• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

تحلیلگر مسائل بین المللی مطرح کرد: ردِ پایِ منافقین در تصمیم آمریکا علیه سپاه

  • کد خبر : 20278
  • 15 آوریل 2019 - 11:18

علیرضا شیخ‌عطار معتقد است، منافقین در طول ۴۰ سال گذشته در این حد به کاخ سفید نزدیک نبودند و هیئت حاکمه آمریکا تحلیل‌های منافقین را مبنای تصمیم‌گیری قرار داده‌اند.

به گزارش فراق، علیرضا شیخ‌عطار، قائم مقام پیشین وزارت امور خارجه، در تحلیل اقدام اخیر آمریکا در قراردادن نام سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی، اظهار داشت: این اقدام اخیر آمریکا بیشتر از اینکه جنبه عملیاتی داشته باشد، یک اقدام روانی است، به این دلیل که سپاه در گذشته نیز یک رابطه عادی با غرب نداشت و از همان آغاز شکل‌گیری و بعد در دوران جنگ تجمیلی، سپاه از نظر غربی‌ها که حامی صدام بودند، یک عنصر معاند به حساب می‌آمد و با آن مقابله می‌کردند.

وی با بیان اینکه اگر تاریخچه ۳۹ ساله سپاه را ببینید، سپاه هیچگاه با غرب رابطه عادی نداشت، گفت: سپاه با این کشورها نه خرید و فروشی انجام می‌داد و نه حتی برنامه‌های آموزشی گذاشته بود. مسئله تحریم سپاه و اقدام اخیر در تروریست خواندن سپاه، فشار واقعی علیه سپاه و تبعا کشور ایجاد نخواهد کرد.مبنای تصمیم آمریکا علیه سپاه پاسداران گروهک منافقین بود

این تحلیلگر مسائل بین المللی با تاکید بر اینکه این اقدام به تحریک ترامپ و اطرافیانش و اعتقاد آنها بر چند باور اتفاق افتاده است، خاطرنشان کرد: هیئت حاکمه آمریکا معتقدند اوضاع داخلی ایران نامسنجم است و طرح این موضوع موجب از هم پاشیدگی داخلی ایران می‌شود و آنها را به هدفشان که تغییر نظام است نزدیک‌تر می‌کند چراکه قصد ندارند تغییر نظام را از طریق دخالت مستقیم انجام دهند و برنامه‌شان ایجاد تحریکات داخلی است.

شیخ‌عطار ادامه داد: تحلیل دومشان هم این بود که اقتصاد ایران دست سپاه است و با تروریست خواندن سپاه، اقتصاد ایران از هم می‌پاشد. هر دو این تحلیل‌ها غلط و مبنای آن گروهک منافقین است، چراکه در طول ۴۰ سال گذشته در این حد به کاخ سفید نزدیک نبودند. جان بولتون زمانی حقوق‌بگیر منافقین بود و هر سال در گردهمایی آنها در پاریس شرکت می‌کرد و پول می‌‌گرفت یا جولیانی وکیل ترامپ با‌ آنها بسیار نزدیک است و تحلیل‌های منافقین را مبنای تصمیم‌گیری قرار دادند.

اتفاقات چندروز اخیر غلط بودن اقدام آمریکا علیه سپاه را نشان داد

سفیر سابق ایران در آلمان با بیان اینکه همین اتفاق در چند روز اخیر نشان داد همه پشت سر سپاه ایستادند و موجب انسجام ملت شد، گفت: این مسئله همچنین نشان داد اقتصاد کشور دست سپاه نیست، اتفاقا سپاه چون از قبل مورد تحریم آمریکا بود، اگر شرکتی معلوم می‌شد تعلق به سپاه دارد با آن همکاری نمی‌کردند. این تصمیم بر مبنای تحلیل غلط و این تحلیل غلط براساس اطلاعات غلطی بود که منافقین به کاخ سفید داده بودند و اصل این طرح به ضرر آمریکا تمام شده است.

بنا بر نوشته تسنیم، قائم مقام پیشین وزارت امور خارجه درباره تاثیر بین المللی این اقدام ترامپ، تصریح کرد: در روزهای گذشته شاهد بودیم از مقامات رسمی اروپا تا سخنگوها و مطبوعات، به ندرت از این امر طرفداری کردند و حتی انتقاد می‌کردند، البته انتقاد نه از روی خیرخواهی بلکه معتقد بودند این اقدام ترامپ موجب می‌شود نقشه‌های براندازانه شکست بخورد و بهمین خاطر ترامپ را سرزنش می‌کردند حتی اگر به تحلیل‌های شبکه‌های فارسی زبان معاند نگاه کنید معتقد بودند این اقدام موجب انسجام در داخل ایران شد.

وی افزود: کشورهایی مانند روسیه و چین هم رسما موضع‌گیری کردند و عدم همراهی خود را نسبت به این تصمیم اعلام کردند. در منطقه هم بجز عربستان و رژیم صهیونیستی و کشورهای کوچکی مانند بحرین، مابقی هیچکدام با این امر همنوایی نکردند و نشان داد بازتاب بین المللی این تصمیم هم منفی بود. زودتر از آنچه ما فکر می‌کردیم غلط بودن آن معلوم شد و تشت این رسوایی از بام به زمین افتاد.

انتهای پیام / فراق

 

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=20278

نوشته های مشابه

18مارس
امیدواریم گام‌های پولادین دیگری برای رهایی اسیران برداریم
پیام نوروزی فراق به خانواده‌های چشم انتظار

امیدواریم گام‌های پولادین دیگری برای رهایی اسیران برداریم

18مارس
نفس باد صبا مشک فشان خواهد شد
پیام نوروزی خانواده‌های عضو انجمن نجات مرکز استان اردبیل

نفس باد صبا مشک فشان خواهد شد

18مارس
برای بهروزی ملت ایران روشنگری خواهیم کرد
پیام نوروزی بانوی نجات یافته از فرقه رجوی

برای بهروزی ملت ایران روشنگری خواهیم کرد