• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024

نگاهی به اوضاع آشفته در فرقه رجوی با انتشار خبر بیماری سخت مریم رجوی: جانشین مریم رجوی کیست؟ امپراطوری زنان در فرقه رجوی پایان می یابد

  • کد خبر : 22487
  • 30 سپتامبر 2019 - 10:37

با توجه به اوضاع آشفته فرقه رجوی که اول با افشا شدن ابتلای مریم رجوی به سرطان و بعد هم اخراج جان بولتون سبیل کلفت از کابینه ی ترامپ بوجود آمده، ظاهراً درگیری هایی بین اعضای شورای مقاومت این گروه بر سر جانشینی مریم رجوی هم وجود دارد.

اینکه جانشین او از بین مرد ها انتخاب شود که سالها زیر سلطه ی مریم رجوی و سایر زنان شورای مقاومت و به اصطلاح فرماندهان کمپ های اشرف و لیبرتی و آلبانی بوده اند و به خصوص بعد از حذف مسعود رجوی عملاً از گردونه ی تصمیم گیری های این فرقه کنار گذاشته شده اند و فقط نقش مترسک دارند یا همچنان رهبری فرقه در دست زنان فمنیست باقی خواهد ماند.

در میان اعضای این فرقه هیچ کس به اندازه ی مهدی ابریشمچی بهاء نداده و متضرر نشده است. او برای زنده ماندن و رهبر شدن در فرقه حتی همسرش را فروخت. ابریشمچی سالها نگاه های سنگین مردها در فرقه را به خاطر فروختن مریم روی به مسعود و حقارت هایی که مسعود رجوی علناً بر او تحمیل می کرد را تحمل کرد به امید همین روزها.

اگرچه طلاق مریم رجوی از ابریشمچی برای زیر آب کردن سر مسعود در وقت مناسبش بود و این کار بسیار مرموزانه به سرانجام هم رسید و مسعود حذف شد. اما قطعاً توافق مریم و مهدی ابریشمچی، ادامه رهبری فرقه توسط مریم نبوده است و مریم رجوی حتی ابریشمچی را نیز فریب داده است.

احتمال آن وجود دارد که ابتلا به سرطان مریم رجوی در اثر ترور بیولوژیکی بوده باشد و قطعاً که این ترور تنها توسط عناصر بسیار نزدیک به او صورت پذیر بوده است و اگر این احتمال صحت داشته باشد هیچ کس بیشتر مهدی ابریشمچی از حذف مریم رجوی نفع نخواهد برد.

با حذف مریم رجوی قدرت زنان در فرقه به شدت متزلزل خواهد شد. با مرور تاریخچه انتخابات مسئول اولی این فرقه می بینیم که اولاً همه ی آنها زن بوده اند و ثانیاً انتخاب این مسئولیت پس از مریم رجوی در سالهای دهه ۷۰ هر دوسال یکبار در دهه ۸۰ هر چهار سال و حالا هر شش سال انجام می گیرد.

افزایش فواصل زمانی انتخابات تنها به خواست مریم رجوی و برای در قدرت نگه داشتن هم جنس های خودش که مورد وثوق و اعتمادش هستند صورت گرفته است.  

در هر صورت انتظار می رود با مرگ مریم رجوی که  ظاهراً چندان هم طول نخواهد کشید، پایان امپراطوری زنان و زیر سلطه بودن مردها در فرقه رجوی نیز رقم بخورد و البته که  ابریشمچی گزینه احتمالی جانشینی مریم خواهد بود مگر آنکه مریم رجوی از پیش تر در فکر تربیت هیولایی دست پرورده ی خود بوده باشد تا پس از مرگش او همچنان قدرت زنان در فرقه رجوی پابرجا نگه دارد.

یادداشت از: سالاری

انتهای پیام / انجمن نجات سیستان و بلوچستان

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=22487