• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

حرف اول را در آلبانی، وزارت خارجه آمریکا می زند / حمایت تمام قد از پوشک پوشان «مانز»

  • کد خبر : 24181
  • 20 ژانویه 2020 - 10:58

فراق: چند روز پیش دیدیم که دولت آلبانی در اقدامی مسخره و البته مضحک، مجددا اقدام به اخراج سفیر و یکی از کاردارهای سفارت ایران کرد و بلافاصله توسط سفیر آمریکا در آلبانی از این اقدام دولت آلبانی تقدیر به عمل آمد.

اما چرا چنین شد؟ هدف دولت آلبانی از این موضوع چه بود؟ مگر آنها تا چه حد با دولت ایران در ارتباط هستند که اینقدر به پر و بال ایران می پیچند؟ و اینها در حالی است که کشور آلبانی سفارتی در ایران ندارد.

فکر کنم قبل از پاسخ دادن به این سوال، یک نگاه کوتاه به محدودیت هایی که وزیر خارجه آمریکا برای سیاستمداران و دیپلمات های آمریکایی جهت ارتباط با احزاب و گروه ها معارض جمهوری اسلامی ایران گذاشته است بیندازیم، به بخشی از پاسخ سوالمان خواهیم رسید.

در این محدودیت و دستور اجرایی چنین آمده است که :

«وزیر خارجه آمریکا از مقامات این کشور خواسته که تماس با شش گروه اپوزیسیون ایران را محدود کنند. فرقه رجوی و کومله در میان این گروه‌ها قرار دارند. دلیل این امر احتمالا تنش زدایی با جمهوری اسلامی عنوان شده است.»

مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده در دستوری محرمانه، از دپیلمات‌ها و مقام‌های رسمی آمریکا خواسته که تماس با مخالفان حکومت ایران را محدود کنند. به گزارش شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان، در متن این دستور گفته شده که بسیاری از مخالفان جمهوری اسلامی می‌کوشند با مسئولان ایالات متحده تماس مداوم داشته باشند تا جلب حمایت کنند و نفوذ بیشتری بیابند، اما بیشترشان در گذشته یا حال، از روش‌های خشونت آمیز برای اهداف سیاسی خود استفاده کرده‌اند.

بسیار خب دوستان عزیز ، بنگرید  بعد از  ضربه ای که به پیکر پوسیده فرقه رجوی وارد آمده است، آن هم بعد ترور حاج قاسم یعنی موشک خوردن آمریکا در پایگاه عین الاسد و بعد از این قانونی که وزیر خارجه آمریکا به دستگاه دیپلماسی خودشان وارد کرده است ، دیگر جای نفس کشیدن برای این باند تبهکار نمانده بود.

برخی حامیان این فرقه تروریستی در وزارت خارجه آمریکا اوضاع را که بررسی کردند متوجه این سکته مغزی فرقه رجوی شدند و بر آن شدند که یک توازنی ایجاد نمایند تا که راه نفس رجوی تمام عیار بسته نشود . زیرا بعد از این بیانات وزیر خارجه آمریکا علی القائده باید که دولت آلبانی هم عذر حضور آنان را در کشور مطبوع خودش می خواست و سریعا اخراج آنان را خواستار می شد.

بنابر این لابی های ضد ایرانی فرقه رجوی  در وزارت خارجه آمریکا دست به کار شده و به دنبال این تخلیه فشار بودند ، که بهترین محل و مکان همانا در آلبانی بود و در آلبانی هم سفارت جمهوری اسلامی ایران. اما به چه بهانه ای ؟

اگر نگاه کرده باشید گفته اند که این افراد (سفیر و یکی از کاردارهای سفارت ایران ) سابقا با سردار قاسم سلیمانی در ارتباط بوده اند ( یعنی مزخرف تر از این بهانه شاید که پیدا نمی کردند ) ولی خب به قول ما ایرانی ها شاعر که به تنگ آید به جفنگ آید.

