• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
نگاهی به مدعیان دروغین و خفقان منافقین:

وقتی نسخه غرب در مواجهه با کرونا پیچیده شد

  • کد خبر : 25120
  • 06 آوریل 2020 - 11:24

فراق: وطن فروشان فارسی زبان و منافقین به خاطر منافع حقیر خویش در مواجهه با واقعیات دنیای غرب و اروپا خفقان می گیرند.

با گسترش ویروس کرونا در کشورهای اروپایی و آمریکا و ابتلای بیشتر مردم، دولت های اروپایی  با مشکلاتی بی سابقه  مواجه  شدند که ماهیت بیشتر غارتگری و  ژست های توخالی  نژاد برتر و تمدن اروپایی  را برملا نمود.

اکنون در اکثر این کشورها تخت خالی برای بستری بیمار ندارند و علی رغم به کار گیری تمام امکانات برای معالجه بیماران با کمبودهای جدی درگیرند و روزانه با خبرهای دردناک و عجیب و غریبی روبرو می شویم؛ از قبیل اینکه، سالمندان را رها می نمایند و یا دستگاه های تنفسی را به افراد جوانتر اختصاص  داده و مجبور به انتخاب مداوای بیماران جوانتر نسبت به سالمندان هستند. پرستاران به جای گان، کیسه زباله برتن می کنند و مردمی که به دلیل نداشتن هزینه درمان و بیمه در بی پناهی و عدم رسیدگی جان می بازند و یا اینکه برخی تجهیزات ذخیره پزشکی آنها رو به اتمام است.

متاسفانه  وضعیت  دردناکی  را مشاهده می کنیم  که در واقع امر  اینطور نبود که  از ماهیت اصلی انان بی خبر باشیم ولی چرخ روزگار به صورت غم انگیزی امروزه پرده از رخ بسیاری  واقعیات  هولناک  کنار زده تا بتوانیم بیشتر چهره صریح و مکار و سودجوی  دولت های غربی و مدعیان دروغین آزادی  و مدرنیسم و حقوق بشر را بشناسیم. همان هایی که خاورمیانه، ایران و چین و بسیاری از کشورها را درتقسیم بندی های خود جهان سوم و بربر می خوانند و اعضای دولت این کشورها برای حضور در خاورمیانه و برخی ازکشورهای اسیایی  حق توحش می گرفتند آنها اکنون در وضعیتی قرار گرفتند که بسیاری از ذخایرو تجهیزات پزشکی   آنها  رو به اتمام است و برای درمان و کنترل بیماری از دیگر کشورها درخواست لوازم پزشکی و دارویی کرده اند. اکنون به نقطه ای رسیده اند که نه تنها اتحادیه اروپایی وجود ندارد و ایتالیا و اسپانیا را به حال خود رها کرده اند بلکه دست به مصادره وسایل پزشکی یکدیگر نیز می زنند.

همان سناتورها و دولتمردان اسبق و سابقی که با هزینه های هنگفت به مجالس عیش و نوش منافقین دعوت می شدند و مدعی نمایندگی کشورهای برتر و مدافع حقوق بشر بودند و بخاطر عدم رعایت حقوق بشر در ایران نسخه می پیچیدند اکنون بهتر است فکری هم به حال شهروندان و مشکلات کشور خویش نمایند.

خبرگزای مشرق می نویسد:  اکنون اینها به نقطه   قابل توجهی رسید ه اند ، برخی از کشورهای اروپایی، تجهیزات و وسایل ارسال شده برای دیگر کشورها را در مرزهای خود مصادره کرده و به نوعی به سرقت می برند! به نمونه های در ج شده در بسیاری از خبرگزاری های معتبر بنگرید.

به گزارش مشرق :

۱٫  پایگاه اطلاعاتی «the local» می‌نویسد، کشور لهستان مانع از صدور هزاران بطری ژل ضد عفونی کننده به نروژ شده است. شرکت نروژی «Norenco» از طریق سرمایه گذاری مشترک محلی خود کارخانه وسایل بهداشتی در کشور لهستان تاسیس کرده است و اقلام بهداشتی مورد نیاز کشور نروژ از طریق این کارخانه تامین می‌شود. حال دولت لهستان مانع صدور اقلام بهداشتی به کشور نروژ شده است و خواستار آن است که این شرکت در عوض، این محصول را برای استفاده در بیمارستان‌های لهستان ارسال کند.

۲٫ نمونه‌ی دیگر به گفته رسانه‌های ایتالیایی محموله‌ای حاوی صدها هزار ماسک از انواع مختلف که از چین برای ایتالیا فرستاده شده بود، هفته گذشته در مسیر انتقال به مقصد، در داخل خاک جمهوری چک سرقت شده است. بر اساس این گزارش‌ها دولت چک پس از مصادره محموله‌ی حاوی ۶۸۰ هزار ماسک، در نهایت ادعا کرده است که ماسک‌ها دزدیده شده‌انداین خبر در زمانی منتشر شد که ایتالیا بیش از هر کشوری در قاره سبز با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کند .

