• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024

تحلیلی از دسیسه چینی های فرقه رجوی در مورد نا آرامی های منطقه: مردم هر کشوری خواهان امنیت و مسالمت هستند

  • کد خبر : 23267
  • 26 نوامبر 2019 - 11:44

همراه با ناآرامی ها و اعتراضات مردم عراق در هفته های اخیر، خبرگزاری های معاند و گروه های مزدور  اجانب چون فرقه منافقین  بلوای تبلیغاتی به راه انداختند.

در این مدت مهمترین  موضوعات  در راس خبرهای عراق، موضعگیری اغلب سران اصلی گروه ها ، دولت و  مرجع تقلید شیعیان عراق بود که برعدم دخالت کشورهای خارجی  همراه با تحقق خواسته های تظاهرات کنندگان، اجرای وعده های دولت  و مسالمت آمیز بودن اعتراضات تاکید کردند که به صورت عمدی و با تحریف  خبرگزاری های معاند روبرو شد.

سایت ورشکسته منافقین نیز به مانند همیشه به دنبال درج  شایعه پراکنی ، کشته سازی و جعل خبر همراه با سایر همپالکی هایش در العربیه، ایران اینترنشال و الحدث … در تلاش برای جهت دهی  شعار ها و انحراف خواسته های معترضین بود.

بدیهی است که  درگیری و ناآرامی های عراق  موضوعی است که اولا به مردم عراق و  ثانیا  در آبعاد گسترده تر به همسایگان آن  ارتباط دارد. در حالی که فرقه مزدوری چون منافقین که خود سالها در کشور عراق دست به انواع خیانت و جنایت  علیه مردم عراق زده  نمی تواند  با این  ترفندها جرم های خود را نسبت به مردم عراق پاک کند.

چه آن زمان که صدها هزار بشکه نفت مردم عراق را به جیب زده و قاچاق می کرد . و چه بعد از سقوط صدام   که با کارشکنی و دسیسه های مختلف سعی بر براندازی دولت های عراق  و سوق دادن مردم به سمت ناآرامی و خشونت و به کشتن دادن جوانان عراقی  داشت.

 در چند وقت اخیر اکثر دولتمردان و گروه های سیاسی عراق تاکید بر آرامش و مسالمت  نموده  وعدم هر گونه دخالت کشورهای خارجی  را خواستار شدند.  

در گزارش خبرگزاری های تسنیم و فارس آمد  : مرجعیت دینی عراق باردیگر موضع خود را درباره اعتراضات  اعلام کرده و تاکید بر مسالمت آمیز بودن اعتراضات و خالی بودن آن از هر گونه خشونت و محکومیت حمله به تظاهرات کنندگان مسالمت آمیز و قتل، زخمی کردن، ربودن یا ترساندن آنها و نیز محکومیت حمله به نیروهای امنیتی و مراکز دولتی و خصوصی و  همه کسانی که در این اقدامات غیرقانونی و ناشرعی دست دارند نموده است. و تاکید کرده: اصلاح طلبی، عراقی است و طرف خارجی نباید در آن دخالت کند و دخالت های خارجی به تبعاتی منجر می شود که بازنده بزرگ آن ملت عراق هستند.

  هم چنین در دیگر خبرها آمد :  در دیدار سفیر آمریکا در عراق  بر احترام به اراده ملت عراق و توانایی آنان در حل مشکلات داخلی خود تاکید  شده و گفته است  که بیانات اخیر مرجعیت عالی شیعه درباره عدم دخالت کشورها در امور داخلی عراق مایه احترام و قدردانی است.

 هم چنین: رهبر جریان حکمت ملی عراق، در دیدار با سفیر آمریکا در عراق، تاکید کرد که راه حل همه بحران‌های عراق باید کاملاً عراقی و به دور از دخالت‌های خارجی باشد و تاکید بر تبعیت از رهنمودهای مرجعیت عالی شیعه نموده است.

سید عمار حکیم همچنین در بیانیه‌ای با اعلام تایید کامل خود از همه موارد مطرح شده در خطبه روز جمعه  مرجعیت عالی شیعه، بار دیگر تاکید کرده که ما در جریان حکمت ملی هرگز از دیدگاه‌ها و رهنمودهای مرجعیت عالی فاصله نخواهیم گرفت  و تاکید می‌کنیم که مطالب وارد شده در بیانیه امروز و روزهای قبل مرجعیت تنها نقشه راهی است که دولت، مجلس، دستگاه قضایی و نیروهای سیاسی باید با جدیت و قاطعیت بر اساس زمان‌بندی مشخص پیش بگیرند. خداوند حافظ ملت عراق باشد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از دفتر اطلاع رسانی جریان حکمت ملی، سید عمار حکیم در دیدار با متیو تولر، سفیر آمریکا  که در دفتر رهبر جریان حکمت ملی عراق در بغداد انجام شد، تاکید  نمود که جریان حکمت ملی به عنوان تشکل اپوزیسیون در مجلس اقدامات اصلاحی دولت را زیر نظر دارد و پیگیر تحقق مطالبات تظاهرات‌کنندگان است.

حکیم همچنین بر اهمیت حفظ جان تظاهرات‌کنندگان مسالمت جو و تامین شرایط امن برای استفاده آنان از حق قانونی‌شان و ضرورت برخورد با عاملان خشونت‌ها تاکید کرد.

مقتدی صدر  بر عدم دخالت نیروها و کشورهای خارجی در وضعیت داخلی عراق تاکید نموده است.

بدیهی است  مردم  هر کشوری خواهان امنیت  و مسالمت هستند و خشونت طلبی فرقه گرایی  قدرت طلبی و انتقام کشی و به خطر انداختن زندگی وجان و مال مردم بیگناه، خواسته مردم نیست  و چنین اعمالی جز از طرف گروه های تروریستی و مشکوک مورد حمایت نیست.

اقدامات سازماندهی شده و خشونت طلبانه ومسلحانه نیز بدون هزینه های هنگفت و  کمک های مالی و تسلیحاتی و پشتیبانی یک یا چند کشور قدرتمند هر گز امکانپذیر نخواهد بود.

 چنین روشن می شود که فقط در صحنه های خشونت طلبی و اغتشاشات  سازمان مجاهدین!(منافقین) ریاکارانه  مدعی دفاع از مردم عراق و دفاع از خشونت می شود.

تحلیل های رسوای  رجوی در مورد حمله چهار ساله داعش به عراق نیز هنوز فراموش  نشده که چطور آنها را خیزش نیروهای مردمی و «عشایر انقلابی وشورشی» می نامید و به دفاع از بازماندگان صدام حسین و  نیروهای بعثی می پرداخت همان ها که هم اکنون نیز در پس پرده بسیاری از اغتشاتات عراق هستند.  

 بدین دلیل است که تحلیل های ضدمردمی، مناقشه برانگیز و  شتاب زده سایت های معلوم الحال  چون العربیه و الحدث همراه  با قلب حقایق  برای سوق دادن اعتراضات مسالمت آمیز به سمت  خشونت گرایی و اغتشاش  است  و  سپس با دسیسه چینی های خبری و شور وشوق  افسارگسیخته کانال های خبری  منافقین نیز مواجه شدیم.

همچنان که مشخص می شود این دستگاه های خبری معاند ، هدف دار به دنبال هرج و مرج ، خشونت و تکه تکه کردن سرزمین های خاورمیانه  از سوریه تا لبنان گرفته و تا عراق و ایران در راستای اهداف شوم و مطامع صهیونیسم و امپریالیسم در خاورمیانه هستند.

 مریم سنجابی

انتهای پیام / فراق

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=23267