• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

ابراهیم خدابنده در جلسه پرسش و پاسخ خانواده های خوزستانی:موج جدایی اعضای فرقه رجوی ادامه دارد

  • کد خبر : 9613
  • 23 جولای 2017 - 10:56

در نامه آقای علیرضا زیبا خطاب به برادرش اشاره شده که میزانی پول جهت کمک به سازمان بفرست که اگر دقت کنید مشخص است که برادر ایشان پولی با توجه به مشکلات ارسال آن نخواهد فرستاد و این شخص به یک نحویی تاکید کرده است که پولی برایش ارسال نشود. تعدادی از اعضا که جدا شده اند قبلا به همین شیوه از طرف آنها خطاب به خانواده هایشان نامه نگاری صورت گرفته بود واین مشخص می کند که نامه ها تماما از طرف رهبران سازمان است.

 

روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۲و۲۳ تیرماه  ابراهیم خدابنده درجلسه پرسش و پاسخ خانواده های خوزستانی اعضای تحت اسارت فرقه رجوی حاضر و به سوالات آنها پاسخ داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فراق ، خلاصه ای از این جلسه که توسط انجمن نجات استان خوزستان منتشر شده است به شرح زیر اطلاع رسانی می شود.

 

خانواده : آخرین وضعیت اعضا در آلبانی چگونه است و چه تفاوتی با عراق دارد ؟

خدا بنده :طبق آخرین خبرهای که از آلبانی بدست ما می رسد اعضا بشدت مسئله دار ومعترض هستند و بخصوص مواضع اخیررهبران فرقه و رابطه های آنها با شیوخ سعودی ومهره های جناح جنگ طلب هیئت حاکمه امریکا. آقای مک کین که چند وقت پیش با مریم رجوی دیدارکرد  درحقیقت یک قاچاق چی سلاح است و از طریق کشورآلبانی برای تروریست ها درسوریه سلاح می فرستد. اعضا بشدت متناقض هستند که ما درآلبانی چکارمی کنیم؟ چگونه وقتی مرز مشترکی بین آلبانی وایران نیست می توان وارد ایران شد وسرنگونی را محقق ساخت؟ چند کشور را با تجهیزات نظامی وسلاح باید عبورکنیم تا به مرزهای ایران برسیم؟ وابهامات وسوالات دیگر….

 

به لحاظ تفاوت شرایط عراق وآلبانی باید بگویم اگرچه سران فرقه خیلی تلاش کرده اند که همان فشارهای روحی و روانی و مناسبات بسته وفضای بد بینی را بین اعضا حاکم کنند و درآلبانی هم همان ساختارهای مغزشویی وشیوه های کنترل ذهن اعمال می شود ولی بدلیل فضای بازترآلبانی و دسترسی اعضا به ملاء مردمی و برخورد با شهروندان عادی شرایط برای شکستن ذهنیت غلط آنها که تحت تاثیرتبلیغات فریبنده سالیان رهبران شکل گرفته بود مناسب تراست. اگرچه بدلیل وابستگی سیاسی دولت آلبانی به امریکا و نداشتن سفارت درتهران شرایط برای رفتن خانواده ها همانند عراق فراهم نیست .

خانواده : وضعیت جدا شدگان در آلبانی چگونه است ؟ و آیا آنها هم تحت کنترل رهبران فرقه هستند؟

خدابنده :

همان طور که در جلسه گفتم سران فرقه که از حضور اعضا در فضای آزاد آلبانی به شدت نگران بودند و احتمال ریزش و جدایی هر چه بیشتر نیروها را می دادند، درعراق از آنها تعهد کتبی گرفتند که فرقه را به عنوان وکیل خود در مسائل حقوقی و اداری به کمیساریای ملل متحد و دولت آلبانی معرفی نمایند بر همین اساس رهبران بیشترین سوء استفاده را برای کنترل و اعمال فشار بر اعضا نمودند برای مثال مستمری پناهندگی که باید طبق قانون پناهندگی مستقیما به پناهجویان داده شود به حساب فرقه واریز می گردد و آنها طبق سلیقه خودشان به اعضا پرداخت می نمایند.اعضایی که هنوز در اسارت فرقه هستند هیچگونه حقوق و مزایا دریافت نمی کنند ولی اعضای جدا شده مستمری ماهیانه شان توسط فرقه پرداخت می گردد به شرط اینکه هیچ گونه تماسی با خانواده هایشان در ایران یا اعضای جدا شده در خارج آلبانی نداشته باشند. به دنبال هر تماس اعضا با خانواده هایشان به بهانه تماس آنها با وزارت اطلاعات مستمری شان قطع می گردد ولی علیرقم تمامی این فشارها موج جدایی ادامه دارد و اعضا با پذیرش سخترین شرایط و فشارهای مالی حاضر نیستند به خواسته های رهبران فرقه تن دهند.

