• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

تلاش فرقه رجوی برای تبلیغات در کنفرانس لهستان / فرقه رجوی دمش را به ترامپ گره زده است

  • کد خبر : 19526
  • 09 فوریه 2019 - 13:13

بعد از آمدن ترامپ معادلات جهان به گونه ای تغییر کرد که سیاست خارجی ترامپ مغایر با قانونمندی هاست مثل این است که یک راننده ای بدون این که آموزش رانندگی را طی کرده باشد پشت فرمان بنشیند معلوم نیست چه بلایی سر خودش و سر نشینانش می آید .
توجه کنید در طول تاریخ آمریکا ، هیچ رئیس جمهوری مانند ترامپ عمل نکرده است ، از روز اول که سر کار آمد روی همه خط و نشان کشید حتی روی متحدان خودش مانند اروپا ، با تهدید و تطمیع و تحریم تلاش کرد جهان را تابع خودش کند ، از قراردادهای بین المللی و دو طرفه بیرون آمد ، پیمان اتمی که با روسیه داشت یک جانبه خارج شد ، سیاست اوباما را زیر سئوال برد و از برجام خارج شد ، با کشور چین و کشورهای اروپائی سر تعرفه دعوا داشت کمک هایی که به مجامع بین المللی میکرد را قطع نمود ، با سوریه ، روسیه و ایران درگیر شد ایران و روسیه را زیر تحریم برد و اکنون هم وقتی همه راهها را رفته ، تیرش به سنگ خورد نهایتاً کنفرانس لهستان را جهت محکوم کردن ایران می خواهد برگزار کند. در همین رابطه وزیر خارجه آمریکا به منطقه خاورمیانه آمده و در این دوره گردی از کشورهای حوزه خلیج خواهش و تمنا می کند که در این کنفرانس شرکت نموده و ایران را محکوم کنند ، پیشاپیش روشن است این کنفرانس اگر هم برگزار شود وزنی ندارد بسیار ضعیف خواهد بود چرا که روزنامه آمریکایی «وال‌استریت ژورنال» در گزارشی اعلام کرد که «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشست ضد ایرانی که قرار است ماه آینده میلادی در لهستان برگزار شود، شرکت نخواهد کرد.
یک رسانه آمریکایی گزارش داده تلاش‌های دولت این کشور برای همراه کردن کشورهای اروپایی با کارزار فشار علیه ایران به بن‌بست خورده و منابع آگاه می‌گویند کشورهای عضو اتحادیه اروپا از شرکت در نشستی که واشینگتن قرار است علیه ایران در «ورشو» برگزار کند، خودداری خواهند کرد.قابل توجه اینکه «جاناتان کوهن» نماینده موقت آمریکا در سازمان ملل متحد هم ، به احتمال در واکنش به انصراف شماری از کشورها از شرکت در این نشست ، گفت قرار نیست نشست ورشو به محلی برای «بدنام کردن ایران» بدل شود، بلکه صرفاً به چالش‌های پیش روی غرب آسیا می‌پردازد . این موضعگیری نوعی از عقب نشینی است .
همچنین بعضی از کشورهای حوزه خلیج هم آمریکا را در این کارزار همراهی نخواهند کرد . در نهایت مجبور می شوند از موضع ضعف و درماندگی در سطح گروهها و اپوزیسیون بسیار ضعیف بر گزار کنند که فاقد اعتبار است . در واقع شاخ آمریکا شکست و معادله در صحنه بین المللی تغییر نموده و دیگر آمریکا نمی تواند به عنوان آقای دنیا سیاست هایش را به کشورهای دیگر تحمیل کند سیاست ترامپ اعتبار آمریکا را در نزد متحدینش هم بی اعتبار کرده در شرایط حاضر موقعیت خوبی ندارد در سوریه عقب نشینی کرد در برابر چین هم سیاست اقتصادیش شکست خورد . چین در دوره ترامپ اقتصادش رشد چشمگیری داشته است . در عراق هم جایگاهی ندارد می بینیم ترامپ دزدکی وارد عراق می شود وزیر خارجه اش هم وقتی به عراق سفر کرد نتوانست دولت عراق را مجاب کند که رابطه اش را با ایران قطع کند پس از سفر پمپئو به عراق وزیر خارجه ایران به عراق سفر کرد که بسیار مورد توجه دولتمردان عراق قرار گرفت اعتباری که به لحاظ دیپلماتیک برای ایران قائل شدند در مقایسه وزنش سنگین تر از آمریکا بود حتی در کردستان عراق هم آمریکا نتوانست خط اش را پیش ببرد آقای ظریف با درایت و هوشیاری سیاست فشار علیه ایران را خنثی کرد رابطه ایران با همسایه کردی بیش از پیش استحکام بیشتری پیدا کرد .
در افغانستان هم شاهد هستیم مثل خر آمریکا گیر کرده و مجبور شد با طالبان که دشمنش است مذاکره کند این فاکتورها نشانه ضعف است یا قدرت ؟ در شورای امنیت هم در چند ماه گذشته شاهد بودیم که بر علیه اسرائیل ۱۶ قطعنامه صادر شد که در تاریخ بی سابقه بود در یمن هم با وجود این که دست به کشتار زدند اما نتوانستند در مقابل مردم مقاوم یمن بایستند . عربستان که خط آمریکا را پیش می برد حالا در شرایط بسیار ضعیفی قرار دارد زیر فشار جهانی دستش بسته شد خلاصه به آن هدفی که داشتند قادر نبودند جامه عمل بپوشانند ، اتحادیه اعراب هم بی اعتبار شده شورای همکاری خلیج هم شقه شده ، با همه این مسائل آیا کسی است که فکر کند آمریکا ابر قدرت دنیا است ؟
جواب روشن است در چنین شرایطی آمریکا می خواهد کنفرانس لهستان را علم کند ، دقیقاً از ضعف و درماندگی است . هیاهوی دستگاه تبلیغاتی فرقه رجوی برای موضوعات بی ارزشی همچون کنفرانس لهستان حتی نقش مسکن را برای رهبران بی تاج و تخت فرقه نمی تواند داشته باشد ، رجوی نمی تواند با بزرگ نمائی کنفرانس لهستان ، باز هم به نیروهایش وعده سر خرمن بدهد دوران دروغ و مکر و حیله به سر رسیده ، دیگر کسی به اندازه ارزن هم برای تحلیل های بی سر و ته رجوی ارزش قائل نمی شود ، جالب این است خام خیالی فرقه رجوی را بنگرید دمش را به چه کسی گره زده که از او آبی گرم نخواهد شد سیاست بی دنده و ترمز ترامپ علاوه بر این که آمریکا را به ته دره می فرستد در این بین هر خس و خاشاکی که به او متصل هستند هم نابود می شوند منجمله فرقه رجوی .

یادداشت از: گلی

انتهای پیام / انجمن نجات مرکز مازندران

 

 

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=19526

نوشته های مشابه

28مارس
تاکتیک فرقه رجوی درباره ماجرای کودک سربازان؛ نفی و لاپوشانی / دیدم مادرانی را که پنهانی می‌گریستند
روایت یک شاهد عینی از جنایت‌های فرقه ضدخانواده رجوی در حق کودکان اشرف

تاکتیک فرقه رجوی درباره ماجرای کودک سربازان؛ نفی و لاپوشانی / دیدم مادرانی را که پنهانی می‌گریستند

26مارس
اینجا آرام باشید و بیرون شورشی
مروری بر قوانین و استراتژی‌های رجوی ساخته

اینجا آرام باشید و بیرون شورشی