• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

پایگاه خبری «اینترسپت» آمریکا افشا کرد: «صدای آمریکا» بازوی رسانه‌ای فرقه رجوی

  • کد خبر : 21868
  • 17 آگوست 2019 - 9:08

پایگاه اینترسپت در گزارشی به بررسی این پرداخته که بخش فارسی «صدای آمریکا» چگونه به بلندگوی تروریست‌های منافقین (فرقه رجوی) تبدیل شده است.

به گزارش فراق، در سال‌های گذشته، سیاستمداران ضد ایران در آمریکا با طرح این ادعا که بخش فارسی «صدای آمریکا» به اندازه کافی ضد حکومت ایران نیست، خواستار ایجاد تغییراتی در آن شده بودند. «علی سجادی»، از مدیران ارشد صدای آمریکا که سال گذشته بازنشسته شد گفت: «صدای آمریکا همیشه ضد حکومت ایران بوده است.» یکی دیگر از مدیران قبلی صدای آمریکا اعتراف کرده که بسیاری از کارکنان صدای آمریکا را حامیان فرقه تروریستی رجوی که هیچ جایگاهی در جامعه ایران ندارند، تشکیل می‌داده است. اینترسپت نوشته «محمد منظرپور»، سردبیر سابق بخش فارسی صدای آمریکا می‌گوید وقتی که سال ۲۰۱۳ وارد بخش فارسی صدای آمریکا شده از مشاهده اینکه این رسانه پر از سلطنت‌طلب‌ها و حامیان مجاهدین خلق (منافقین) است شوکه شده است.

اینترسپت می‌نویسد: «به عنوان مثال، بخش فارسی صدای آمریکا در حال پخش اخبار مثبت و زیاد از فرقه مجاهدین خلق (منافقین) است، در حالی که این گروه هیچ طرفداری در ایران ندارد، کارنامه‌اش آکنده از خشونت‌های تروریستی است و به داشتن رفتارهای فرقه‌ای شهره است.» یکی از کارکنان صدای آمریکا که خواسته نامش فاش نشود گفت: «بخش فارسی صدای آمریکا برای اولین بار در چند دهه گذشته در نقش بازوی رسانه‌ای مجاهدین خلق ظاهر شده است و همایش‌ها و برنامه‌های آنها را به صورت زنده و لحظه به لحظه گزارش می‌کند.» بخش فارسی صدای آمریکا، به علاوه، چندین مقاله از فردی مجعول به نام «حشمت علوی» منتشر کرده. به نوشته فارس، پایگاه اینترسپت اخیراٌ فاش کرده که فردی با این هویت وجود ندارد و حساب کاربری او در توئیتر متعلق به گروه تروریستی منافقین است.

به نوشته این رسانه‌، روزنامه‌نگاران ضد ایرانی و کارکنان آن در تلاش هستند برای خودشان نزد دولت ترامپ بازارگرمی کنند. برخی دیگر، صرفاً به دنبال آن هستند که شغلشان را از دست ندهند و بیکار نشوند. همزمان، بعد از انتخاب ترامپ، برخی از نزدیکان او کارزارهایی را برای تغییر رویکرد بخش فارسی صدای آمریکا و سوق دادن آن به سمت مواضع ضدایرانی‌تر و نزدیک‌تر به فرقه تروریستی منافقین آغاز کردند. به عنوان مثال، «کنث تیمرمن»، از تحلیلگران سیاسی نومحافظه‌کار در یادداشتی از بخش فارسی صدای آمریکا به عنوان «فاجعه» یاد کرد و گفت که نام این رسانه را باید «صدای تهران» گذاشت. تحلیلگران دیگر هم یادداشت‌های مشابهی در وال‌استریت‌ژورنال و واشنگتن‌اگزماینر نوشتند. اینترسپت نوشته دسامبر سال ۲۰۱۶ که نماینده‌های جمهوری‌خواه در کنگره «هیئت کارفرمایان پخش» را منحل کردند مشخص بود که تغییراتی در رویکرد «صدای آمریکا» در راه است.

هیئت کارفرمایان پخش، سازمانی بود که وظیفه نظارت بر برخی رسانه‌های آمریکا از جمله صدای آمریکا را به عهده داشت.

در بخشی از گزارش کمیته بودجه سنا، آمده است: «وزیر خارجه باید با مشورت با سران دیگر آژانس‌های فدرال مربوطه، از جمله بی. بی. جی، برنامه‌های ضدنفوذ ایران را که بودجه آن در این لایحه تامین شده، هماهنگ کند.» بی. بی. جی هرچند با عنوان یک آژانس مستقل دولتی توصیف شده، اما بودجه مستقیم خود را از دولت آمریکا دریافت می‌کند و عملکرد آن تحت نظارت کنگره آمریکا قرار دارد. رسانه‌هایی چون «صدای آمریکا» و «رادیو فردا» تحت مدیریت این نهاد فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=21868