• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

تلاش لابی‌گر منافقین در مجلس اعیان انگلستان برای تحریم مسابقات شطرنج بانوان در ایران

  • کد خبر : 6917
  • 02 نوامبر 2016 - 20:07

تلاش لابی‌گر منافقین

در مجلس اعیان انگلستان

برای تحریم مسابقات شطرنج بانوان در ایران

monafeghیک عضو مجلس اعیان انگلستان که رابطه نزدیکی با گروهک تروریستی منافقین دارد، در حال تلاش برای تحریم مسابقات جام جهانی شطرنج بانوان در ایران است.
به گزارش گروه رسانه های فراق، همزمان با تلاش گروه‌های ضد ایرانی برای جلوگیری از برگزاری مسابقات جام جهانی شطرنج بانوان در ایران، لابی‌گرهای گروهک تروریستی منافقین در لندن هم برای فشار به دولت انگلستان به تکاپو افتاده‌اند.
«کن مگینس» عضو مجلس اعیان انگلستان اخیرا به صورت مکتوب دولت این کشور را در ارتباط با برگزاری این مسابقات در تهران، مورد پرسش قرار داده است.
لرد مگینس ارتباطات نزدیکی با منافقین داشته و چند سال قبل با حضور در یکی از گردهمایی‌های آن‌ها در پاریس، از خروج نام این گروهک از فهرست گروه‌های تروریستی آمریکا، استقبال کرد.
وی پارسال در یادداشتی در پایگاه «ریل کلیر ورلد» هم این گروهک را «گروهی میانه‌رو» توصیف و به غرب توصیه کرد که روابط خود را با «مریم رجوی» تقویت کند.
این عضو مجلس اعیان انگلستان در نامه‌ای به نماینده وزارت فرهنگ، رسانه و ورزش این کشور در مجلس، نوشته است: «می‌خواهم از دولت علیاحضرت بپرسم که ارزیابی‌شان از تصمیم فدراسیون جهانی شطرنج برای اجرا کردن این شرط که همه شرکت‌کنندگان در جام جهانی ۲۰۱۷ بانوان باید حجاب داشته باشند، چیست و اینکه چه توصیه‌ای به انجمن شطرنج انگلستان در مورد امنیت شهروندان انگلیسی شرکت‌کننده در این رویداد، ارائه شده است.»
«توماس اشتون» معاون پارلمانی این وزارتخانه در پاسخ نوشته است که شرکت‌کنندگان در این مسابقات باید به قوانین و رسوم کشور میزبان احترام بگذارند.
لرد اشتون نوشته است: «هیچ رایزنی‌ای با فدراسیون جهانی شطرنج در این رابطه نداشته‌ایم. سفرکنندگان به هر کشوری، باید به هنگام سفر خارج از کشور به توصیه‌های وزارت خارجه توجه کنند، از جمله پایبندی به قوانین و عرف محلی.»
مسابقات جام جهانی شطرنج بانوان قرار است فوریه ۲۰۱۷ در تهران برگزار شود. از دو ماه قبل گروه‌های ضدایرانی از جمله لابی‌های وابسته به منافقین تلاش برای تحریم این مسابقات یا لغو آن را به بهانه مقابله با حجاب، آغاز کرده‌اند.
منبع:فارس

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=6917

نوشته های مشابه

28مارس
فقط به امید دیدار فرزندم زندگی می‌کنم
مهرویه هاشمی، مادر چشم انتظار یکی از اسیران فرقه رجوی

فقط به امید دیدار فرزندم زندگی می‌کنم

28مارس
ماهواره‌های استارلینک چگونه به صورت مخفیانه وارد «اشرف ۳» شدند + تصاویر واقعی
پلیس آلبانی تنها به جهت این پرونده باید مریم رجوی را دادگاهی کند

ماهواره‌های استارلینک چگونه به صورت مخفیانه وارد «اشرف ۳» شدند + تصاویر واقعی