• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024

اتمام حجتی برای هواداران احتمالی در مستند «مرضیه آوای ترور» + فیلم

  • کد خبر : 25659
  • 28 می 2020 - 11:43

خدیجه اشرف‌السادات مرتضایی با نام هنری مرضیه، از آوازه‌خوانان زن و بازیگران تئاتر دوره رژیم پهلوی بود.
او در ۲۱ مهر ۱۳۸۹، در ۸۶ سالگی در اثر بیماری سرطان، در پاریس درگذشت.
در سال ۱۳۵۴ و جشن دویستمین سال استقلال آمریکا که در آن کشورهای زیادی دارای غرفه بودند، از ایران هم مرضیه و عارف، از طرف رادیو ایران رفته بودند و هر روز در آنجا برنامه اجرا می‌کردند.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی فراق به نقل از مزاحمین خلق مرضیه در سال ۱۳۷۳ بعد از پانزده سال عدم فعالیت در موسیقی، ایران را ترک کرد و در فرانسه به تشویق دوستان دیرینه‌اش، مریم و هدایت‌اله متین دفتری، به گروهک تروریستی منافقین پیوست و پناهنده قرارگاه منافقان در فرانسه شد. در این دوران به رغم پیوستن تشکیلاتی با منافقین که در لیست تروریستی اروپا بودند، او با به اصطلاح هنرمندانی چون محمد شمس، شاپور باستان‌سیر، عماد رام، آندرانیک و شاعرانی محمدعلی اصفهانی، اسماعیل وفا یغمایی، حمیدرضا طاهر زاده استاد موسیقی اصیل ایرانی و نیز دو هنرمند بریتانیایی یعنی راس پاپل رهبر ارکستر سمفونیک فستیوال لندن و لرد یهودی منوهین، کارهای متعددی ارائه نمود.
من جمله کنسرت وی در لس‌آنجلس به دلیل حضور منافقین در لیست تروریستی و نگرانی‌های موجود تحت «تدابیر شدید امنیتی» برگزار و عبور همۀ شرکت‌کنندگان که اکثریت آن‌ها هواداران منافقین بودند، از زیر ردیاب‌های فلزی برگزار شد.
از آثار معروف او در این دوره «مثل مهتاب» با شعر محمدعلی اصفهانی و سرودهای «زن»، «کاوه»، «میهن» و ارتش آزادی با شعرهای اسماعیل وفا یغمایی و آهنگسازی محمد شمس است که سال‌ها عضو فرقه تروریستی منافقین بودند. آهنگ «امشب شب مهتاب است» او یکی از ترانه‌های پرطرفدار بوده است.
مرضیه که از سال ۱۳۷۰عضو منافقین (شورای ملی مقاومت) شده بود، پس از سقوط صدام، شریک راهبردی منافقین، مدت ۱۰ روز در مرز عراق و اردن سرگردان بود تا سرانجام موفق شد از این کشور خارج شود و به اروپا برود. وی در سال ۱۳۷۳ پس از دیدار با مریم رجوی، پیوستن خود را به شورای ملی مقاومت ایران اعلام کرد.
یکی از کارهای جنجالی او اجرای کنسرتی بر روی تانک‌های صحنه‌آرایی شده منافقین در اردوگاه اشرف واقع در عراق و در حضور تروریست‌های ارتش آزادی‌بخش بود. این اقدام او خیانت‌بار ترین اقدام یک ایرانی با ادعای هنرمندی است که این‌گونه در بین قاتلان بیش از ۱۲ هزار ایرانی و ۲۵هزار عراقی و شرکای راهبردی دیکتاتور عراق، #آوای_ترور سردهد.
او همچنین کنسرت‌های متعددی با در دست‌ داشتن نمادین سلاح و در میان منافقین برگزار کرده است.
مریم رجوی به مرضیه، لقب «ام کلثوم ایران» داد. خواندن خطبه عقد غیرشرعی مسعود و مریم رجوی توسط خود مریم رجوی، مرضیه را به وجد آورده بود. او بارها از عشق خود به مسعود رجوی و افتخار به حضور در بین منافقین گفته بود و برخلاف شعار پرتکرارش ( #من_سیاسی_نیستم ) از هر تریبونی جهت حمایت از منافقین و توهین به جمهوری اسلامی بهره گرفته است.
در مستند #مرضیه_آوای_ترور تنها بخشی از مستندات به صورتی ساده کنار هم قرار داده شد، تا این بخش مغفول از زندگی این آوازه‌خوان منافق به تصویر کشیده شود تا اتمام حجتی باشد برای هواداران احتمالی صدای او.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=25659