لابی های فرقه در وزارت خارجه آمریکا به طور واقعی با این کارشان راه نفس برای فرقه رجوی باز کردند ، چون که بعد از ترور و شهادت حاج قاسم سلیمانی که توسط آمریکای جنایتکار انجام گرفت ، ایران تصمیم به مقابله به مثل زد و در یک اقدام بسیار متهورانه با سیزده موشک زمین به زمین و دور برد ، مجهزترین پایگاه آمریکائی ها را در غرب عراق در استان الانبار به موشک بست و آنجا را به خرابه ای تبدیل نمود. این اقدام ایران فرقه رجوی را به شدت میخ کوب و منگ کرد. البته آنان در این وانفسا تنها نبودند و کل جهان از این بابت میخ کوب شد و در حیرت فرو رفته بود.

واقعیت اینکه بعد از جنگ جهانی دوم در جهان سابقه نداشت یک پایگاه آمریکائی این گونه به موشک بسته شو. آن هم از یک کشور دیگر . اقدام نظامی ایران در انتقام گیری از آمریکای جنایتکار بسیار سنگین بود و حساب دست خیلی ها آمد. همه آماده جواب دادن آمریکا بودند و برخی تحلیل کردند که جنگ جهانی سوم شروع می شود و از این جنس حرفها ولی در حیرت بالاتری همگان دیدند که آمریکا آچمز شده و از پاسخگویی عاجز بود. در مقابل دیدیم که مقامات وزارت خارجه آمریکا یکی پس از دیگری به صحنه آمدند و گفتند که حاضر هستند با جمهوری اسلامی به مذاکره بنشینند البته بدون پیش شرط . این همان چیزی بود که هیچ کس باور نمی کرد که اتفاق بیفتد.

درست در همین زمان بود که وزیر خارجه آمریکا برای سیاستمداران و دیپلمات های خود حد و مرز ارتباط با گروه های معارض ایرانی مشخص کرد و برای ارتباط برقرار کردن با گروه ها و سازمان هایی که مخالف جمهوری اسلامی ایران محدودیت جدی گذاشت. بنابراین یک خودکشی در تقدیر فرقه رجوی قرار گرفت که همانند فرقه جونز در ده شصت میلادی در آمریکا اقدام نمایند. اما باز دستانی پنهان دست بکار شدند و نگذاشتند که رجوی غرق شود. اما چکار کردند ؟

آمدند و بهانه  تراشی های رایج را انجام دادند و با این عنوان که سفیر و کاردار در سفارت ایران در آلبانی  چون با حاج قاسم سلیمانی سابقا در ارتباط  بوده اند و به نوعی در تروریسم دخیل بوده اند باید اخراج شوند . بلافاصله هم سفیر آمریکا از این اقدامی که خودشان به دولت آلبانی دیکته کرده بودند تشکر و تقدیر و حمایت به عمل آوردند تا همگان بدانند که حرف اول را در آلبانی ، وزارت خارجه آمریکا می زند.

فکر کنم که به قدر کافی این توازن ایجاد شده مشخص باشد. نگه داشتن فرقه رجوی به عنوان یک چکش معلق بر سر جمهوری اسلامی ایران یکی از سیاست های رایج آمریکائی ها در طی این سالیان بوده است ولی ظاهرا بعد از موشک خوردن آمریکائیها این چکش دیگر زیاد به کارشان نیاید و اتفاقا برگشته بر روی سر خودشان، زیرا پوشک پوشان کمپ مانز در تقدیرشان است که  روز به روز ضعیف و ضیعف تر شوند و در بالای تپه های آلبانی دفن شده و به تاریخ خواهند بپیوندند.

یادداشت از: بخشعلی علیزاده

انتهای پیام / فراق

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=24181

نوشته های مشابه

20آوریل
پروپاگاندای فرقه رجوی، فقط برای جلب توجه جهان خارج است
روایت عاطفه سبدانی از ماجرای کشته شدن برادرش در اشرف

پروپاگاندای فرقه رجوی، فقط برای جلب توجه جهان خارج است

17آوریل
اعتراف‌گیری از گناهان ناکرده در نشست‌های موسوم به «غسل»
نگاهی به آسیب‌های روحی و جسمی که در فرقه رجوی به اعضا وارد می‌شود

اعتراف‌گیری از گناهان ناکرده در نشست‌های موسوم به «غسل»