• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

سوءاستفاده فرقه کثیف رجوی از خون پاک شهیدان سانحه هوایی / چرا برای قربانیان فرقه عزاداری نمی کنید؟

  • کد خبر : 24145
  • 18 ژانویه 2020 - 12:26

هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ اکراین ساعت ۶:۱۸ صبح روز چهارشنبه ۱۸ دی ماه در بحبوبه تهاجم موشکی  به پایگاه نظامی نیروهای آمریکایی در پادگان عین الاسد عراق  درحوالی شهرستان شهریار سقوط کرد.

 رئیس سازمان اورژانس تعداد کشته شدگان را بین ۱۷۶تا ۱۷۹ نفر اعلام کرد. براساس این فهرست ۱۴۷ مسافر ایرانی،۱۲شهروند افغانی، ۴شهروند سوئد،۲شهروند اوکراین و ۲ شهروند کانادا بودند.

این پرواز ۹ خدمه داشت. ۷۰ نفر از قربانیان مرد،۸۱ نفر زن  15نفرکودک و یک نوزاد گزارش شده است. مقامات هواپیمایی ایران در گزارشات اولیه علت سقوط هواپیما را نقص فنی عنوان کردند. نخست وزیر کانادا «جاستین ترودو» با صدور بیانیه ای ضمن همدردی با بازماندگان قربانیان گفت ۶۳ نفر از سرنشینان هواپیما کانادایی بوده اند و اطمینان داد که کشورش در این زمینه پیگیر تحقیقات کامل برای روشن شدن دلایل سقوط هواپیما خواهد شد.

رئیس جمهور اوکراین «ولودیمیر زلنسکی» گفت: کشورش یک هیأت تحقیق به ایران می فرستد. دولت ایران ضمن اظهار همدردی با خانوادهای جان باختگان روز پنجشنبه ۱۹ دی ماه را عزای عمومی اعلام کرد. از همان روز اول سقوط هواپیمای مسافربری اوکراین گمانه زنی هایی از طرف دولت استرالیا مبنی بر احتمال غیرعادی بودن علت سقوط و مورد هدف قرار گرفتن مطرح شد ولی سازمان هواپیمایی کشوری ضمن تکذیب این خبر آن را غیر علمی و نقص فنی اعلام کرد. روز شنبه گذشته در میان بهت همگان، ستاد کل نیروهای مسلح ایران اعلام کرد که سقوط هواپیمای مسافربری بویینگ ۷۳۷ در بحبوبه تهاجم موشکی به پایگاهای آمریکا و تحت تاثیر اقدامات نظامی احتمالی آن کشور توسط پدافند هوافضای سپاه پاسداران، به اشتباه وغیرعمد مورد هدف قرار گرفته است و ضمن عذرخواهی از خانوادهای قربانیان اعلام کرد موضوع بررسی و خاطیان به مردم معرفی خواهند شد.

متعاقب آن فرمانده هوافضا در یک کنفرانس مطبوعاتی ضمن عذرخواهی اعلام کرد که ترجیح می داد کشته می شد ولی این اتفاق نمی افتاد و برای هرگونه تصمیم و حسابرسی در قبال دستگاهای ذیربط و قوه قضایه اعلام آمادگی نمود. اگرچه پذیرش مسؤولیت خطا و اعلام آمادگی برای پذیرش عواقب آن از طرف سردار حاجی زاده یک اقدام صادقانه و شجاعانه بود ولی به دلیل اینکه با تاخیر صورت گرفت منجر به بروز اعتراضاتی از جانب قشرهایی از مردم و به خصوص خانواده های داغدیده گردید.

آنها احساس می کردند که به شعور آنها توهین شده و طی سه روز به بازی گرفته شدند. آنچه موجب اعتراض و عصبانیت مردم و خانواده های قربانیان گردید نه اشتباه هدف قرار گرفتن هواپیما بلکه عدم شفافیت در نحوه اطلاع رسانی بود.

با یک بررسی به خوبی می توان به موارد زیادی از اصابت اشتباهی هواپیمای مسافربری در دیگر کشورها و طی سال های گذشته پی برد. هواپیماهای مسافربری و تجاری از مواردی هستند که حتی در دوران جنگ نیز مصونیت دارند اما کشورهای مختلف در جهان بصورت عمدی و یا سهوی در غم از دست رفتن مسافران هوایی سوگوار شده اند. پرواز هواپیمای شماره ۱۷هواپیمایی مالزی با بوئینگ ۷۷۷ در منطقه شرقی آلمان در ۲۶ تیرماه  در خلال اختلافات روسیه و اوکراین بر سر منطقه کریمه سرنگون و ۲۹۸ مسافر آن کشته شدند.

