• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024

افشای ماهیت تروریستی فرقه رجوی

  • کد خبر : 7473
  • 15 ژانویه 2017 - 19:27

افشای ماهیت تروریستی فرقه رجوی

  در جلسه پارلمان اروپا توسط آقایان رضا صادقی و داوود ارشد

گزارش ۱

روزسه شنبه ۱۰ ژانویه ۲۰۱۷ آقای رضا جبلی از کانون آوا به دعوت از پارلمان اروپا در کنفرانس “آزادی رسانه های اجتماعی” درمحل این پارلمان دربروکسل شرکت کرد.

در این کنفرانس سخنرانان بر حق آزادی همه افراد برای استفاده آزادانه از رسانه های اجتماعی تاکید ورزیدند.

درادامه جلسه آقای رضا جبلی طی صحبت با آقای Morten Løkkegaard  از گروه ALDE گزارش کاملی از قطع ارتباط کامل اعضای فرقه رجوی از  تمامی رسانه های اجتماعی از سال ۶۵ به بعد به عرض ایشان رساندند. ازجمله عدم امکان استفاده از تلفن و اینکه اعضای فرقه هیچگونه اطلاعی در رابطه با اینترنت و موبایل نداشته اند و اعضای جداشده که برای اولین بار موبایل را دیده بودند حتی نمی دانستند که چگونه آن را روشن کنند و بطور کامل از دنیای آزاد قطع بودند. آقای جبلی در ادامه یادآور شدند که فرقه رجوی یکی از بزرگترین ناقضان حقوق اولیه اعضای خود میباشد که حتی زیر شدیدترین کنترلها هم حتی اجازه ارتباط افراد از طریق تلفن با خانواده هایشان را نمی دهد ولی در پارلمان اروپا دم از آزادی بیان می زند. اقای جبلی همچنین از وجود حدود ۱۸۰۰ نفر از اعضای اسیر در کمپ تیرانا که هنوز سران فرقه اجازه استفاده از اینترنت و موبایل را نداده اند، نیز صحبت کردند.

با حاضران در جلسه نیز آقای جبلی بحثهای افشاگرانه متعددی در پایان کنفرانس داشتند که مستمعین از وجود چنین فرقه و افرادی که از دسترسی به ابتدایی ترین امکانات ممنوع هستند مطلع شدند و آقای جبلی با اسناد و مدارک انکارناپذیری به تمامی سئوالات آنان پاسخ دادند.

حاضران ضمن حمایت خود از فعالیتهای ایشان،  پیشنهادات متعددی جهت کمک برای افشای هر چه بیشتر این فرقه ضد آزادی ارائه دادند.

حقوق بشر

گزارش دوم

روز چهارشنبه ۱۱ ژانویه ۲۰۱۷ نیز آاقای جبلی از کانون آوا با دعوت قبلی پارلمان اروپا در جلسه “مبارزه برای کودکان” که از طرف  گروه سوسیال دموکرات  و با شرکت آقای عودو بولمن معاون رئیس در امور اقتصادی و اجتماعی و همچنین تعدادی از نمایندگان پارلمان اروپا منجمله خانم یوتا اسشتاین روک آقای لوپه خانم ماریا رودریگز و خانم سیلویا کوسدا و همچنین شهردار مریدای اسپانیا و تعداد زیادی از مسئولان سازمانهای حفاظت از کودکان اروپا برگزارشد، شرکت کردند.

بعد از صحبتهای خانم نماینده کوسدا آقای جبلی برای مطرح کردن سئوال دعوت شد که ایشان ضمن معرفی خود و به نمایندگی از کانون آوا درآلمان گفتند:

