• امروز : چهارشنبه - ۲ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 23 October - 2024

بازداشت حامی مریم رجوی در آلبانی به اتهام فساد مالی و اداری / «ایلیر متا» گونی پیچ شد

  • کد خبر : 48955
  • 23 اکتبر 2024 - 11:50

ایلیر متا، رئیس جمهور سابق آلبانی و حامی سرسخت مریم رجوی به دلیل اتهام فساد در دوران مسئولیت، بازداشت شد.

meta rajavi

به گزارش فراق، خبرگزاری رویترز روز گذشته گزارش داد که «ایلیر متا» روز دوشنبه در حال بازگشت از کوزوو به تیرانا، پایتخت آلبانی توسط پلیس این کشور بازداشت شده است.

بر اساس اطلاعات رسیده مافیای طلای آلبانی دست خانواده «متا» بوده و وی هم اکنون متهم به پول‌شویی، فساد اداری و مالی است.

او از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۲ رئیس جمهور آلبانی بود و پس از کناره‌گیری از قدرت حزب «آزادی» را رهبری می‌کرد. حزب او اعلام کرده که در واکنش به این بازداشت دست به اعتراضات خیابانی می‌زنند.

به گزارش فراق، با توج به اینکه بخش مهمی از پرداختی‌های بدون حساب فرقه به ایلیر متا در زمان رئیس جمهوری وی اتفاق افتاده، پای فرقه تروریستی رجوی نیز به این ماجرا کشیده شده است و احتمال دستگیری برخی از رابطین فرقه با متا وجود دارد.  

رئیس جمهور سابق آلبانی و رهبر حزب آزادی پس از عملیات پلیس این کشور در کمپ اشرف ۳ در خرداد ماه سال گذشته اولین فردی بود که در مقابل این اقدام موضع گیری و آن را یک اقدام سیاسی توصیف کرد. متا در یک نشست مطبوعاتی به خبرنگاران گفت که این اقدام بر اساس خواست مقامات جمهوری اسلامی در خصوص فعالیت‌های ادعایی علیه این حکومت انجام شده است.

آلبانی یکی از فقیرترین کشورهای اروپایی است که از زمان سقوط نظام کمونیستی در اوایل دهه ۱۹۹۰ به بی‌ثباتی و فساد مواجه شده است.

پیش از این نیز مقام‌های این کشور به اتهام فساد بازداشت شده بودند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=48955