۳٫ دوشنبه شب محموله وسایل پزشکی کشور تونس در دریا توسط ایتالیا به سرقت رفت!محمد المسیلینی، وزیر بازرگانی تونس در مصاحبه با شبکه تلویزیونی تونسی«الحوار» گفت: « آنچه که برای این کشتی روی داد، شبیه به سرقت رفتن کشتی حامل ماسک ارسال شده از سوی چین به ایتالیا توسط کشور چک بود.» او افزود: «تمام کشورهای اروپایی به دلیل نگرانی شیوع این ویروس دچار اختلالات روحی و روانی شده اند و همگی آنها در همین رابطه اقدام به سرقت لوازم پزشکی مورد نیاز جهت مقابله با کرونا می‌کنند.»

۴٫ کانال تلگرامی مطالعات فرانسه و اروپا نوشت: رسانه های فرانسه گزارش داده اند که دولت این کشور اوایل ماه مارس ۴میلیون ماسک اهدایی سوئد به ایتالیا و اسپانیا را هنگام عبور از شهر لیون تملک کرده است

دولت فرانسه به دنبال شیوع کرونا و کمبود ماسک دستور داده بود همه ماسک های موجود در خاک این کشور به تملک دولت درآید. این دستور بهانه ای برای تملک ماسک‌های ارسالی شد. فرانسه پس از اعتراض‌های سوئد بعد از دو هفته قبول کرده است که نیمی از این ماسک‌ها را به ایتالیا و اسپانیا بدهد.

 این اعمال تنها به سرقت‌های دولتی محدود نمی‌شود؛ در بسیاری از کشورهای اروپایی مانند آلمان، فرانسه، اسپانیا و انگلیس شهروندان وسایل پزشکی و بهداشتی مورد نیز خود را از بیمارستان‌ها به سرقت می‌برند.

۵ . به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات گمرک آلمان در تلاشند تا محموله متشکل از ۶ میلیون ماسک صورت، که برای کارکنان بخش بهداشت در برابر شیوع ویروس کرونا تولید شدند، را که در فرودگاه کنیا مفقود شده اند را ردیابی کنند. سخنگوی وزارت دفاع آلمان با تائید گزارش روزنامه اشپیگل گفت مقامات در تلاشند تا بدانند که چه اتفاقی افتاده است.این ماسک‌های فیلتردار توسط گمرک آلمان سفارش داده شده و هنوز مشخص نیست چرا از فرودگاه کنیا سردرآورده؟

۶٫ کرونا خشونت علیه زنان فرانسه را ۵ برابر کرد: کانال تلگرامی مطالعات فرانسه و اروپا نوشت: مارلن شیاپا وزیر دولت فرانسه در امور برابری زنان و مردان اعلام کرد در طول دو هفته که دولت فرانسه برای کنترل شیوع ویروس کرونا خروج از منازل را برای شهروندان این کشور محدود کرده است میزان گزارش ها در سایت اینترنتی دولتی مخصوص اعلام خشونت های زناشویی پنج برابر افزایش یافته.

رتبه بندی فساد، شادی، شاخص فلاکت، پول شویی، آزادی های اجتماعی، حقوق زنان و.. را می سازند* و برخی از ما که سخنان غربی ها را مانند وحی می دانیم.

همان دروغ ها را بدون هیچ مطالعه ای به اسم تحقیقات به خورد جامعه می دهیم. شبکه های اجتماعی و دیدن افتضاحات انگلیس و آمریکا و اروپا در قضیه کرونا، حیثیت تحقیقات و رنکینگ غربی ها هم بیشتر بر باد رفت.

یک ‏نمونه از ساختگی بودن استانداردهای غرب: رتبه بندی کشورهای آماده مقابله با بیماری های واگیر که آمریکا و انگلیس رتبه ۱ و ۲و چین رتبه ۵۱ دارند  بنگرید.

۷٫ روز ۲۷ مارس، سایت دویچه وله، خبر داد که در میانه بحران کرونا دولت آلمان تصمیم گرفته از دانشجویان و پناهجویان برای کاشت و برداشت محصولات کشاورزی استفاده کند.

به زبان ساده‌تر، چون ژرمن ها حاضر نیستند به واسطه‌ی ریسک احتمال ابتلاء به کرونا در بخش‌های مربوط به کشاورزی و مواد غذایی کار کنند، بنا دارند از دانشجویان و پناهجویان در این بخش استفاده کنند و در واقع از ناچاری و اضطرار آنان، سوء‌استفاده کنند.

