• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024

اعتراض جمعی از خانواده های عضو انجمن نجات در خوزستان به دبیر کل عفو بین الملل

  • کد خبر : 19418
  • 30 ژانویه 2019 - 12:55

جمعی از خانواده های عضو انجمن نجات در خوزستان به دبیر کل عفو بین الملل، نامه اعتراضی نوشتند.به گزارش فراق، به نقل از انجمن نجات مرکز خوزستان متن این نامه ها به شرح زیر است:

جناب آقای کومی نایودو

دبیر کل محترم عفو بین الملل

با عرض ادب واحترام

گزارش عفو بین الملل را در مورد نقض حقوق بشر در اقصی نقاط جهان و از جمله کشورم ایران مطالعه کردم. به عنوان یک شهروند ایرانی لازم دیدم نکاتی را درخصوص این گزارش بیان کنم . آیا ظلمی که دولت آمریکا بر ما به عنوان مردم ایران در خصوص اجرای تحریم های ناعادلانه کرده خود از مصدایق نقض آشکار حقوق بشرنیست ؟ گروه های تحت حمایت آمریکا از جمله سازمان مجاهدین خلق که ابتدایی ترین حقوق اعضای خود و خانواده های آنها را سالهاست  نقض می کند نباید در گزارش شما منظور شود ؟ سالهاست که رهبران مجاهدین خلق برادرم حیدر پیرزادی را فریب داده و نزد خود برده اند اما دراین سالیان نه به او اجازه ارتباط با خانواده اش و نه به ما اجازه دیدار با او دادند. بنابر این از شما تقاضا دارم به موضوع نقض حقوق اساسی اعضای مجاهدین خلق ازجمله برادرمن که گرفتارآنهاست پرداخته شود .امیدوارم که پاسخ روشنی از سوی شما دریافت کنم .

با تشکر

فتح اله  پیرزادی

خوزستان – شوشتر

رونوشت :

–  آقای فیلپ لوتر

–  نویسندگان گزارش

 

دبیرکل محترم عفو بین الملل  

من امین زارع برادرزاده فریدون زارع هستم. فریدون از جمله اسرای جنگی ایران وعراق  بود که رهبران سازمان مجاهدین خلق او را بعد از اسارت فریب داده و عضو سازمانشان می کنند. مدتی بعد او را برای انجام یک ماموریت تروریستی به مرز ایران می فرستند که متاسفانه قطع نخاع شده و برای همیشه مجبورشده روی ویلچر بنشیند.

آقای دبیر کل، متاسفانه پدرم که سالها پیگیر وضعیت برادرش فریدون بود سال گذشته درگذشت و من به پدرم قول دادم تا کار پیگیری وضعیت برادرش را دنبال کنم.

بنابراین  همانطور که نهاد شما طی گزارشی  نسبت به موارد نقض حقوق بشر ابراز نگرانی کرده است تقاضا دارم نمایندگان خود را هم به کمپ مربوط به سازمان مجاهدین خلق در کشور آلبانی بفرستید تا ببینند افراد درون آن ازجمله عموی من درچه وضعیت غم انگیزی به سر می برند آنها سالهاست که به دلیل اجرای قوانین ضد انسانی ازسوی رهبران سازمان مجاهدین خلق معنی آزاد زیستن و آزاد فکرکردن را نمی دانند وهمواره به عنوان یک اسیر ازآنها سوء استفاده شده است.

بنابراین تقاضا دارم تمامی توان خودتان را برای کاستن آلام و دردهای آنها و ما به عنوان خانواده هایشان بکار گیرید.

منتظر پاسخ شما هستیم

با تشکر

امین زارع از ایران

 

دبیر کل محترم عفو بین الملل

با عرض سلام

من شهلا کله جویی هستم. پدر اینجانب به نام نورمراد کله جویی در اوایل جنگ ایران وعراق اسیر ارتش عراق شد. سالها از اردوگاه اسرای جنگی برایمان نامه می نوشت ولی از سال ۶۸ متوجه شدیم دیگر خبری از نامه های او نیست تا اینکه به طریقی متوجه شدیم او در کمپ سازمان مجاهدین خلق است . در واقع سازمان مجاهدین او را از اسارتی به اسارتی دیگر برد که بدتر از زمان اسارت در اردوگاه  عراق بود  و خانواده ما طی سالیان دردرد و رنج دوری از پدر به سر برده  است.

پدرم الان بیش از ۷۰ سال سن دارد که بنا به اطلاع او در مقر اشرف ۳ در کشور آلبانی روزگارسخت پیری را می گذراند ولی متاسفانه ما نمی توانیم او را ببینیم چون مسئولان مجاهدین خلق چنین می خواهند. البته در هماهنگی شرم آور با دولت آلبانی که این یک عمل ضد انسانی و مغایر با منشور حقوق بشر که متاسفانه در گزارش نهاد شما اصلا اشاره ایی به آن نشده است.

