• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

تحلیلی از اقدامات امسال فرقه رجوی در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل : خوش رقصی این بار برای سعودی ها

  • کد خبر : 22768
  • 21 اکتبر 2019 - 11:25

گردهمایی سالانه سران کشورهای عضو ملل متحد امسال نیز همچون سنوات گذشته برگزار گردید و سران کشورها مواضع و راهکارهای خود را در خصوص موضوعات جاری بین‌الملل طرح کردند.

نشست امسال از منظر حضور و تلاش گسترده فرقه رجوی در حاشیه اجلاس واجد ویژگی های خاصی بود که بدان اشاره خواهد شد.  به هر حال رهبران این فرقه به خوبی از ارزش تبلیغاتی اقدامات در این برهه زمانی آگاهند و می‌دانند که توجه جهانیان برای دستکم چندروز به نشست نیویورک معطوف خواهد شد. بعلاوه آنکه این نشست بهترین فرصت برای لابی‌گری جهت جذب حمایت های مالی به‌ویژه از شیخ نشین های منطقه و اسراییل فراهم است.

سازماندهی تجمعات اعتراضی در برابر مقر سازمان ملل و سوت و کف زدن ها برای رودی جولیانی و چهره های حامی و نیز حضور پر سرو صدا در نشست سازمان آمریکایی «اتحاد علیه ایران هسته ای (UANI) » که قرار بود با حضور تمامی گروه های مخالف برگزار گردد از جمله اقدامات منافقین در حاشیه نشست امسال مجمع عمومی بود. از حاشیه های جالب امسال عدم شرکت احزاب کرد و بلوچ در نشست اتحاد علیه ایران هسته ای بود که صرفا به خاطر حضور اعضای گروهک منافقین و به دلیل سابقه سیاه جنایات این سازمان علیه اکراد و وجه منفی آنها در میان ایرانیان و ترس از ریزش شدید نیروها و حامیان تشکیلاتی از حضور در این نشست انصراف دادند.

اقدام دیگر منافقین برگزاری نشست به اصطلاح افشاگرانه با عنوان افشای اطلاعات حمله موشکی ایران به تاسیسات نفتی عربستان سعودی در ۳۰ سپتامبر در واشنگتن بود که به‌نوعی یادآور کنفرانس سال ۲۰۰۲ با عنوان افشای اطلاعات هسته ای بود.

همچون کنفرانس سال ۲۰۰۲ سخنرانی این نشست را نیز ﻋﻠﯿﺮﺿﺎ ﺟﻌﻔﺮﺯﺍﺩﻩ ﻣﻌﺎﻭﻥ ﻧﻤﺎﯾﻨﺪﮔﯽ ﺷﻮﺭﺍﯼ به اصطلاح ﻣﻠﯽ ﻣﻘﺎﻭﻣﺖ ﺩﺭ ﺁﻣﺮﯾﮑﺎ عهده دار بود. در باب این نشست و اطلاعات ارائه شده می توان به مسائل زیادی اشاره کرد که اجمالا بدان پرداخته می شود:

