمی داند چه زمانی آنها فعال خواهند شد.

– به لحاظ سیاسی، این گروه حمایت اجتماعی زیادی در ایران ندارد. برخی از ناظران حتی می گویند که این گروه در ایران بسیار مورد تنفر مردم است.

اما پرسش ها این است که: آیا فرقه رجوی به موارد فوق اعتراضی ندارد؟ آیا اعتراض ندارد که واقعا این سازمان بود که بر علیه رهبر ایران بمب گذاری کرد؟ این اتهام خیلی بزرگی است و اعتراض نکردن بر علیه آن، یعنی پذیرفتن اتهامات تروریستی

آیا سازمان مجاهدین اعتراض ندارد که از صدام اسلحه می گرفت و افرادش شانه به شانه نیروهای صدام برعلیه مردم ایران می جنگیدند؟ 

آیا سازمان مجاهدین به شستشوی مغزی افراد خود و دامن زدن به شخصیت پرستی بر گِرد مسعود و مریم رجوی اعتراض ندارد؟ اعتراض نکردن در این مورد یعنی قبول مناسبات سِکت گونه! 

آیا سازمان مجاهدین اعتراض ندارد که علیرغم تبلیغات زیاد در آلبانی، بسیارانی در این کشور از اینکه این سازمان بتواند در آینده اقدامات تروریستی انجام دهد، ناراضی هستند؟ 

آیا سازمان مجاهدین اعتراضی ندارد که مورد تنفر شدید مردم ایران بوده و حمایت اجتماعی در بین مردم ایران ندارد؟ 

آیا سازمان مجاهدین اعتراض ندارد که افراد خود را مجبور به گزارش نویسی و گزارش دهی روزانه در مورد تصورات جنسی خود می کند؟

اگر سازمان مجاهدین در موارد فوق اعتراضی به دادگاه نکرده، پس یعنی آنها را قبول دارد. اگر هم اعتراض کرده و دادگاه به حذف آنها از نوشته روزنامه فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ رای نداده، یعنی دلایل سازمان مجاهدین را نپذیرفته است. در این حالت، چرا این سازمان تمام حکم دادگاه را به اطلاع مردم نمی رساند؟

فرقه رجوی از تاثیر گذاری رسانه های مختلف غربی بر خوانندگان خود، به ویژه سیاستمدارانی که این سازمان با لابی گری و خرج پول های هنگفت، حمایت آنها را جلب می کند، خبر دارد. شکایت این فرقه به دادگاه برای کم اثرتر کردن تاثیر این نوشته ها بر این دسته از سیاستمداران است. گذر زمان اما نشان خواهد داد که این سیاستمداران زیر فشار افکار عمومی و به خاطر روشنگری رسانه های آزاد و گزارش دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی کشورشان در مورد ماهیت واقعی سازمان مجاهدین، ناگزیربه تجدید نظر در مورد رابطه خود با این سازمان خواهند شد و منافع کوتاه مدت خود را با از دست دادن اعتبار آینده خود عوض نخواهند کرد.»

توضیح فراق: هدف فراق گسترش اطلاع رسانی صحیح در حوزه فرقه رجوی است و انتشار برخی مطالب لزوما به معنای تایید کامل محتوای آن نیست.

انتهای پیام / فراق

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=26039

نوشته های مشابه

17آوریل
فاکتِ چشمان ۱۲ تا داشتم / قربان عرب حسرت به دلی با یادآوری خاطرات را نوشته بود
افشای اسنادی از جمع‌بندی نشست‌های غسل هفتگی و عملیات جاری مردان و زنان در فرقه رجوی

فاکتِ چشمان ۱۲ تا داشتم / قربان عرب حسرت به دلی با یادآوری خاطرات را نوشته بود

09آوریل
سپیده‌دمِ سپهبد
گذری بر زندگی شهید صیاد شیرازی

سپیده‌دمِ سپهبد