• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

راز تروریستهای مجاهدین برملا شد

  • کد خبر : 6077
  • 21 جولای 2016 - 19:45

میثمی: رجوی را نمیدانم ولی سازمان مرحوم است

برگرفته از روزنامه سپید تاریخ ۲۱ تیر ۱۳۹۵

کنفرانس سالانه سازمان مجاهدین در پاریس برگزار شد؛ نشستی که در آن، «ترکی الفیصل» رئیس سابق دستگاه اطلاعات عربستان، از مرگ مسعود رجوی، سرکرده این گروه خبر داد.

الفیصل در این مراسم، خطاب به مریم رجوی از مسعود، به عنوان «همسر مرحومتان» و «فقید» یاد کرد. اخبار این نشست توسط شبکه تلویزیونی العربیه پوشش داده می شد و الفیصل از مرگ رجوی خبر داد؛ خبری که بعداً سعی شد تکذیب شود ورسانه های سازمان به طرق همیشگی خود آن را سانسور کردند؛ اگرچه این خبر از چشم دوربینها و شبکه های اجتماعی غایب نماند و تکذیبش بی اثر شد.

پیش از این اکونومیست در سال ۲۰۰۹ گزارش کرده بود، از زمان اشغال خاک عراق توسط نیروهای آمریکایی اطلاع دقیقی از وضعیت مسعود رجوی در دسترس نیست و کسی از زنده یا مرده بودن او خبر ندارد، هرچند اکثریت عقیده دارند که او زنده نیست. گروه رجوی روزی متحد اصلی صدام حسین علیه ایران بودند و امروز خبر مرگش را رئیس سابق سازمان جاسوسی عربستان اعلام می کند . خبر که توسط این سخنران مراسم اعلام شد، حاضران در جمع کف زنان به استقبال آن رفتند. ترکی الفیصل در سخنرانی خود بار دیگر پرده از چهره ضد ایرانی عربستان سعودی برداشت و خواستار ساقط شدن نظام ایران شد: «ما به درگاه خدا دعا میکنیم تا به اهدافتان برسید. من هم میخواهم که رژیم ایران سقوط کند. ما با شما ایستاده ایم و از شما حمایت میکنیم.» همایش سالانه هواداران و اعضای سازمان مجاهدین در حومه پاریس امسال با توجه به همزمانی با سالگرد توافق هسته ای ایران و کشورهای ۱+۵ ، اهمیت ویژه ای پیدا کرد.

در این مراسم علاوه بر ترکی الفیصل، فیلیپ کراولی، معاون پیشین وزارت خارجه آمریکا، سخنرانی کرد و شماری از چهره های سیاسی مانند سید احمد غزالی، نخست وزیر الجزایر در اوائل دهه ۹۰ میلادی، صالح القلاب، وزیر پیشین اطلاع رسانی اردن، محمد عرابی، وزیر خارجه پیشین مصر در اوائل سال ۲۰۱۱ و عزام الاحمد از اعضای جنبش فلسطینی فتح و نیز برنار کوشنر، وزیر خارجه پیشین فرانسه، خوسه لوئیس ساپاترو، نخست وزیر پیشین اسپانیا، جان بولتون، نماینده اسبق آمریکا در سازمان ملل و روددی جولیانی، شهردار پیشین نیویورک، از شرکت کنندگان در این گردهمایی بودند. برگزاری این نشست با تجمع اعتراض آمیز جداشدگان سازمان در پاریس همراه شد. آنها به فرانسه که در سال گذشته چندین بار مورد حملات تروریستی قرار گرفته بود، به دلیل پناه دادن به تروریستها برای برگزاری نشست تشکیلاتی و تبلیغاتی اعتراض کردند.

* فیصل گاف داد

حسین شیخ الاسلام، مدیرکل بین الملل مجلس، اظهارات ترکی الفیصل درباره تأیید مرگ مسعود رجوی را گاف این شاهزاده سعودی خواند و گفت: «سازمان مجاهدین با افشای خبرمرگ رجوی موافق نیست» . به گفته وی، ترکی فیصل رئیس سابق سازمان اطلاعات شاهنشاهی سعودی که پردازنده مهم ولخرج این سازمان جنایتکار علیه ملت ایران است بدون اینکه متوجه باشد، رازی را که سازمان آدمکش مجاهدین تلاش زیادی کرد تا کسی به آن پی نبرد، در این سخنرانی لو داد و آن راز، به جهنم رفتن مسعود رجوی بود.»