۸٫ ۲۷ مارس، از آمریکا خبر آمد که یک نوجوان آمریکایی ۱۷ ساله به دلیل این که هیچ بیمه درمانی نداشت، پذیرش نشد و جان خود را از دست داد. به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، رکس پاریس، شهردار لنکستر واقع در ایالت کالیفرنیا، با تأیید فوت این نوجوان آمریکایی گفت: او سالم بود، اما جمعه این هفته فوت کرد.

وی افزود: این نوجوان آمریکایی که هیچ بیماری زمینه‌ای نداشت، فاقد بیمه بود و به همین دلیل هنگامی که به مرکز اورژانس فرستاده شد او را تحت مداوا قرار ندادند.

۹٫ یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدی جهان، یکی از برند های تبختر و تفرعن فناوری آمریکایی، شرکت جنرال موتورز، که قرار بود در مدت کوتاه، چهل هزار دستگاه تنفس برای استفاده در بیمارستان‌ها تحویل دهد، نتوانست بیش از ۶ هزار عدد تحویل دهد و این مساله مورد طعنه‌ی ترامپ، رییس جمهور آمریکا نیز قرار گرفته است:

۱۰٫ شبکه خبری سی ان ان، در گزارش روز جمعه(۲۷ مارس)، از قول دکتر کالین اسمیت که در قلب خط مقدم مقابله با کرونا در شهر نیویورک، یعنی بیمارستان «اِلمهورست» تصویر می گرفت، وضعیت این بیمارستان را «آخرالزمانی» توصیف کرد. دکتر اسمیت در این گزارش می گوید که در خط مقدم مقابله با این ویروس در آمریکا، حتی مواد اولیه لازم برای درمان بیماران و حتی حفاظت کادر پزشکی به موقع نمی رسد. اما شاید هیچ‌چیز به اندازه، بحران «راهزنی» و «محموله‌دزدی» این روزها بین دولت‌های متمدن و «توسعه‌یافته» ی اروپایی، ماهیت پوشالی و توحش ذاتی آنان را رسوا نکرد.

همزمان، تحلیل‌گران سیاسی، تجربه‌ی مقابله با کرونا را در اروپا، نقطه آغاز فروپاشی واقعی مفهوم «اتحادیه اروپا» می دانند، چرا که این ویروس مفهوم اساسی «همبستگی» بین کشورهای عضو اتحادیه نابود کرده است و نمونه عینی آن ایتالیا است که طبق گزارش‌های متعدد، تقریبا هیچ کمکی از کشورهای عضو اتحادیه یا از ایالات متحده دریافت نکرده است، در حالی که کشورهایی خارج از اتحادیه چون جمهوری خلق چین و کوبا محموله‌های تجهیزات پزشکی و بهداشتی و تیم‌های پزشکی به این کشور اعزام کرده‌اند.

۱۱٫ اوضاع انگلستان با اعلام خبر ابتلاء نخست‌وزیر بوریس جانسون به کرونا، وارد فاز تازه‌ای شد.  زمانی ، که وضعیت کرونا در اروپا وجه بحرانی خود را نشان نداده بود، منافقین و  بی بی سی فارسی و متحدان رسانه‌ای لندن نشین آن، تروریسم روانی علیه ملت ایران به راه‌ انداخته بودند و برای گزارش آمار مبتلایان و قربانیان در ایران با هم رقابت می کردند.

اما حالا که هم ولیعهد انگلستان، هم نخست وزیر، هم وزیر بهداشت و هم شمار قابل ملاحظه‌ای از مسوولان حکومتی انگلیس به کرونا مبتلا شده‌اند، سکوت کرده‌اند، بوریس جانسون تا همین ۱۰ روز پیش، در یک راهبرد بسیار عجیب و جنون‌آمیز، از انتشار حداکثری ویروس در این کشور با هدف حصول «ایمنی گله‌ای» (Herd Immunity) دفاع می کرد و اجازه بسته شدن اماکن عمومی و مراکز تجاری را نمی داد ، تحت فشار سنگین رسانه‌ها، جامعه درمانی و سیاستمداران منتقد دولت، مجبور به عقب‌نشینی از این سیاست فاجعه‌بار شد، اما ابتلاء خود او به این بیماری، به صورت نمادین سردرگمی و آشفتگی دولت انگلستان را در مواجهه با بحران نشان داد.

۱۲٫ از سوی دیگر، روزنامه استاندارد اتریش در گزارشی از اوضاع وخیم مبتلایان به ویروس کرونا در شرق فرانسه، خبر داد. تسنیم به نقل از این روزنامه اتریشی نوشت:در بیمارستان های این منطقه در شرق فرانسه دیگر امکان تنفس مصنوعی برای همه بیماران کرونایی وجود ندارد. اینکه چه کسی در این شرایط باید زنده بماند بر اساس سن افراد تصمیم گیری می شود.

