• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024

نگرانی خانواده های اسیران فرقه رجوی از وقوع زلزله در آلبانی

  • کد خبر : 23400
  • 04 دسامبر 2019 - 11:52

زمین لرزه ای به بزرگی ۶٫۴ ریشتر در ساعت ۳:۵۴ به وقت محلی بامداد روز سه شنبه ۵  آذرماه در مجاور شهر «دراچ» آلبانی روی داد که لرزش آن در تمامی منطقه بالکان احساس شد.

این حادثه بزرگ ترین زلزله کشور آلبانی  در۳۰سال گذشته اعلام شده است.

«ادی راما»، نخست وزیر آلبانی تعداد تلفات جانی ناشی از زلزله  را ۵۰ کشته و ۲۰۰۰ مجروح اعلام کرد.

وی همچنین اعلام کرد ۲ هزار و ۳۶۵ ساختمان ویران و یا آسیب دیده اند.

از همان ساعات اولیه وقوع زلزله جمعی از خانواده های اعضای تحت اسارت فرقه رجوی و جداشدگان آن  با نگرانی از وضعیت عزیزانشان ضمن تماس با دفتر انجمن نجات خوزستان خواستار پیگیری وضعیت وابستگانشان شدند.

در شرایطی که خانواده های اعضا به شدت نگران سلامتی خویشاوندان خود بودند و دولت آلبانی این حادثه را بزرگ ترین اتفاق ۳۰ سال اخیر اعلام کرده ، فرقه رجوی به اعلام معمولی خبر در یکی از برنامه های خبری خود اکتفا کرد و هیچ اشاره ای به وضعیت اعضای خود و محل اشرف ۳ ننمود در حالی که زلزله در نزدیکی مقرشان رخ داده بود.

آنها حتی زحمت یک اطلاع رسانی ساده برای آرامش خانواده ها را هم به خود ندادند. البته این موضع منفعل و لغایت ضدانسانی در قبال جان اعضا و نگرانی و دلهره خانواده هایشان کاملا قابل فهم است زیرا اگر به آن می پرداختند مجبور می شدند تبعات آن یعنی تماس های تلفنی خانواده ها برای اطلاع از وضعیت وابستگانشان را بپذیرند و در آن صورت با برقراری ارتباط خانواده ها بعد از سال ها، وضعیت روحی-روانی اعضا دستخوش تحولی بزرگ می شد که هر آنچه طی این سالیان با به کارگیری پیچیده ترین شیوه های مغزشویی بافته بودند از دست می رفت. به همین دلیل برای حفظ موجودیت ننگین شان هیچ  ارزشی برای عواطف و احساسات خانوادها قائل نشدند. البته برخی گزارشات تایید نشده حاکی از آن است که در جریان این زلزله تلفات و خساراتی هم به مقر اشرف سه وارد شده  و به خاطر اینکه تبلیغات فرقه در خصوص اتفاقات اخیر ایران را تحت شعاع قرار ندهد از اعلام آن خودداری کردند.

اعضای شعب انجمن ها علی رغم قطع بودن اینترنت، تماس های خود را با آلبانی به منظور اطلاع از وضعیت اعضا و خبر رسانی به خانواده ها ادامه دادند. وقوع زلزله اخیر در آلبانی یکبار دیگر ماهیت ضدانسانی سران فرقه را برای خانواده های اعضا و افکار عمومی به خوبی نشان داد و اثبات کرد که جان و سلامت اعضا برای آنها کم ترین ارزشی ندارد و فقط آنها وسیله ای در جهت اهداف قدرت طلبانه شان به حساب می آیند.

انتهای پیام / انجمن نجات مرکز خوزستان

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=23400

نوشته های مشابه

22آوریل
«دختر وزرا»؛ سناریویی برای فروکش کردن ضرب سیلی به رژیم کودک‌کش
اولین اثر جلسه مخفیانه افسر اطلاعاتی رژیم صهیونیستی با سرکردگان فرقه رجوی رونمایی شد

«دختر وزرا»؛ سناریویی برای فروکش کردن ضرب سیلی به رژیم کودک‌کش

17آوریل
فاکتِ چشمان ۱۲ تا داشتم / قربان عرب حسرت به دلی با یادآوری خاطرات را نوشته بود
افشای اسنادی از جمع‌بندی نشست‌های غسل هفتگی و عملیات جاری مردان و زنان در فرقه رجوی

فاکتِ چشمان ۱۲ تا داشتم / قربان عرب حسرت به دلی با یادآوری خاطرات را نوشته بود