پرواز ۱۸۱۲هواپیمایی سیبری که از تل آویو به سمت نوویسیرگ در روسیه  در تاریخ ۱۲مهر ۸۰ بر اثراصابت موشک در دریای سیاه سقوط کرد که منجر به کشته شدن ۶۴  مسافر و ۱۲ خدمه گردید و یا پرواز ۶۵۵ ایران ایر که از بندرعباس به مقصد دوبی حرکت می کرد و مورد اصابت موشک های آمریکایی قرار گرفته و درخلیج فارس سرنگون و تمامی ۲۹۰ مسافر و خدمه آن کشته شدند.

در چنین شرایطی فرقه بدنام رجوی بار دیگر وارد معرکه شد تا همانند گذشته و در راستای اهداف پلید و مقاصد کثیف سیاسی خود از خون قربانیان و عواطف پاک خانواده ها سواستفاده سیاسی تبلیغی نماید.

در حالی که در سه روز اول کاملا سکوت کرده بود و تحت تاثیر حضور شکوهمند و میلیونی مردم در مراسم تشیع سردار سلیمانی در کما فرو رفته و عملا حرفی برای رفع و رجوع موضوع مسئله داری نیروهایش نداشت بعد از اعلام پذیرش مسؤولیت سقوط هواپیما توسط فرمانده هوافضای سپاه، رهبر مجهول الهویه خود را از قبربیرون کشید و اطلاعیه هایی از قول او صادر کرده و تلاش نمودند که مردم و خانواده های قربانیان را تحریک نموده و به خیابانها بریزند.

این رهبر همان سازمانی است که در طی سالیان سیاه حضورش در عراق  به عنوان فرمانده به اصطلاح ارتش آزادیبخش درخاک عراق ده ها نفر از اعضا را در جریان مانورها و یا عملیات به دلیل تداخل آتش به صورت عمد و یا غیر عمد به کشتن داد بدون اینکه صداقت داشته باشد که آن را اعلام کند. اعضایی همانند ابوالقاسم سالاری، اقبال یا امیرشهابی که درجریان مانور توسط آتش توپخانه خودی کشته شدند ولی هیچگاه حاضرنشد و صداقت آن را نداشت که به صورت علنی مسؤولیت آن را برعهده بگیرد. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اگر چه با تاخیر ولی صادقانه و شجاعانه مسؤولیت عواقب کارش را پذیرفت. مریم رجوی که برای قربانیان هواپیمای اوکراین اعلام عزای عمومی می کند و شمع روشن می کند چرا در تجلیل از آن قربانیان خودی شمعی روشن ننمود و عزایی اعلام نکرد. من ضمن تسلیت به خانواده قربانیان اوکراین و اعلام حمایت از خواسته های به حق آنها در مورد تشکیل کمیسیون های تحقیق برای بررسی شفاف علل این حادثه و محاکمه و مجازات عاملین  آن به فرقه ضدایرانی رجوی اعلام می کنم شما با آن کارنامه سیاه خیانت، جنایت و به خصوص در حق اعضا حق هیچ گونه اظهار نظری دراین خصوص ندارید. مردم ایران و به خصوص خانوادهای قربانیان این حادثه خیلی هوشیارتر از آن هستند که فریب عوام فریبی های شما را بخورند.

یادداشت از: علی اکرامی

انتهای پیام / انجمن نجات مرکز خوزستان

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=24145

نوشته های مشابه

20آوریل
پروپاگاندای فرقه رجوی، فقط برای جلب توجه جهان خارج است
روایت عاطفه سبدانی از ماجرای کشته شدن برادرش در اشرف

پروپاگاندای فرقه رجوی، فقط برای جلب توجه جهان خارج است

17آوریل
اعتراف‌گیری از گناهان ناکرده در نشست‌های موسوم به «غسل»
نگاهی به آسیب‌های روحی و جسمی که در فرقه رجوی به اعضا وارد می‌شود

اعتراف‌گیری از گناهان ناکرده در نشست‌های موسوم به «غسل»