بنابراین از شما تقاضا دارم هر چه در توان دارید برای کاستن آلام من وخانواده ام دریغ نکنید باشد تا گزارشگران شما با دادن گزارش واقعی ویکسان و فارغ از زد و بندهای سیاسی گزارش جامعی از وضعیت حقوق بشر ارائه کنند تا امثال سازمان مجاهدین خلق در سایه زد و بند های سیاسی و البته با به کارگیری سیاست مزدوری نتوانند حقوق امثال پدرمرا نقض کنند . من منتظر پاسخ شما هستم.

شهلا کله جویی الوار

خوزستان – شهرستان اندیمشک

رونوشت :

-آقای فیلیپ لوتر

-نویسندگان گزارش منصوره ورها

 

دبیرکل محترم عفو بین الملل
من سعید وادیان برادرعبدالرضا وادیان هستم که از طرف رهبران سازمان مجاهدین خلق اعلام شد او در جریان یک حمله موشکی به مقرلیبرتی کشته شده است. ما سال ها هیچ گونه اطلاعی از وضعیت و سلامتی ایشان نداشتیم و تمامی تلاش های ما برای دیدار و یا دریافت نامه ای از ایشان توسط رهبران مجاهدین خلق متاسفانه بی پاسخ ماند تا اینکه خبرکشته شدن وی را شنیدیم.
رهبران مجاهدین برخلاف تمامی ارزش ها وسنت های مرسوم به ما اجازه شرکت درمراسم خاکسپاری ایشان درعراق را ندادند و ما حتی از خداحافظی آخر محروم شدیم.
سازمان شما در آخرین گزارش سال ۲۰۱۸ به نقض حقوق بشر دربسیاری از کشورها پرداخته بود ولی متاسفانه در این گزارش هیچ اشاره ای به سازمان مجاهدین خلق نشده بود سازمانی که با بهانه های مختلف مانع از دیدار ما و کسب اطلاع از وضعیت برادرمان شد و چه بسا اگر اجازه ملاقات به ما می داد می توانستیم شرایط خروج برادرمان از کشور جنگ زده عراق را فراهم سازیم
عالیجناب، من به نمایندگی از طرف خانواده ام از شما درخواست دارم که به موضوع چگونگی علت مرگ برادرم و نقش رهبران این سازمان در قربانی شدن ایشان رسیدگی کنید که قطعا با این اقدام اثبات می کنید موضوع حقوق بشر نباید و نمی تواند مورد سواستفادهای سیاسی و ابزاری در جهت مطامع مادی قرار گیرد.


با احترام سعید وادیان
خوزستان – آبادان

دبیر کل محترم عفو بین الملل
باسلام
من کاظم شهیدی از استان خوزستان ایران هستم . درجریان گزارشی که عفو بین الملل درباره نقض موارد حقوق بشر تنظیم کرده بود قرار گرفتم اما متاسفانه در آن هیچ اشاره ایی به وضعیت بیش از۲ هزار نفراز افرادی که سالها سازمان مجاهدین خلق حقوق اساسی آنها را نقض می کند نشده است.
برادر من بنام لفته شهیدی یکی ازاعضای مجاهدین است . بنابراین اگر این ۲ هزار نفر هرکدام پنج عضو خانواده داشته باشند می شود ۱۰ هزار نفرمی بینید که سازمان مجاهدین خلق به راحتی طی سالیان حقوق حقه این تعداد نفر را نادیده گرفته است. رهبران این سازمان فرزندان ما را با حیله و نیرنگ به عراق کشاند و از آنها سوء استفاده کرد، آنها را طی سالیان از حق ارتباط با خانواده محروم ساخت، ازتشکیل زندگی قانونی محروم کرد و به ما خانواده های آنها حتی یکبار هم اجازه ملاقات نداد و نگذاشت ما ازعزیزانمان کسب خبر کنیم و به نظر شما اینها از موارد نقض حقوق بشر نیست؟
بنابراین از شما می خواهم ترتیبی اتخاذ نموده تا هرچه زودتر وضعیت امثال برادرم که زیر فشارهای خرد کننده در کمپ سازمان مجاهدین خلق می باشد نجات یافته و بتوانند زندگی بهتری را برای خود انتخاب کنند.


با تشکر
کاظم شهیدی

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=19418

نوشته های مشابه

21آوریل
 دستان مادر را از طرف تو می‌بوسم / خود را از جهنم رجوی نجات بده
پاسخ خانواده سمیع ناظری به اعتراف‌های اجباری وی در سیمای فرقه رجوی

 دستان مادر را از طرف تو می‌بوسم / خود را از جهنم رجوی نجات بده

03آوریل
آرزو دارم به آغوش خانواده برگردی
پیام نوروزی فریده پرورش به برادر خود در فرقه رجوی

آرزو دارم به آغوش خانواده برگردی