طبق این گزارش، انستیتو طب سوانح آلمان (DIK) که اخیرا بازدیدی از این منطقه داشته است از کمبود تخت های ویژه و دستگاه تنفس مصنوعی برای بیماران کرونایی در این منطقه خبر داده است.به گفته متخصصان این انستیتوی مهم آلمانی در بیمارستان های استراسبورگ باید انتخاب شود که کدام بیماران باید زنده بمانند. معیار انتخاب افراد هم سن است و کسی که بالای ۸۰ سال سن دارد دیگر لزوما دستگاه تنفسی دریافت نمی کند و در عوض برای مرگی راحت به آن ها مواد مخدر و قرص های خواب داده می شود. پزشکان آلمانی این انستیتو اظهار داشته اند که این اقدام توسط کمیته اخلاق فرانسه تایید شده است. 

مشرق در ادامه گزارش خویش این چنین نوشته است :

این اوضاع جهان «پیشرفته» و «متمدن» است که خود را رییس و صاحب‌اختیار دنیا می داند و با دیگر ملل و نژادها به سان گونه‌هایی فروتر و کم‌ارزش‌تر برخورد می کند و متاسفانه تحت سیطره‌ی امپراتوری رسانه‌ای که در اختیار دارد، در جوامع دیگر، مغزشویی جمعی صورت داده و تصویری بی‌خدشه و بی‌نقص از مدیریت، عقلانیت، انسانیت و تمدن خود ترسیم کرده است.

اما این تصویر «اسطوره‌ای»، هر روز، با تعمیق بحران کرونا در جهان، بیش از پیش رنگ می بازد و حقیقت و ذات کشورهایی را که به طور خاص، نقش پررنگ‌تری در ایجاد همان امپراتوری رسانه‌ای دارند (آمریکا، انگلستان و فرانسه) آشکار می سازد. انگلستانی که زمانی با سلطه استعماری بر تمدن اسلامی درخشان هند و غارت تمام‌عیار منابع آن، ماده خام تبدیل به یک امپراتوری را به دست آورد؛ آمریکایی که با نسل‌کشی بی رحمانه بومیان آمریکا پایه‌گذاری شد و سراپای تاریخ آن (به ویژه در قرن بیستم و قرن حاضر) مشحون از جنایت و تجاوز و غارت است؛ فرانسه‌ای که هنوز ملت‌هایی چون الجزایر خاطرات تلخ جنایت‌های ضدبشری آنان را در دوران استعمار فراموش نکرده‌اند و تا همین امروز هم، خباثت‌های خود را در عرصه بین‌الملل در همدستی با شیطان بزرگ ادامه می‌دهد. ‌بی‌شک، حالا که این کشورها، در زمانه‌ی بحران، ماهیت واقعی خود را رو کرده‌اند و حتی از کمک به هم‌پیمانان و شرکای تبه‌کاری‌های خود هم دریغ می کنند و حتی از مال یکدیگر می دزدند.

 حالا که در  رسانه ها ی همین کشورها  انفجار خبری  ناکارآمدی و سیاست های غلط دولت های غربی  و اروپایی  موج می زند، با ز هم شاهد خفقان گروهای معاند  چون مناففین وهم چنین  وطن فروشان فارسی زبانی هستیم که موجودیت یشان به  پول های غربی گره خورده و خبرنویس های اجاره ای که جرئت درج حتی یکی از این خبرها را ندارند.

مزدورانی که برای پر کردن  جیب و گرفتن پناهندگی به هر ذلتی تن داده و  به سیاه نمایی و چند برابر کردن آمار و ارقام مبتلایان و قربانیان ویروس در ایران می پرداختند اکنون در برابر این همه بدبختی و بحران زدگی کشورهای اروپایی لال شده اند و جالب است در بسیاری از بازتاب های خبری به توجیه و ماستمالی کردن می پردازند و به مانند  همیشه با دروغ و دغل سعی می کنند سرخود را به زیر برف کنند غافل از آنکه در عصر ارتباطات نمی توان واقعیات را پنهان نمود.

گزارش از: مرتضی حیدرزاده

انتهای پیام / فراق

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=25120

نوشته های مشابه

17آوریل
فاکتِ چشمان ۱۲ تا داشتم / قربان عرب حسرت به دلی با یادآوری خاطرات را نوشته بود
افشای اسنادی از جمع‌بندی نشست‌های غسل هفتگی و عملیات جاری مردان و زنان در فرقه رجوی

فاکتِ چشمان ۱۲ تا داشتم / قربان عرب حسرت به دلی با یادآوری خاطرات را نوشته بود

09آوریل
سپیده‌دمِ سپهبد
گذری بر زندگی شهید صیاد شیرازی

سپیده‌دمِ سپهبد