  1. از نقطه نظر زمانی برگزاری این نشست تقریبا مقارن با تلاشهای دیپلماتیک کشورها با هدف تاثیرگذاری حداکثری و خنثی سازی اقدامات دیپلماتیک ایران در سازمان ملل صورت گرفته و تا حدود زیادی فرضیه روابط پنهانی و کمک های مالی عربستان سعودی به این سازمان در سالهای اخیر و عشوه گری سازمان در ازای دریافت پول را تقویت می کند.
  2. از منظر حقوقی آنچه در این نشست توسط جعفرزاده مطرح گردید فاقد هرگونه ارزش اثباتی و استنادی است و اطلاعات ارائه شده بیشتر به سناریو چینی و چفت و بست کردن یک سری اتفاقات از سوی ذهنی متوهم می ماند. چه آنکه اعلام جزئیات آنچه در بالاترین نهاد امنیتی یک کشور و در جمعی محدود با سوابق امنیتی و نظامی آنچنانی رخ داده فقط از یک ذهن بیمار و متقلب برمی آید. چنین سناریوهایی بدون ارائه مدارک مستند را می توان علیه بحرین، عراق یا هرکشور دیگر هم نوشت.
  3. در این نشست تلاش بسیاری شده تا تصمیم حمله به تاسیسات عربستان به‌عنوان یک تصمیم جمعی از سوی همه ارکان نظام (و نه مثلا اقدام یک سازمان نظامی یا امنیتی) و با موافقت مقامات عالیه معرفی شود که نتیجتا باید منجر به مسئولیت بین المللی دولت ایران گردد.
  4. از جمله اهداف کلیدی برای معرفی ایران به‌عنوان عامل حمله، تقویت ایران هراسی و ترغیب دولتهای همسایه به مقابله با فعالیتهای منطقه ای ایران بود به ویژه که تروئیکا نیز چند روز پیش در بیانیه ای ایران را عامل حمله معرفی کرد.
  5. تلاش برای حساسیت زایی دوباره در خصوص برخی امکانات و اماکن نظامی که پیشتر در قضیه هسته ای توجه رسانه ای گسترده ای را به‌دنبال داشته و مورد بازدید کارشناسان آژانس بین المللی انرژی نیز قرار گرفته بودند. مثل منطقه نظامی پارچین که در این نشست بر آن تاکید ویژه ای شد.
  6. تلاش گسترده برای ایجاد حساسیت نسبت به فعالیتهای نظامی متعارف ایران به‌ویژه صنعت موشکی و معرفی آن به‌‎عنوان یک تهدید جدی برای کشورها. معرفی اماکن ۹ گانه نظامی ایران مرتبط با ساخت موشک هدفی جز ایجاد حساسیت بر این مناطق و بر کل فعالیتهای نظامی ایران و تهدید همسایگان ندارد.
  7. اینکه چنین اطلاعاتی یا به تعبیر بهتر سناریوهایی (با هر سطح ضدیت با واقعیت) با همکاری سازمانهای اطلاعاتی برخی کشورها تهیه و توسط این خود افشاگربین‌ها‌! افشا می گردد صرفا با هدف تاثیرگذاری هرچه بیشتر بر افکار عمومی جهانیان است. به‌هرحال این سازمان به‌عنوان تشکیلاتی داخلی که علیه فعالیتهای کشور متبوع خود دست به افشاگری می زند به خورد افکارعمومی داده می شود.
  8. در نهایت اینکه از لابلای مطالب مطروحه در نشست مشخص است که مطلوب این سازمان ایجاد اجماع جهانی علیه ایران و تلاش برای برقراری مجدد تحریم‌های شورای امنیت است که فقدان چنین اجماعی شدیدا خاطر این سازمان را آزرده است.

در مجموع و در یک ارزیابی کلی از فعالیتهای چندماهه تشکیلات رجوی می توان دریافت که به‌رغم تضعیف هرچه بیشتر جایگاه منافقین در افکار عمومی و حتی در میان اعضای خود، اما این گروه از منابع مالی و امکان مانور تبلیغاتی بیشتری بهره مند شده که شائبه ارتباطات رجوی با سران سعودی را تقویت می نمود. خوش رقصی اخیر برای سعودی ها تقریبا همه تردیدها در این خصوص را از بین برد.

یادداشت از: دکتر نواب محمدی

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=22768

نوشته های مشابه

20آوریل
پروپاگاندای فرقه رجوی، فقط برای جلب توجه جهان خارج است
روایت عاطفه سبدانی از ماجرای کشته شدن برادرش در اشرف

پروپاگاندای فرقه رجوی، فقط برای جلب توجه جهان خارج است

17آوریل
اعتراف‌گیری از گناهان ناکرده در نشست‌های موسوم به «غسل»
نگاهی به آسیب‌های روحی و جسمی که در فرقه رجوی به اعضا وارد می‌شود

اعتراف‌گیری از گناهان ناکرده در نشست‌های موسوم به «غسل»