• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
اتحادیه اروپا مذاکرات برای عضویت آلبانی و مقدونیه شمالی را آغاز می‌کند

وحشت فرقه رجوی از آغاز مذاکرات برای عضویت آلبانی در اتحادیه اروپا / بارقه امید برای خانواده های اسیران فرقه رجوی

  • کد خبر : 25011
  • 26 مارس 2020 - 14:53

مقام‌های اروپایی تصمیم گرفته‌اند مذاکرات برای عضویت آلبانی و مقدونیه شمالی در اتحادیه اروپا را آغاز کنند و همین امر موجب وحشت فرقه رجوی شده است.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی فراق، وجود قوانین شفاف علیه پول شویی، سیستم قضایی و نظام حقوقی پیگیر و ضوابط  اداری خاص در کشورهای عضو اتحادیه اروپا زنگ خطری بزرگ برای رجوی محسوب می شود و به همین جهت بود که رجوی پیش از حضور در آلبانی میز توافق انتقال یک هزار و ۵۰۰ نفر از اعضای خود به رومانی و یا آلمان را به هم زد.

اگر آلبانی عضو اتحادیه اروپا شود کلیه شکایت های حقوقی خانواده ها و جدا شده ها در سیستم قضایی این کشور به طور رسمی ثبت می گردد و فرقه باید در مقابل آنها پاسخگو باشد.

همچنین در صورت پیوستن آلبانی به اتحادیه اروپا و کشورهای حوزه شنگن که قانون کنترل گذرنامه در بدو ورود را برای شهروندان این منطقه حذف کرده‌اند، جدا شده ها آزادی عمل بیشتری پیدا می کنند و با الزام فرقه به تهیه گذرنامه برای تک تک اعضا، امید به جدایی اسیران بیشتر می شود.

به نوشته یورونیوز فارسی، الیور وارهلی، کمیسر مجاورت و گسترش اتحادیه اروپا روز چهارشنبه ۲۵ مارس (۶ فروردین) در توییتر خود اعلام کرد ۲۷ کشور عضو این اتحادیه برای آغاز این مذاکرات به توافق رسیده‌اند و خطاب به کشورهای حوزه غرب بالکان نوشت: «این اقدام همچنین حامل پیامی رسا و روشن به بالکان غربی است مبنی بر این که آینده شما در اتحادیه اروپاست.»

اورسولا فن درلاین، رئیس اتحادیه اروپا از اعلام آغاز مذاکرات الحاق دو کشور جدید به این اتحادیه ابراز خرسندی کرده و گفت امیدوار است که «رهبران اروپا تصمیم جدید را در هفته جاری به تصویب برسانند».

تصمیم تازه اروپایی‌ها گر چه مقدونیه شمالی و آلبانی را یک گام دیگر به اتحادیه اروپا نزدیک‌تر می‌کند، اما این تنها یک تصمیم سیاسی است که باید مراحل حقوقی را نیز طی کند.

کرواسی که هم اکنون ریاست دوره‌ای شورای اروپا را به عهده دارد، گفته است که این تصمیم به معنی «به رسمیت شناختن تلاش‌های جدی» مقدونیه شمالی و آلبانی در انجام اصلاحات مورد نظر اروپاست. کرواسی از آغاز دوره ریاست دوره‌ای شش ماهه در ابتدای ژانویه ۲۰۲۰، آغاز مذاکرات الحاق این دو کشور به اتحادیه اروپا را در دستور کار خود قرار داده است.

نیکولا دیمیتروف، وزیر امور خارجه مقدونیه شمالی در واکنش به این خبر در توییتر نوشت که تصمیم اتحادیه اروپا «در این شرایط زمانی دشوار، نمادی از قدرت واقعی آن است».

در همین حال جنت چاکای، همتای آلبانی او نیز این اقدام را «دستاورد تاریخی» خواند و افزود که عزم آنها برای عضویت در اتحادیه اروپا «برگشت‌ناپذیر» است.

همچنین امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه که چندی پیش در کنار مقام‌های هلند و دانمارک مذاکرات عضویت این دو کشور در اتحادیه اروپا را در اکتبر ۲۰۱۹ وتو کرده بود از تصمیم خود به برداشتن وتوی قبلی خبر داده است.

اگر این اتفاق مهم بیافتد حضور تک تک خانواده ها در آلبانی می تواند سیمای واقعی فرقه رجوی را در محاکم بین المللی آشکارتر نموده و برای فرقه دجال رجوی بسیار گران تمام شود.

به گزارش فراق هم اکنون رابطه فرقه رجوی با این موضوع مهم مانند جن و بسم الله است و می توان گفت به منزله پایان یافتن فعالیت فرقه در آلبانی است.

انتهای پیام / فراق

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=25011

نوشته های مشابه

25آوریل
اسامی جعلی و مستعار سران فرقه رجوی / ۲
فراق برای اولین بار افشا می‌کند

اسامی جعلی و مستعار سران فرقه رجوی / ۲

25آوریل
فرید ماهوتچی، رابط ملاقات‌های مخفیانه با دولتمردان آلبانی
25آوریل
جواد احمدی، عنصری که در پوشش پزشک برای رجوی جاسوسی می‌کرد!