• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

نویسنده و تحلیلگر مسایل آمریکا مطرح کرد: اروپا در مبارزه با تروریست سیاست یک بام و دو هوا دارد / پشتیبانی آمریکا از منافقین

  • کد خبر : 19313
  • 24 ژانویه 2019 - 11:21

یک نویسنده و تحلیلگر مسایل آمریکا با انتقاد از اروپا در پناه دادن به تروریست‌هایی که جان شهروندان بی گناه ایرانی را گرفته اند، گفت: اروپا در مبارزه با تروریست سیاست یک بام و دو هوا دارد و ریاکاری را از آمریکا آموخته است.به گزارش فراق، «رابرت فانتینا» در گفت‌وگو با ایرنا درباره استقرار گروهک های تروریستی که شهروندان ایران و عراق را به قتل رسانده اند، در برخی کشورهای اروپایی افزود: همانند ایالات متحده، اتحادیه اروپا نیز مبارزه با تروریسم را هر زمانی که در جهت مصالح خود بداند، مطرح می کند.

وی تصریح کرد: اروپا به کسانی پناه داده است که یکی از آنها سرکرده یک سازمان تروریستی متهم به حمله به رژه نظامی در ایران است که حداقل ۲۵ نفر کشته بر جای گذاشت. فرد دیگر، محمدرضا کلاهی، متهم به دخالت در بمب گذاری در سال ۱۹۸۱ در تهران است که ۷۳ نفر را کشت.

هفته های گذشته اتحادیه اروپا در اتهاماتی واهی و اثبات نشده، ایران را به حمایت از طرح ترور در برخی کشورهای اروپایی متهم و تحریم هایی را وضع کرد.

تناقض سیاست اتحادیه اروپا

نویسنده کتاب «امپراتوری، ‏نژادپرستی، نسل کشی: تاریخ سیاست خارجی ایالات ‏متحده» با انتقاد از وضع تحریم های اتحادیه اروپا علیه نهادهای دولتی و امنیتی ایران اظهار کرد: بدیهی است، اقدامات فعلی اتحادیه اروپا برای وضع تحریم، با تلاش‌های آن برای ایجاد سازوکار ویژه مالی برای کشورهای عضو به منظور ادامه تجارت با ایران در تضاد است.

فانتینا خاطرنشان کرد: اتحادیه اروپا در موقعیت بسیار دشواری قرار دارد؛ از یک سو در رویارویی با ایالات متحده دچار ترس و تردید است؛ زیرا این کار ممکن است اعضای آن را دچار تحریم های آمریکا کند و از سوی دیگر، می خواهد تعهدات خود نسبت به برجام را اجرایی کرده باشند. باید دید در هفته های آینده، میزان تعهد اتحادیه اروپا به برجام در عمل چگونه خواهد بود.

سکوت درباره تروریسم دولتی آمریکا و رژیم صهیونیستی

وی در پاسخ به این پرسش که معیارهای اعضای اتحادیه اروپا برای تعریف تروریسم چیست، گفت: اتحادیه اروپا همچون آمریکا، در تعریف تروریست ها بسیار گزینشی عمل می کند. بر اساس قوانین اروپا، شهروندان اسرائیل که به طور غیرقانونی در سرزمین های اشغالی فلسطین زندگی می کنند و مردان، زنان و کودکان فلسطینی بی گناه را می کشند، تروریست نیستند.

این نویسنده آمریکایی افزود: همچنین اتحادیه اروپا از تروریست اعلام کردن ارتش اسرائیل که مرتکب جنایت های وحشیانه می شود، خودداری می کند. به همین ترتیب، اهمیتی به این موضوع نمی دهند که ارتش آمریکا، در ۵۰ سال گذشته حدود ۲۰ میلیون نفر را کشته است.

فانیتنا ادامه داد: بر همین اساس است که آنها به گروه های خشونت طلب و تروریستی همچون الاحوازیه و منافقین پناه می دهند؛ گروهایی که به دنبال سرنگونی حکومت قانونی ایران هستند و از هر گونه ابزار خشونت آمیز برای رسیدن به این هدف استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه به نظر می رسد اتحادیه اروپا ریاکاری درباره تروریسم را از آمریکا آموخته است، اضافه کرد: هنگامی که ایالات متحده یک تروریست به اسم اسامه بن لادن را متهم می کند، نه فقط در صدد کشتن وی برآمد بلکه به افغانستان حمله و بیش از ۱۸ سال، آن کشور را اشغال کرد که به کشته شدن هزاران نفر از مردم بی گناه، زنان و کودکان در آن کشور انجامید.

این تحلیلگر مسایل آمریکا یادآور شد: برای همین هم باید گفت که در موضوع تروریسم، سیاست یک بام و دو هوایی را از جانب ایالات متحده و اتحادیه اروپا می بینیم.

پشتیبانی آمریکا از منافقین

فانتینا درباره دلایل پشتیبانی آمریکا از گروه های تروریستی بدنامی همچون گروهک منافقین هم اظهار کرد: دولت آمریکا، در دوران چندین رئیس جمهوری، تلاش کرده است از انقلاب موفق مردم ایران، انتقام بگیرد.

وی ادامه داد: علاوه بر این، آمریکا از رژیم آپارتاید صهیونیستی به عنوان تنها کشور قدرتمند در خاورمیانه حمایت می کند. اسرائیل فعالیت های تروریستی زیادی دارد اما همچون روز، روشن است که نقض قوانین بین المللی و حقوق بشر برای ایالات متحده مهم نیست بلکه هدف این است که موجودیت اسرائیل در خاورمیانه حفظ شود.

این نویسنده کتاب درباره سیاست خارجی آمریکا اضافه کرد: از همین زاویه نیز باید به پشتیبانی آمریکا از این گروه ها نگریست. ایران قدرت اسرائیل را در منطقه تهدید می کند و از این رو، ایالات متحده از هر سازمانی که ایران را به چالش بکشد، حمایت می کند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=19313