• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

آلبانی سفارت خود را در ایران افتتاح می کند

  • کد خبر : 7498
  • 17 ژانویه 2017 - 16:09

وزیر خارجه آلبانی با اشاره به اراده و علاقه مندی کشورش برای گسترش روابط با ایران، گفت: زمان و شرایط نسبت به گذشته برای تعمیق روابط با ایران فراهم شده، به همین دلیل، آلبانی تصمیم گرفته سفارت خود در تهران را افتتاح کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فراق، “دیتمیر بوشاتی” وزیر امور خارجه آلبانی ، عصر شنبه ۲۵ دی با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه آلبانی در این دیدار گفت: در حال حاضر، زمان و شرایط نسبت به گذشته برای تعمیق روابط با جمهوری اسلامی ایران فراهم شده است؛ به همین دلیل، آلبانی تصمیم گرفته است سفارت خود در تهران را افتتاح کند .

“دیتمیر بوشاتی” همکاری های اقتصادی را از اولویت های کشورش برای توسعه مناسبات با ایران دانست و اعلام آمادگی کرد که موافقتنامه های “حمایت از سرمایه گذاری های مشترک” و “معافیت از اخذ مالیات مضاعف” بین دو کشور به امضا برسد.

وزیر امور خارجه آلبانی همچنین خواستار تقویت همکاریهای فرهنگی بین دو کشور، ارائه تسهیلات به دارندگان گذرنامه های سیاسی و تهیه پیش نویس سند لغو روادید برای گذرنامه های سیاسی بین دو کشور شد.

بنا بر گزارش فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این دیدار، با تشکر از ابراز همدردی وزیر خارجه آلبانی، اظهار داشت: فرصت های زیادی برای توسعه و تقویت همکاری ها در زمینه های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی بین دو کشور وجود دارد.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه با اشاره به اینکه کشورهای اروپایی و از جمله کشورهای بالکان از رشد افراط گرایی در رنج هستند، آمادگی کشورمان را برای همکاری بین دو کشور در زمینه مقابله با افراط گرایی و تروریسم اعلام کرد.

افتتاح سفارت آلبانی در ایران می تواند شرایط حضور خانواده های اسیران فرقه رجوی را در آلبانی تسهیل نماید و خانواده ها با شرایط آسان با عزیزان دربند خود ملاقات و آن ها را بیدار کنند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=7498

نوشته های مشابه

28مارس
فقط به امید دیدار فرزندم زندگی می‌کنم
مهرویه هاشمی، مادر چشم انتظار یکی از اسیران فرقه رجوی

فقط به امید دیدار فرزندم زندگی می‌کنم

28مارس
ماهواره‌های استارلینک چگونه به صورت مخفیانه وارد «اشرف ۳» شدند + تصاویر واقعی
پلیس آلبانی تنها به جهت این پرونده باید مریم رجوی را دادگاهی کند

ماهواره‌های استارلینک چگونه به صورت مخفیانه وارد «اشرف ۳» شدند + تصاویر واقعی