• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024

دست راست مسعود رجوی چگونه به هلاکت رسید؟ +فیلم

  • کد خبر : 8479
  • 19 آوریل 2017 - 12:16

موسی خیابانی یکی از نزدیکان مسعود رجوی سرکرده منافقین بود که نقش پررنگی در نبرد مسلحانه با مردم و نظام جمهوری اسلامی در سال ۱۳۶۰ داشت.

دست راست مسعود رجوی چگونه به هلاکت رسید؟به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فراق، ماجرای ظهور و سقوط دست راست مسعود رجوی در برنامه جهان آرا از شبکه افق پخش شد.

این برنامه به بازنگری نقش موسی خیابانی در حوادث اوایل دهه شصت پرداخت.
تابستان ۱۳۶۰ به یک دلیل مهم و آن هم ورود فرقه رجوی(منافقین) به فاز نبرد مسلحانه با مردم و نظام جمهوری اسلامی یکی از پرحادثه‌ترین بخش‌های تاریخ جمهوری اسلامی است.
 در بطن اتفاقات آن زمان مسعود رجوی و موسی خیابانی سرکردگی منافقین را برعهده داشتند و در این بین رجوی زودتر از حد تصور به همراه ابوالحسن بنی صدر فرار را بر قرار ترجیح داد و به پاریس گریخت و موسی خیابانی ناگزیر فرماندهی نظامی منافقین را بر عهده گرفت اما وی نیز سرنوشتی شوم پیدا کرد؛ در ۱۹ بهمن ۱۳۶۰ نیروهای سپاه بعد از چند ماه کار تحقیقاتی، موفق به  کشف محل اختفای مردی شدند که رهبری شاخه داخل ایران فرقه رجوی را بر عهده داشت.
نیروهای امنیتی پس از محاصره آن محل که در محله زعفرانیه تهران قرار داشت و چند ساعت درگیری مسلحانه آن را تصرف کردند. در این واقعه ۲۳ نفر از جمله موسی خیابانی که سوار بر خودروی ضدگلوله و به فکر فرار بود، آذر رضایی همسر موسی خیابانی و اشرف ربیعی همسر مسعود رجوی کشته شدند اما پسر خردسال مسعود و اشرف با نام مصطفی رجوی زنده ماند.
فیلم زیر بخش هایی از مستند جهان آرا است.
لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=8479