او میگوید: «برای سازمان مجاهدین خیلی اهمیت داشت که این خبر افشا نشود، چون در داخل این سازمان بی اثر و بی اعتبار، منشأ درگیریهای داخلی برای تعیین جانشین مسعود رجوی می شود و هم اینکه در خارج از این سازمان باعث بی اعتباری بیشتر مجاهدین خواهد شد.» مدیرکل امور بین الملل مجلس بیان کرد: «چند وقت پیش اطلاعاتی درخصوص مرگ مسعود رجوی از طریق دستگاه های اطلاعاتی جمهوری اسلامی به من رسید ولی چون نمی توانستیم تأیید کنیم، نمی توانستیم به آن بپردازیم ولی اظهارات ترکی فیصل مؤید این موضوع است.» شیخ الاسلام گفت: « شاید با اعلام خبر مرگ مسعود رجوی توسط ترکی فیصل، قصد دارند این پیام را بدهند که در سازمان مجاهدین نیز به روش های شاهنشاهی مریم رجوی را به عنوان جانشین مسعود رجوی منصوب کنند» .

*سازمان مرده است

لطف الله میثمی، از اعضای اولیه سازمان … پیش از انقلاب، نیز دراین باره به خبرنگار سیاسی سپید گفت: « من خبر مرگ مسعود رجوی را نمی توانم تایید یا تکذیب کنم و از صحت یا سقم آن خبری ندارم. اما همین که در مراسم سالانه آنها ترکی الفیصل حضور دارد و خبر مرگ رجوی توسط او اعلام می شود، این به معنای مرگ رجوی و مرگ سازمان است. شاید این تنها پیام این نشست بود که سازمان مرده است.»

*ابعاد حمایت عربستان از مجاهدین

سیدمحمدجواد هاشمی نژاد، دبیرکل کانون هابیلیان که درباره قربانیان و جداشدگان گروه رجوی فعالیت دارد، هم عنوان کرد: « حضور شاهزاده سعودی در این نشست و اظهارات وی بار دیگر نشان داد که گروهک تروریستی مجاهدین در عرصه جهانی تبدیل به ابزاری ضدایرانی شده است که کشورهای مختلف برحسب موقعیت از این ابزار جهت ضربه زدن به منافع ملت ایران استفاده میکنند» . وی به منزوی شدن عربستان در منطقه با توجه به قدرت گرفتن جریان مقاومت و بیداری اسلامی اشاره کرد و گفت: « در این چارچوب شاهد این هستیم که مجاهدین تلاش وسیعی را برای نزدیک شدن به کشورهای مرتجع و منفور منطقه ازجمله عربستان آغاز کردند و حضور ترکی فیصل در نشست مجاهدین نشان می دهد که آنها بر اساس موقعیتهای مختلف به عنوان ابزاری ضد ایرانی علیه منافع ملت ایران عمل میکنند». او به اظهارات ضد ایرانی و فرقه گرایانه ترکی الفیصل در این نشست اشاره و تصریح کرد: « این گونه نشستها نشان میدهد که منابع مالی این گروه تروریستی از کجاها تأمین میشود. آنها اکنون در مثلث آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان به عنوان ابزاری ضدایرانی نقش ایفا میکنند». هاشمی نژاد بابیان اینکه « ما از حدود چهار پنج سال پیش اعلام کردیم که گروهک تروریستی مجاهدین به حکام عربستان جهت تأمین منابع مالیش سرسپردگی پیداکرده است و آنها کمک مالی بالغ بر ۳۰ میلیون دلار به مجاهدین ارائه کرده اند» ، ادامه داد: « اکنون این حمایت شکل عیان تری به خود گرفته است و این خود یک نوع رسوایی برای عربستان و مجاهدین است».

*واکنش غیررسمی وزارت خارجه

یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه نیز با اشاره به نمایش خیابانی تروریستهای ورشکسته با استفاده از تظاهرکنندگان اجاره ای در پاریس و حضور و سخنرانی یک مقام سابق امنیتی سعودی در جمع آنان به خبرنگاران گفت: « از پدر طالبان و القاعده و شریک صهیونیست ها بعید نبود که استیصال دولت خود را با نمونه جدیدی از وقاحت و بلاهت سیاسی با شرکت در نشست ورشکستگان مزدور تروریست به نمایش گذارد». وی افزود: « اوج درماندگی تروریستها و حامیان پیدا و پنهانشان در این نمایش که برای دلداری دادن به یکدیگر گردآوری شدند زمانی بود که از آرزوهای موهوم خود سخن گفتند» .

حسینی

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=6077

نوشته های مشابه

17آوریل
فاکتِ چشمان ۱۲ تا داشتم / قربان عرب حسرت به دلی با یادآوری خاطرات را نوشته بود
افشای اسنادی از جمع‌بندی نشست‌های غسل هفتگی و عملیات جاری مردان و زنان در فرقه رجوی

فاکتِ چشمان ۱۲ تا داشتم / قربان عرب حسرت به دلی با یادآوری خاطرات را نوشته بود

09آوریل
سپیده‌دمِ سپهبد
گذری بر زندگی شهید صیاد شیرازی

سپیده‌دمِ سپهبد