خانواده : راههای رفتن به کشور آلبانی و دیدار با اعضای خویشاوند چگونه است ؟

خدابنده :بر خلاف عراق که بدلیل رابطه نزدیک و حسنه با ایران رفت و آمد به آن کشور برای خانواده ها با سهولت صورت میگ رفت در آلبانی بدلیل اینکه این کشور تحت کنترل سیاسی دولت آمریکا است و از طرفی دیگر سفارتی در ایران ندارد در حال حاضر امکان تردد خانواده ها وجود ندارد زیرا هزینه تردد به آلبانی خیلی بالا ست ولی خانواده ها می توانند به کمک آشنایانشان که در کشورهای اروپایی اقامت دارند با استفاده از و یزای شینگن به کشور آلبانی مسافرت و از این طریق با اعضا ملاقات نمایند. و راه حل دوم اینکه شما میتوانید با نامه نگاری به سفارت ایران درآلبانی و یا کمیساریای ملل از اعضای وابسته خود کسب اطلاع نمایید.

خانواده : اخیرا نامه هایی از طرف اعضا اسیرخطاب به خانواده ها در سایتهای سازمان منتشر شده که در آن به خانواده ها توهین گردیده است آیا اصولا این نامه ها از طرف اعضا ست؟

خدابنده :

این یک روالی است که سالیان سال است که سران این فرقه انجام می دهند اگر به متن نامه ها توجه کرده باشید سراپا ابهام و تناقض است و به طرز عجیبی به لحاظ انشایی شبیه هم هستند که مشخص میکند توسط یک یا چند نفر از اعضای رده بالا نگارش می شود. به عنوان مثال در نامه آقای علیرضا زیبا خطاب به برادرش اشاره شده که میزانی پول جهت کمک به سازمان بفرست که اگر دقت کنید مشخص است که برادر ایشان پولی با توجه به مشکلات ارسال آن نخواهد فرستاد و این شخص به یک نحویی تاکید کرده است که پولی برایش ارسال نشود. تعدادی از اعضا که جدا شده اند قبلا به همین شیوه از طرف آنها خطاب به خانواده هایشان نامه نگاری صورت گرفته بود واین مشخص میکند که نامه ها تماما از طرف رهبران سازمان است.

خانواده :  نقش دولت و سفارت ایران در آلبانی در رابطه با کمک به خانواده ها چگونه است ؟

خدابنده :

به دنبال حضور وزیر خارجه دولت آلبانی در ایران با وی ملاقات صورت گرفت و در خصوص اعضای گرفتار و ضرورت کمک به خانواده هایشان برای دیدار با آنها صحبت شد او هم قولهایی در این رابطه داد. سفارت ایران نامه ها و ایمیل های خانواده ها را مستقیم به دست کمیساریا و دولت آلبانی می رساند و خانواده ها را در خصوص حضور وابستگان خود مطلع می سازد.

خانواده : آیا به تازگی از اعضا کسانی جدا شده اند ؟

خدابنده :طبق خبرهایی که به دست ما رسیده بعد از مراسم ویلپنت دو نفر از اعضای قدیمی جدا شده اند. و این نشان می دهد که این جلسه هیچ تاثیر مثبتی بر اعضا نداشته است و ظرف ماههای گذشته هم ۳ نفر دیگر به ایران بازگشته اند در مجموع طی یکسال اخیر بیش از ۲۰۰ نفر از این فرقه در آلبانی جدا شده اند.

خانواده : آیا درصورت رفتن به آلبانی امکان دیداربا اعضا وجود دارد؟

خدابنده:

البته تاکنون سران فرقه به شدت مانع از دیدار خانواده ها با اعضا شده اند و تا آنجا که بتوانند باز هم محدودیت اعمال خواهند کرد نیروهای امنیتی آلبانی را توجیه کرده اند که هرکس به محدوده استقراری آنها نزدیک می شوند از طرف نیروهای اطلاعات ایران است. طی سالیان با ترفندهای دروغ وفریب ومغز شویی دراذهان اعضا چنین القا کرده اند که خانواده هایشان می خواهند آنها را به ایران برده و به نیروهای امنیتی تحویل دهند بنابراین ممکن است خانواده ها کلی هزینه کرده وبه آلبانی بروند ولی موفق به دیدار باعزیزانشان نشوند من پیشنهاد میکنم درمرحله فعلی خانواده ها از آشنایان خود درکشورهای اروپایی کمک بگیرند واز کانال آنها برای خبرگیری از اسیرانشان اقدام کنند .
انجمن نجات خوزستان

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=9613