• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

فرقه رجوی پلیس آلبانی را هم خرید: ادعای کشف شبکه وابسته به ایران علیه فرقه رجوی پس از ۲ سال

  • کد خبر : 22872
  • 26 اکتبر 2019 - 12:32

«کارشناسان فسیل مغز فرقه رجوی فراموش کردند «آردی ولیو» را توجیه کنند که چرا کشف تاریخی خود در نوروز ۹۷ را الان رونمایی کرده است.»

پلیس آلبانی در ادعایی عجیب اعلام کرد که یک شبکه وابسته به یک نهاد نظامی ایران را کشف و برنامه آنها برای حمله به اعضای فرقه رجوی، مستقر در آلبانی را خنثی کرده است.

  به گزارش فراق، این اظهار نظرها، ادعای جدیدی نبوده و ترفند نخ نمای فرقه رجوی در راستای خرید نیروهای نظامی، این بار در آلبانی را آشکار می سازد.

رئیس پلیس آلبانی، چهارشنبه گذشته در یک نشست خبری اظهار داشت: یک تیم تروریستی قصد داشت دست به اقدامات تروریستی علیه فرقه رجوی دست بزند که خنثی شد. «آردی ولیو»، درباره ادعای واهی خود و درباره جزئیات نقشه ادعایی برای حمله به اعضای فرقه رجوی و بازداشت‌های احتمالی در این پرونده توضیحی نداد. گویا کارشناسان فسیل مغز فرقه رجوی فراموش کردند «آردی ولیو» را توجیه کنند که چرا کشف تاریخی خود در نوروز ۹۷ را الان رونمایی کرده است. رئیس پلیس آلبانی و رئیس دستگاه مبارزه با تروریسم این کشور در نشست خبری خود به جز نشان‌دادن تصاویر چهار فرد که مدعی هستند فرمانده و اعضای تیم تروریستی هستند هیچ گونه مدرک دال بر اثبات این ادعا ارائه نمی‌دهند.

دولت آلبانی تنها مدعی شده است که به واسطۀ برخی اعضای گروه‌های تبهکاری در ترکیه از وجود چنین طرحی مطلع شده است.

به نوشته هابیلیان، مبنای ادعای پلیس آلبانی در حقیقت اظهارات بابا ادموند براهیماج (بابا موندی) رهبر طریقت بکتاشیه آلبانی است که گفته بود در فروردین ۱۳۹۷ دو نفر برای خرابکاری قصد ورود به مقر این فرقه را داشته‌اند. جالب آنکه همان زمان و پس از دستگیری آن دو فرد، به دلیل نبود مدرک کافی آن دو شخص آزاد شدند. اکنون هم مشخص نیست اگر آن دو فرد بخشی از این چهار فرد اعلام شده توسط رئیس پلیس آلبانی بوده‌اند یا خیر.

مطرح‌شدن این داستان در این برهۀ زمانی یک پرسش جدی را برجای می‌گذارد. چرا دولت آلبانی یک سال و نیم پس از ادعای خنثی‌شدن طرح عملیات خرابکارانه علیه بکتاشیه و آزادی آن دو فرد مورد ادعا، دوباره و بدون سند، علاوه بر استناد به آن ماجرا، ایران را متهم به برنامه‌ریزی برای عملیات تروریستی در آلبانی می‌کند؟

واقعیت این است که دولت راما مدتهاست می‌کوشد تا با عضویت در اتحادیه اروپا، ناکامی‌های خود در عرصه‌های داخلی به خصوص اوضاع معیشتی، اقتصاد و فساد گسترده را جبران کند و از آن به عنوان برگ برنده ای برای حزب سوسیالیست استفاده کند. اما تاکنون نتوانسته است به پیشرفت قابل توجهی در تحقق شروط اتحادیه اروپا برای الحاق دست یابد.

ناکامی دولت راما در انجام اصلاحات مطلوب اتحادیه اروپا، وی را با شرایط سختی در داخل، از سوی مردم و احزاب مخالف مواجه کرده است. بنابراین دولت راما که از مدتها قبل روابط خوبی با فرقه رجوی که سال‌ها در لیست تروریستی اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا قرار داشت، برقرار کرده است، تلاش می‌کند تا با مطرح‌کردن یک ادعای جنجالی، در عمل، نگاه‌ها را از تصمیم هفته گذشته اتحادیه اروپا و ناتوانی حزب سوسیالیست دور کند.

در واپسین روزهای پاییز سال ۹۷ نیز آلبانی از اخراج سفیر ایران و یک دیپلمات ایرانی دیگر به اتهام اقدام علیه امنیتی ملی این کشور خبر داد بود. هر چند که همان ادعا نیز هیچگاه توسط مقامات تیرانا اثبات نشد. اخراج دیپلمات‌های ایرانی، همان زمان با استقبال مقامات ارشد آمریکا، عربستان سعودی و اسرائیل و مجاهدین خلق مواجه شد و این گمانه‌ها را برانگیخت که ادعای بدون مدرک تیرانا، احتمالا برای جلب نظر این طرف‌ها یا با یک توافق و برنامه‌ریزی از سوی آنها بوده است.

توجه بیش از حد دولت راما روی فرقه رجوی که نمونه اخیر آن، سخنرانی حمایت‌آمیز وی در سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد از آن گروه بود نشان می‌دهد، دولت سوسیالیست آلبانی، ارتباطات تنگاتنگی با این فرقه تروریستی ثروتمند مخالف ایران پیدا کرده است و ادعاهای مطرح شده آلبانی علیه ایران در ماه‌های گذشته تاکنون، احتمالا بی‌ارتباط با این روابط گرم نمی‌تواند باشد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=22872