• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

گفتگوی بنیاد خانواده سحر با خانم ها بتول سلطانی و میترا یوسفی (۵)

  • کد خبر : 957
  • 07 ژانویه 2015 - 7:54

گفتگوی بنیاد خانواده سحر با خانم ها بتول سلطانی و میترا یوسفی (۵)

گفتار پنجم: کنترل های درون تشکیلاتی توسط رجوی

بنیاد خانواده سحر: خانم سلطانی در موضوع نیروهای حفاظت رجوی فراموش کردم درباره نوع سلاح های آنها سوال کنم، اگر ممکن است در این رابطه هم توضیح بدهید.

خانم سلطانی: در بخش بازرسی ها کسی مسلح نبود. اما در لایه ها و مدار یک و دو حفاظت، همه مسلح بودند. در مدار یک به سلاح کمری و در مدار دو بیشتر مسلسل سبک کلاشینکف داشتند. در بخش ترددها و گشت های سیار یا مدار سوم به مسلسل سنگین بی کی سی و نارنجک مسلح بودند. حفاظت بخش ثابت بیرون از ساختمان ها هم مسلح به بی کی سی و کلاشینکف بودند. این را هم اشاره کنم که سلاح سازمانی کلاشینکف بود که بیشتر در عراق مورد استفاده قرار می گرفت. اما در فرانسه نمی دانم از چه سلاح هایی استفاده می کردند.

بنیاد خانواده سحر: از چه نوع خودروهایی استفاده می کردند؟

خانم سلطانی: تا آنجا که اطلاع دارم در بغداد از بنز ضد گلوله استفاده می کردند. منظورم خودروی رجوی است که بنز ضد گلوله بود. در پاریس هم همانطور که در سیمای آزادی نشان می دهد از خودرو شرکت های پیمانی امنیتی استفاده می کنند که بنز یا انواع لیموزین های ضد گلوله است. همانطور که می دانید قیمت بنزهای ضد گلوله خیلی زیاد است و کرایه آنها در فرانسه هم سَربه فلک می کشد. چون استفاده از این خودروها در فرانسه اصلا معمول نیست. فقط مخصوص ترددها و جابجایی های افراد خیلی مهم است که جنبه امنیتی آنها خیلی حائز اهمیت است. بیشتر در مواقعی استفاده می شود که یک وضعیت بحرانی یا تهدیدهای آشکاری در کار باشد. میهمان های سیاسی خیلی مهم و از اینطور ترددها که ضریب بالای امنیتی داشته باشند. برای همین قیمت های سرسام آوری کرایه می گیرند.

بنیاد خانواده سحر: خانم سلطانی یک سوالی مرتبط با کنترل نشست ها وجود دارد، اینکه چه حساسیت هایی خارج از این ریل می توانست وجود داشته باشد. منظورم این است که مثلا تمام نفراتی که می خواستند وارد نشست بشوند با یک دید، نگاه می شدند، آیا در بین اینها کسانی بودند که مثلا حساسیت مضاعفی روی اینها باشد و اگر بودند این حساسیت ها چگونه بروز می کرد.

خانم سلطانی: بطور کلی عمده حساسیت روی افراد تازه وارد به تشکیلات بود. روی لایه ها M(رده معاون بخش) به بالا کمتر حساسیت نشان می دادند. افراد تازه وارد را کلاً چک می کردند. اینها بیشتر از طریق لایه هایی که مسئولیت اینها را بعهده داشتند در تمام اوقات و بخصوص در نشست ها محافظت می شدند. هر گونه تحرک آنها زیر نظر بود. این حفاظت حتی فراتر از حفاظتی بود که در سالن نشست روی عموم اعمال می شد.

بنیاد خانواده سحر: یعنی بعد از آن ریل ورود به نشست باز هم افراد کنترل و تحت نظر قرار می گرفتند؟

خانم سلطانی: بله، آن توضیحاتی که دادم مربوط به ورود به سالن نشست بود، بعد از آن باز مقررات و محدودیت هایی بصورت محسوس و غیر محسوس حاکم بر نشست های رجوی بود.

بنیاد خانواده سحر: درباره این موارد محسوس و غیر محسوس توضیحی نمی دهید؟

 اوست! منتهی ریاست جمهوری بی جمهور ظاهرا به همین وضعیت رسوا خود را راضی نگه می دارد و سرش به میهمان بازی و ایفای توخالی نقش یک زن قدرتمند ، البته در مورد افراد و گروگان هائی که تحت نفوذ رجوی هستند و رابطه با از ما بهتران غربی چون جولیانی و گزینگیج، گرم است. حال که نه قرارگاه موسوم به «اشرف» باقی ست و نه از به اصطلاح «ارتش آزادیبخش ملی» خبری هست، و تنها سایه ای از مسعود رجوی مانده، اگر چه در نهایت فرامین از جانب اوست، اما او به صورتی محسوسی نفوذ و اختیار خود را از دست داده و به طورکلی مریم رجوی هم واضح است که بدون حضور مسعود رجوی هیچ است!

***

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=957