“چگونه می توانیم تضمین و یا جلوگیری کنیم از بدام افتادن کودکانمان بدست گروه های تروریستی و فرقه های مذهبی و همچنین پولهایی که این گروه ها تحت عنوان مخارج کودکان از دولت دریافت میکنند؟ از این جهت این سئوال حیاتی را مطرح میکنم که بین سالهای ۹۶ تا ۹۸ حدود ۳۰۰ کودک و نوجوان زیر ۱۶ سال توسط فرقه مجاهدین خلق از اروپا و مخصوصا آلمان به کمپ اشرف در عراق منتقل شدند. این کودکان و نوجوانان تحت حمایت دولت آلمان بوده و حقوق ماهیانه از دولت آلمان توسط انجمنهای پوششی این فرقه دریافت میکردند. سازمان مجاهدین بعد از انتقال این کودکان کماکان حقوق ماهیانه انها را به دلیل عدم اعلام به دولت تا سال ۲۰۰۴ دریافت میکرده است و فقط در این سال و با رسیدن اطلاعات به اداره تحقیقات فدرال امریکا و انجام تحقییقات مشترک با پلیس فدرال آلمان،  دفتر کلن آنان بدلیل کلاهبرداری بسته شده عاملین آن دستگیر و تعدادی هم به عراق فرار کردند که هنوز در لیست فراریان قرار دارند و خانم رئیس عجیب تر اینکه رهبر این فرقه مریم رجوی هر چند وقت توسط نماینده پارلمان و لابی آنها برای جلسه حقوق بشر به پارلمان می اید. چرا؟ و چگونه می توانیم از بدام افتادن کودکان در این گروها و فرقه های تروریستی جلوگیری کنیم؟”

 این سخنان باعث شوک نماینده ها و حاضران شد. در انتهای جلسه آقای جبلی حدود یک ساعت با تعدادی از شرکت کنندگان به گفتگو پرداخت. ایشان ضمن توضیحاتی در مورد جدایی زنان و مردان و طلاقهای اجباری در فرقه و مخصوصا جداکردن کودکان از مادرانشان منجمله کودکان حتی شش ماهه و شیرخواره باعث تاثر شدید خاطر شدند و مخاطبین انزجار خود را از این همه توحش این فرقه ضد بشری ابراز داشته و افشاگریهای ایشان را مورد ستایش قرار دادند.

 عکسهایی از برگزاری این کنفرانسها در پارلمان اروپا درج می گردد:

پارلمان اروپا

نه به تروریسم و فرقه ها، ژانویه ۱۳، ۲۰۱۷

روز سه شنبه ۱۰ ژانویه۲۰۱۷ آقایان رضا جبلی از فرماندهان و مسئولین سابق مجاهدین و داود ارشد عضو سابق شورای ملی مقاومت و از مسئولین عالی رتبه مجاهدین در کنفرانس “رسانه ها، پلت فرمهای جهانی” پارلمان اروپا شرکت کرد.

فرقه رجوی

این کنفرانس توسط حزب اتحاد لیبرالها و دمکراتهای اروپا به ریاست مورتن لوکه گارد عضو پارلمان اروپا از هلند سازمان داده شده بود.

اعضای دیگر پنل عبارت بودند از:

آقای توماس میروپ کریستنسن مدیر عامل امور اتحادیه اروپا و رئیس دفتر فیس بوک در بروکسل

آقای اسپن اگیل هانسن از نروژ، مدیر مسئول روزنامه معروف آفتن پست

آقای پیتر خویگ کنودسن نویسنده و روزنامه نگار از هلند

خانم جیلین یورک نویسنده و فعال سیاسی از برلین آلمان

آقای آدام اسمیت اقتصاد دان و معاون ادیتور از روزنامه اکونومیست

آقای دانیل براون معاون کابینه خانم ورنا یورووا کمیسر عدالت، مصرف کنندگان، و برابری جنسی در پارلمان اروپا

این کنفرانس، اساسا به بررسی سانسور در رسانه اختصاص داشت و کنترلهایی که از طریق الگوریتمهایی که شرکتهایی مانند فیس بوک و … بر مصرف کنندگان و سیاستهای مصرف و اطلاع رسانی و انتخاب مطالب جهت کنترل اعمال میکنند را مورد بررسی قرار میداد.

