• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024

فرقه تروریستی رجوی به تنها چیزی که فکر نمی کند مردم است

  • کد خبر : 23309
  • 27 نوامبر 2019 - 12:17

فراق: فرقه رجوی در کنار تمام اعمال تروریستی، منافقانه ، و با تاراج بردن زندگی مردم و اعضای خود در یک دهه های اخیر بارها  نیز باعث ستم مضاعف به ملت ایران ، دانشجویان و روشنفکران شدند.

 درست است که برخی از مردم کشور در شرایط بد اقتصادی زندگی می کنند و کشور با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می کند، اما آنچه که مایه امید و سربلندی ملت ایران است اقتدار، استقلال و امنیتی است که به واسطه جانفشانی جوانان این مرز و بوم در طی ۴۰ سال گذشته بدست آمده و  می دانند که  در هر حال نباید جامعه را به آشوب کشاند و  با ایجاد هرج و مرج  استقلال و امنیت کشور را بازی گرفت. بلکه باید خواسته‌ها از طرق منطقی  مطرح و  به گوش  دولتمردان  و مسئولان  برسد، آتش زدن مغازه ، ماشین  تخریب اموال عمومی و آسیب به ملت، مشکلی را حل نمی کند.

به  همین دلیل معتقدیم که نقد باید منصفانه باشد و مردم باید با منطقی ترین روش حرف خود را به گوش مسئولین برسانند و انتقاد در واقع جستجو برای راهکارهای سازنده است که با این توصیف راه مردم در انتقاد از مسئولان، با راه اغتشاش گران جدا است.

آنچنان که رئیس جمهور ایران نیز پس از اغتشاشات دی ماه ۱۳۹۶ با تاکید بر حق قانونی اعتراضات و آزادی بیان اعلام کرد: «ما ملت آزادی هستیم و طبق قانون اساسی و حقوق شهروندی، مردم در بیان انتقادات و حتی اعتراض‌شان کاملاً آزاد هستند.:در عین حال باید توجه کنیم که نحوه انتقاد و اعتراض باید به گونه‌ای باشد که پایان آن منتهی به بهتر شدن شرایط کشور و زندگی مردم شود. انتقاد در همه امور کشور حق مردم است و ما معتقدیم حکومت و کشور متعلق به مردم است و مردم باید آنچه می‌خواهند را به خوبی بیان کنند اما نقد با خشونت و تخریب اموال عمومی کاملاً متفاوت است و نباید فضایی ایجاد شود که دوستداران انقلاب و مردم نگرانی برای زندگی و امنیت شان داشته باشنددستگاه های مسئول کشور باید زمینه را برای انتقاد و اعتراض قانونی مردم، حتی راهپیمایی و اجتماع قانونمند آنها فراهم کنند و این حق مردم است»

متاسفانه گروه های معاند و سلطنت طلب و خصوصا سازمان منافقین به تنها چیزی که فکر نمی کنند مردم، آرامش، امنیت و خواسته های مخصوصا قشر ضعیف است. آنها دلسوز مردم نیستند و تنها به دنبال قدرت طلبی و رسیدن به مطامع خویش هستند.  همه به خوبی می دانیم نحوه بیان مسائل و مشکلات  به اندازه خود مسئله اهمیت دارد بنابر این در فضای مناسبی  که به واسطه قانون وجود دارد. نیازها و انتقادات را می توان ارائه کرده و به  بحث  گذاشت  تا مسئولان و سایر کارشناسان  نیز پاسخگو باشند .به لطف قانون  در کشور آزادی بیان و اندیشه جز اصول و قانون اساسی  است  و مردم باید برای بیان نظرات خود بهترین روش و منطقی ترین راه را برگزینند. درخواست ها و مطالبات برحق  باید در کمال آرامش مطرح شود تا پاسخ مناسبی هم به آنها داده شود.

بدیهی است که هیچگاه  از آرامش ضرر نمی کنیم، اما اغتشاشات و  آشوب های خیابانی که  امنیت و آرامش را از مردم سلب و آسیب  به فضای شهر، زیرساخت ها و استقلال وارد می کند حاصلی جز احساس نا امنی ونگرانی  در بین عموم  ندارد.

به دور از خشونت و با آرامش همه مشکلات در ابعاد مختلف قابل حل است  خشونت و آسیب  خواست مردم نیست بلکه عده ای قصد سو استفاده دارند که نباید به آنان اجازه داد فضای مطالبات برحق مردمی را به انحراف بکشانند.

