• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024

سوء استفاده شیادانه رجوی از نام و روز «کوروش»

  • کد خبر : 22997
  • 04 نوامبر 2019 - 10:28

 7 آبان روز کوروش و روز صدور منشور حقوق بشر بود. فرمان کورش بزرگ بر یک سنگ استوانه ای گلی درحدود ۱۳۰ سال پیش کشف و هم اکنون در موزه بریتانیا نگهداری می شود.

در این فرمان کورش ضمن معرفی خود بر بخشش دشمنان، آزادی اسیران، آبادان کردن ویرانه ها و باز گرداندن آوارگان به خانه هایشان توصیه کرده است. احترام به کوروش از دیدگاه ما ایرانیان نه برای گسترش امپراطوری و یا ترویج خرافه پرستی بلکه برای آزادی ها، احترام به مذاهب همه ملت ها، احترام به بنیاد خانواده، احترام به لشکر مغلوب، مهربانی با زیر دستان و بخشش دشمنان است.

متاسفانه جریانات مختلفی کوشیده اند که از نام و روز کورش در جهت منافع خود استفاده ابزاری نمایند که درصدر آن و در طی این سالیان فرقه رجوی قرار داشته است. در ۷ آبان هرسال دستگاه های دروغ پرداز تبلیغاتی رجوی تلاش کرده اند که با تحریک مردم و به خصوص نسل جوان و انتشار اخبار جعلی در خصوص آمار بالای دستگیری ها و طرح شعارهای انحرافی جو را متشنح و زمینه درگیری مردم با نیروهای دولتی را فراهم سازند.

در این فرایند جالب آنجاست که خود فرقه رجوی هیچ اعتقادی به نام و روز کورش ندارد و اصولا ملی گرایی را نفی می کند. روزی که شورای دست ساز رجوی (شورای ملی مقامت) در مصوبه ای آرم شیر و خورشید را به عنوان نماد پرچم ایران تصویب و به تبلیغات کر کننده ای نسبت به این اقدام دست زد درفضای اروپا فرقه برای جذب ایرانیان روی شعارهای ملی گرایانه مانور داد تا بدین وسیله آنها را برای شرکت در تظاهرات خود جذب نماید ولی در نهایت مسعود رجوی در جریان یک نشست در قرارگاه اشرف نیت و ماهیت اصلی خود را از تصویب این مصوبه آشکار کرد.

رجوی درآن نشست در مقابل دیدگان تمامی اعضا گفت ما آرم شیر و خورشید را برای آن تصویب کردیم تا اهرم و بهانه پرچم را از دست سلطنت طلبان و ملی گرایان پوشالی گرفته باشیم . آنچه به ما بر می گردد تمامی پادشاهان ایران فردیت کت و کلفت و زمختی داشتند، آنها سالیان برگرده مردم سوار بوده و آنها را استثمار می کردند، هیچ فرقی هم بین آنها وجود ندارد از کوروش گرفته تا آخرین پادشاهش، ما شیر وخورشید را این طور تفسیر و معنا می کنیم.

شیر آن حضرت علی و شمشیرش ذوالفقار و خورشیدش حضرت فاطمه است  ولی در خارج تشکیلات و برای کسب حمایت ایرانیان خارج کشور و دوستان شورایی مجبوریم روی پادشاهان گذشته تبلیع کنیم. گور پدر اجداد  و نیاکان ما با آن فردیت های زمخت وکلفتشان.

البته رجوی هیچگاه به امام علی(ع) وحضرت فاطمه هم درمحتوا اعتقادی نداشت اوفقط خودش را می پرستید و اعتقاد داشت هدف وسیله را توجیه می کند و برای رسیدن به هدف می شود از هرشیوه ای استفاده نمود.

روز کورش و۷ آبان هم بهانه ایی است تا این فرقه شیاد با تحریک احساسات و فریب جوانان به خواسته نامشروع خود در زمینه ایجاد جو متشنح و دامن زدن به درگیری و خشونت برسد که البته باتوجه به هوشیاری مردم وشناخت ماهیت فریبکارانه رجوی هیچگاه به آن نخواهد رسید.

یادداشت از: علی اکرامی

انتهای پیام / انجمن نجات مرکز خوزستان

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=22997