هیئت نه به تروریسم و فرقه ها آقایان رضا جبلی و داود ارشد  نقش بسیار فعالی در سمت دادن درست کنفرانس ایفا نمودند. آنها طی سخنان خود ضمن تشکر بسیار از برگزاری چنین کنفرانس مهمی توسط حزب لیبرالها و دمکراتهای اتحادیه اروپا و تشکر از رئیس جلسه آقای مورتن لوکه گارد توجه این کنفرانس را موضوع بسیار مهم و حیاتی در مورد رسانه ها مطرح و جلب نمودند.

سازمان مجاهدین خلق ایران

آقای داود ارشد در سخنان خود عنوان کردند که: آقای رئیس حضار محترم بنده و آقای رضا جبلی علاقه مندیم که ضمن تشکر و قدردانی از رسانه ها و بویژه رسانه های اجتماعی جهانی مانند فیس بوک و تویتر و… که نقش بسیار سازنده ای در جنبشهای اجتماعی و فرهنگی در جهان امروزه بازی میکنند و به مردم جهان امکان تنفس بیشتر در فضای آزاد اینگونه رسانه ها میدهند توجه کنفرانس را به موضوع بسیار حیاتی که این روزها جهان با آن دست به گریبان است جلب کند. و آن نگرانی بنده و دوستم آقای جبلی و فکر میکنم همه ما در مورد دسترسی گروههای تروریستی و فرقه ها همانند گروه تروریستی داعش و سازمان مجاهدین خلق ایران که در پاریس مستقر هستند و رئیس آن خانم مریم رجوی در همین پارلمان نیز رفت و آمد میکند به همین ابزار بسیار سودمند جهت نفرت پراکنی و سازمان دادن تروریسم و برنامه ریزی و تبلیغ افراطی گری بپردازند است.

همین شبکه ها در حال حاضر بدلیل نبود قانون و کنترلهای مناسب وسیله ای شده است برای تخریب تمدن بشری توسط این فرقه ها وسیله ای که قرار است برای پیشرفت انسان و جامعه ما بکار برود.

آقای رضا جبلی نیز همچنین اضافه کردند که اگر توجه کرده باشید آقای مسعود رجوی رهبر مذهبی و خلیقه این فرقه صدها ساعت ویدئو و فایلهای صوتی نفرت پراکنی و تهدید به ترور و قتل در همین سایتهایی مانند فیس بود و یوتیوب و … دارد که در آن به کشتن مخالفان که بعضا شهروندان اروپا و آمریکا هستند و یا فرمان به نابودی امریکا و حامیات غربی مخالفین بصورت وصیت برای نیروهای مغز شویی شده خود دارد.

آقای داود ارشد گفتند که آیا وقت آن نرسیده است که شرکتهای بزرگی همچون فیس بوک و یوتیوب و … ضمن اینکه از این راهها درآمدزایی میکنند در همکاری با ارگانهای قانوگذاری مانند پارلمان اروپا نقش فعالتری در کنترل و جلوگیری از این فاجعه که بدست خودمان سلاح های تخریب جمعی بدست این فرقه ها مانند مجاهدین و داعش داده ایم ایفا کنند. آیا وقت آن نرسیده که از بجای پس فعالی در این زمینه به پیش فعالی روی بیاوریم؟

جداشدگان مجاهدین خلق

پنل کنفرانس و آقای داود ارشد در مانیتور کنفرانس هنگام سخنرانی

بشریت در گذشته توانسته مانند آلمان بعد از شکست فاشیزم هیتلری هرگونه تبلیغ فاشیسم را با تصویب قوانین در آن کشور قانونا ممنوع کنند. ما بدینوسیله به ممنوعیت استفاده و دسترسی تروریستها و فرقه ها مانند سازمان مجاهدین و داعش و … از طریق این کنفرانس بسیار مهم فراخوان میدهیم.

از این نقطه به بعد تمام کنفرانس در مسیر جدید وارد شد و تروریسم و فرقه ها و استفاده آنها در کانون مباحث کنفرانس قرارگرفت.