رفتار کسانی که آرامش کشور را بر هم می زنند هیچگاه مورد تایید مردم نیست و  محکوم است، چرا که این مردم با آبرو و خون دل  و شهید تا کنون کشور را نگه داشته  و سختی های زیادی کشیده اند آنان در برابر دشمن بسی پایداری نموده  کشور خویش را دوست دارند و برای آن اهمیت  خاصی قائل هستند.  اگرهم از  وضعیت معیشتی گله دارنداعتراض حق همه است ولی اعتراض راه خود را دارد وبه معنی  اغتشاش و خشونت   نیست .  

ایران روزهای ناآرام زیادی را پشت سر گذاشته و همیشه وحدت مردم نکته اتکا در زمان های مختلف بوده و خواهد بود. مشکلات، کم کاری و ضعف مدیریت در همه کشورها و بخش هایی از دولت ها همیشه وجود داشته است ومختص ایران یا قشر خاصی نیست . شیوه اعتراض ها و مطالبات  نباید از چارچوب منطقی خارج شود. شیوه اعتراض و مطالبه  از حقوق مهم است و  با به به آشوب کشاندن جامعه و ایجاد و هرج و مرج  و ناامنی تفاوت دارد.

مشکلات اقتصادی  فعلی نیز تنها متعلق به این دولت نیست. پس از انقلاب به دلیل فشارهای خارجی همیشه مشکلات اقتصادی گریبانگیر کشور بوده اما این هرگز دلیل بر اغتشاش و آشوب نیست .رفتار اغتشاش گران در برهم زدن نظم عمومی جامعه محکوم  است: خواسته های مردم ایران در برابر مشکلات اقتصادی، خواسته های به حقی است اما اغتشاش گران با نظام اسلامی و استقلال و اقتدارمنطقه ای ایران مخالفند و این ربطی به دولت های روی کار ندارد. گروه های معاند و حامی اغتشاشگران  باید بداند که مردم ما با خون خود انقلاب را نگه داشته اند هیچ گاه اجازه حرمت شکنی به آن را نخواهند داد.

مطابق قانون نیز هرگونه اجتماع یا راهپیمایی باید بدون حمل سلاح انجام شود، اجتماعات مردم نباید منجر به ارتکاب رفتارهای خشونت آمیز و به کار بردن سلاح و ابزارها و وسایل آتش زا باشد که منجر به رعب و وحشت و تخریب و آتش سوزی و از بین رفتن اموال مردم شود. تخریب و آتش زدن، اعتراض مدنی محسوب نمی شود در قانون  نیز ، تخریب و آتش زدن  اموال عمومی، تهدید  رفاه، آسایش و تامین اجتماعی  مردم، دزدی و ضربه به امنیت و دارایی ها مردم  جرم است. و  هرگاه این اموال مورد تعرض قرار گیرند از طرف دولت یا مراجع وابسته به آن ، اموال حمایت شده و حسب مورد مرتکب به مجازات قانونی یا جبران خسارت وارده محکوم می شود؛ چراکه اموال عمومی متعلق به جامعه بوده و با تخریب آنها حق استفاده از این اموال از مردم سلب شده و اضافه بر آن خسارت نیز به دولت وارد می کند.باید در نظر داشت که در پی این جرم ممکن است اموال خصوصی مردم نیز تخریب شود؛ لذا نیروهای انتظامی و مراجع قضائی  نیز خود را مکلف می دانند که به نحو و ترتیبی که قانون مشخص می کند با متجاوزان به اموال عمومی برخورد داشته باشد

باید این مسئله را هم مورد توجه قرار دهیم که شاخص های اعتراض مدنی باید رعایت شوند؛ موضوع اعتراضات باید معین باشد و شعارها و رفتارها نیز باید مسالمت آمیز باشند. اعتراض مجاری مدنی دارد مردم ما باید از طریق تجمعات قانونی صدای اعتراض خود را به گوش مسوولان برسانند . و مردم  هیچگاه اجاره نخواهند داد که ضد انقلاب و رسانه های معاند با دروغ پردازی جو مردم را طوری دیگر رقم بزنند و حرف ها و مطالبه ها را طوری دیگر بیان کنند ، اینها فرصت طلبانی هستند که با اصل انقلاب مشکل دارند و مردم نیز در برهه  های حساس نشان  داده اند که یک پارچه علیه آنان و حامی وطن و امنیت خویش هستند.

یادداشت از: معصومه حسن زاده

انتهای پیام /  انجمن نجات استان اردبیل

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=23309