• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024

وقتی ماسک های حقوق بشری به کنار می رود

  • کد خبر : 25049
  • 30 مارس 2020 - 9:00

دوستان امروز جهان در یک مخمصه ای قرار گرفته است که اگر بشریت دست به دست هم ندهد همه انسان ها قیمت سنگینی باید از بابت آن بدهند. برای جلوگیری از این فاجعه تنها و تنها راه ممکن این است که تمام دولت ها و تمام اعضای بشریت نسبت به هم بی تفاوت نباشند و همگام و همصدا بر علیه این اپیدمی خطرناک متحد شده و کل بشریت را نجات دهند وگرنه این دشمن ناپیدا و پنهان در مدت زمان خارج از تصور ما نسل بشریت را به شدت مورد تهدید قرار می دهد.

گرچه برخی دانشمندان در حال تکاپو هستند و برخی کشورهای تلاش می کنند تا هر چه زودتر واکسن تهیه نمایند ولی تا آن موقع نیاز است که دولت ها در جهت کمک و همیاری به یکدیگر از برخی مشکلاتی که در بین خودشان داشتند و یا دارند کوتاه بیایند و در این مقطع حساس و خطرناک بخاطر حفظ و نجات بشریت کمک کار همدیگر باشند.

دشمنان فارس زبان ایران و ایران زمین در همسویی مفتضحانه با سیاستمداران  آمریکایی و اروپایی، تلاش می کنند که در ایران شرایط را بسیار حادتر و جدی تر از سایر کشورهای جهان نشان بدهند، در صورتی که علیرغم محاصره ظالمانه ای که از سوی آمریکای جنایتکار بر علیه مردم ایران انجام شده است، ملت و دولت ایران خود را سر پا نگه داشته و در کمال افتخار و سربلندی به پیش می روند. نگاهی به برخی دشمنی ها بکنیم تا ببینیم دشمنانان این خاک و میهن چکارها که نمی کنند ، به ویژه منافقین کوردل که بیشتر از هر دشمنی پا فراتر گذاشته اند:

– گفتند کم کاری مقامات ایران بوده که کرونا وارد ایران شده است، اما در طی چند روز تمام کشورها و قاره ها درگیر کرونا شدند و روزانه بر این آمار افزوده می شد.

– گفتند چرا ماسک و دستکش توی ایران سخت گیر میاد، حالا ماسک برای کادر درمانی توی آمریکا جیره بندی شده است و دراروپا دستمال های توالت توسط پلیس کنترل و به شهروندان داده می شود.

– گفتند چرا شهرهای ایران فورا قرنطینه نمی شود، بعد انگلیس و آمریکا که به قول آنها خیلی پیشرفته بودند هم قرنطینه سراسری را تجویز نکرد ند.

– گفتند اوضاع بیمارستان های ایران خراب است، اما بعد دیدند با تمام تحریم ها و فشارهای غیر انسانیشان روحیه پزشک ها و پرستار های ایرانی تو دنیا زبان زد شد.

– گفتند نظام درمان اروپا و آمریکا خیلی پیشرفته است و دولت ایران و مقامات بهداشتی ایران عاجز از برطرف کردن مشکلات مردم هستند، اما در مدت زمان خیلی کم جهانیان دیدند که با کامیون اجساد اروپائیان را چگونه از بیمارستان هایشان می برند و برای دفن آنها امکانات کمی دارند و ناچارا اجساد را می سوزانند، لذا خفه خون گرفتند.

 دشمنان این مرز و بوم خیلی حرفها می زنند، آنها پول می گیرند که حرف بزنند، حرف های بی سر و ته و غیر واقعی تا فضا را خراب و خراب تر نمایند، فضای جامعه را ملتهب نموده و مردم را در یک نابسامانی بی درمان رها سازند، اما من معتقدم که کسی نباید مزخرفات آنان را باور کند. این یک دارو و پادزهر است تا اینگونه سم پاشی های منافقانه دشمنان را کم رنگ و در قدم های بعدی بی اثر نماید.

طبق معمول مردم ایران پیروز هستند و بر این شرایط بحرانی غلبه کرده و پیروز خواهند شد.

اکنون دشمنان نهایت تلاش خود را بر روی این شعار سوار کرده اند که یک قحطی در راه است. هدف آنان از این دروغ ها چیست؟ آنان تلاش می کنند که شرایط را بسیار وخیم تر از آنچه که هست نشان بدهند. از اینکه مردم ایران همانند اروپائیان و آمریکائیان به فروشگاه ها حمله نکردند و دوام آورده اند جای بسیار شگفتی دارد و از این بابت باید از مردم ایران تشکر نمود.

نکته آخر، پیام دبیر کل سازمان ملل، آقای آنتونیو گوترش را که اخیرا هشدار به جهانیان داده است را برایتان خاطر نشان می نمایم، ایشان در یک پیام کوتاه به جهانیان خاطر نشان کردند که دشمن اول بشریت اکنون ویروس کرونا است و دشمن دوم بشریت اخبار دروغ و شایعه پراکنی است. برخورد با این گونه اخبار نیازمند هوشیاری فردی و جمعی می باشد و وظیفه مبرم هر انسان در روی این کره خاکی است.

به امید سلامتی و پیروزی های بسا بیشتر و بهتر برای نوع بشریت به ویژه هم میهنان عزیزم در ایران زمین.

یادداشت از: بخشعلی علیزاده – پژوهشگر حوزه فرقه رجوی

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=25049