آقای جو مک گنی از ارگان حقوق دیجیتالی اتحادیه اروپا در ادامه سخنان هئیت و با تائید نکات آنها کنفرانس و پنل را مورد سوال قرار داد که چرا پلتفرمهای جهانی مانند فیس بوک و … فیلترهایی برای جلو گیری از بکارگیری و پخش مطالب نفرت پراکنی فرقه ها و تروریستها اعمال نمی کند. این باید خواسته همه ارگانهای ضد تروریستی نیز باشد و هست. نه فقط محتوای تروریستی که توسط شرکتها فیلتر میشود بلکه منابع تروریستها و فرقه هایی که این مطالب را بارگذاری میکنند باید مورد پیگرد قرار بگیرند. هرچند برای ما مهم است که در مبارزه با تروریسم و فرقه ها و دسترسی آنها آزادیهای مدنی را محدود نکنیم.

نماینده حقوقی فیس بوک

شرکت کننده ای بنام خانم رُسی پزشک از فرانسه سوال کردند، مشکل فقط در فیس بوک نیست، گروههای تروریست و فرقه ها معمولا از اطلاعات موجود در رسانه های دیجیتال استفاده های غیر قانونی می کنند چگونه جلو آنها را حتی در این گونه موارد باید گرفت؟ مسئله بعدی در ادامه سخنان دوستان حاضر در جلسه از جنبش نه به تروریسم و فرقه ها باید گفت ما میدانیم که تروریستهایی که  در اقدامات تروریستی دست داشته اند همه عملیات خود را از همین رسانه های عمومی سازماندهی کرده اند و به تمامی به اینگونه رسانه ها دسترسی داشته اند. همه  آنها حساب فیس بوکی داشته اند. چرا فیس بوک حسابهای آنها را نبسته است. چرا کماکان تروریستها و فرقه هایی که دوستان نیز اشاره کردند مانند ام ای ک هنوز حسابهای فیس بوکی دارند چرا اینقدر طول میکشد تا حسابهای آنها بسته شود؟  در ضمن فیس بوک امکان نمیدهد که شخص بتواند خودش حساب خودش را ببندد. چرا این امکان وجود ندارد.

در جواب نماینده کمیسیون حقوقی نکاتی و قوانینی را در مورد کنترل تروریسم و فرقه ها عنوان کردند. ولی آنرا موکول به گزارش محتوای نفرت پراکنی آن توسط دیگر استفاده کنندگان و … موکول میکنند. ولی ما این مسئله را در کمیسیون حقوقی دنبال خواهیم کرد.

نماینده فیس بوک آقای توماس کریستنسن در پاسخ و واکنش به سوالات و معضلات مطرح شده توسط هئیت و در ادامه دیگر شرکت کنندگان در مورد فرقه ها و تروریستها و استفاده از رسانه های دیجیتال گفتند، باید این اطمینان را به همه شما بدهم که اگر کسی تروریست است آنها هیچ جایی در فیس بوک ندارید و نباید داشته باشند. باید اضافه کنم اگر شما یک فرقه هستید و نفرت پراکنی میکنید حتی اگر دستور غذایی هم در فیس بوک بگذاری را نیز قبول نداریم و جایی در فیس بوک ندارید چه برسد به مطالب نفرت انگیز. این یکی از معضلات بزرگ جامعه است و برای ما از اولویت بسیار بالایی برخورداراست. مایلم برای شما یک خبر را نیز اطلاع دهم که از این به بعد میتوانید حساب خود را از فیس بوک حذف کنید که در دو هفته آینده اجرایی میشود.

داعش و فرقه رجویمسعود رجوی رهبر گروه تروریستی مجاهدین خلق

در حاشیه کنفرانس آقای رضا جبلی با آقای نماینده پارلمان اروپا بطور مفصل در مورد کارکردهای فرقه رجوی و محروم کردن خانواده ها از بازدید از فرزندانشان از محرومیتهای اعضای گرفتار در این فرقه از دسترسی به ارتباطات آزاد اطلاع رسانی کردند.

منبع:سایت نیم نگاه

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=7473