• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

مروری مختصر بر فرقه های مخرب کنترل ذهن (۷)

  • کد خبر : 4876
  • 16 ژانویه 2016 - 21:56

مروری مختصر بر فرقه های مخرب کنترل ذهن (۷)

ده فرقه اصلی در غرب:

فرقه Cult نوعا به یک گروه اجتماعی گفته میشود که تفکرات یا عملکردی مغایر با جریان عادی اجتماع دارد. فرقه ها میزان بسیار زیادی انرژی و هزینه صرف جذب نیرو میکنند. برخی اوقات یک فرقه بالاترین حد فداکاری و هزینه یعنی جان پیروان خود را طلب می نماید.

همه فرقه ها مخرب نیستند یا از تکنیک های کنترل ذهن و مغزشوئی استفاده نمیکنند اما پتانسیل این کارها را دارند. از آنجا که دیدگاه پایه ای تمام فرقه ها “هدف وسیله را توجیه میکند” می باشد، دست زدن به هر نیرنگ و فریبکاری و هر جرم و جنایتی برای رسیدن به منظور و مقصود، که همانا امیال رهبر فرقه است، مجاز شمرده میشود.

فرقه ها در عصر ما به “تهدید اصلی هزاره سوم” شناخته شده و بالاترین آسیب اجتماعی به حساب می آیند. آنان به طور کلی ضد خانواده و عواطف خانوادگی و ضد روابط عادی و اجتماعی هستند و این تفاوت بارز آنها با ارگان های مشروع و مردمی است.

کلا به اعتقاد رسانه های بین المللی و محققان، ۱۰ فرقه مخرب کنترل ذهن Mind Control Destructive Cults بیشترین تأثیر گذاری را در آمریکا و اروپای معاصر داشته اند که به ترتیب از آخر عبارتند از:

۱۰٫ ساینتولوژی Scientology:

ابراهیم خدابنده: مروری مختصر بر فرقه های مخرب - مجاهدین خلق فرقه رجوی

انعکاس مجله تایمز در خصوص فرقه ساینتولوژی

ساینتولوژی ممکن است دقیقا یک فرقه “آخرالزمان” به آن صورتی که بسیاری دیگر فرقه ها هستند به حساب نیاید، ولی دارای قدرت بسیاری در سراسر جهان است، و سهم بسیاری از داستان های جداشدگان فرقه ها در خصوص کنترل ذهن، جرائم اقتصادی، و فعالیت های تبهکارانه ، و مرگ کسانی که خواهان فرار از یک فرقه هستند به این گروه مربوط میشود.

این گروه توسط ال ران هوبارد L. Ron Hubbard در سال ۱۹۴۷ در دفتر اولیه وی در لا بری و سان ست La Brea and Sunset در لس آنجلس تأسیس گردید. ساینتولوژی ادعا میکند که مذهبی بر مبنای ایده پاک کردن تتان ها thetans، که موجوات فضائی هستند، از روان انسان ها میباشد. این گروه جلسات فشرده و سخت درمانی همراه با استفاده از دستگاه دروغ سنج که E سنج E-Meter نامیده میشود برگزار می نماید. شخصیت های هنری و سیاسی بسیاری عضو این گروه هستند. ساینتولوژی مراکزی در سراسر جهان دارد، ولی بیشترین فعالیتش در لس آنجلس می باشد که برخی از افراد سرشناس و معروف برای “پاک شدن” به سراغ این گروه میروند.

۹٫ هاره کریشنا Hare Krishna:

ابراهیم خدابنده: مروری مختصر بر فرقه های مخرب - مجاهدین خلق فرقه رجوی

کریشنا و رادا در حال نواختن فلوت

هاره کریشنا در سال ۱۹۶۶ تأسیس شد. مبلغین این فرقه در دهه ۱۹۷۰ میلادی، با لباس های گشاد و بلند زرد رنگ، در هر فرودگاه و چهارراهی در آمریکا و اروپا حضور داشتند. پیروان کریشنا نهایتا اعتقاد دارند که مظهر آرمان هیپی یعنی کریشنا خدای آنهاست که در واقع این کاراکتری خلق شده برای رمانی با عنوان مهاباراتا Mahabaratha می باشد. شعارهای متمایز آنان که به صورت بی وقفه و مستمر توسط هواداران این فرقه تکرار میشود در واقع به معنی “انرژی خدا” است.

پیروان کریشنا یک زندگی سخت همراه با کار طاقت فرسا و امکانات بسیار قلیل و خواب فوق العاده کم دارند. آنان می بایست برای مذهب خود رنج و مشقت فراوانی را تحمل نمایند و اعتقاد دارند که بعد از مسئله تناسخ، در بهشت معنوی پاداش داده میشوند. بهرحال، تمامی اعضای سازمان کریشنا تحمل رنج و مشقت نمی کنند. سطوح بالاتر از غذای کافی، خانه های لوکس، و زنانی که همیشه به آنها خدمت کرده و نیازهایشان را برآورده میکنند برخوردارند. اگر چه فرقه هاره کریشنا نیز یک فرقه “آخرالزمان” نیست، داستان های مخوفی از شاگردان این مکتب که مایلند برای مذهب خود دست به هر کاری از جمله دزدی و قتل و خودکشی بزنند نقل شده است. در این فرقه نیز برخی شخصیت های معروف حضور دارند.

۸٫ کلیسای متحده The Unification Church:

ابراهیم خدابنده: مروری مختصر بر فرقه های مخرب - مجاهدین خلق فرقه رجوی

سون میونگ مون

این فرقه به “مونی ها Moonies” معروف است که هر عضو یک مونی Moony نامیده میشود که آنان شاگردان سون میونگ مون Sun Myung Moon یک کشیش کره ای هستند. آنان نهایتا به این نتیجه رسیده اند که جناب آقای مون با اصلیت کره ای خاصیت الوهیت داشته و مسیح موعود می باشد. او مدعی گشت، یا حداقل شاگردان او معتقدند، که مسیح است که مجددا باز آمده و لذا شایسته یک زندگی فوق العاده اشرافی است. او پیروان بسیاری در سراسر جهان دارد. این فرقه در آلمان غیرقانونی اعلام شد و از ورود مون و همسرش برای برگزاری مراسم در این کشور ممانعت به عمل آمد چرا که دولت آلمان معتقد بود آنان تأثیرات مخرب و خطرناکی در آلمان بر جوانان داشته اند. این ممنوعیت فقط تا سال ۲۰۰۶ دوام یافت.

این فرقه با تأثیرگذاری بر جوانان، آنان را از خانواده و عزیزانشان جدا میکند و به آنها این احساس را میدهد که عضو یک خانواده جدید بزرگتر با عشق و عواطف به مراتب بیشتری شده اند. مون از پیروان خود صراحتا میخواست که با او درست مانند خدا تنظیم رابطه نمایند، زیرا او دارای خاصیت اولوهیت است که به شکل انسان درآمده است. او هرگز این ادعا را رسما و علنا اعلام ننمود اما با ظرافت و ترفندی خاصی پیروان خود را به این باور رساند.

از سایر موارد سیستم اعتقادی فرقه مونی ها این است که بهشت واقعی بر روز زمین وجود دارد و صرفا در دنیای بعد از مرگ، آنطور که مسیحیان اعتقاد دارند، نیست. به اعتقاد مون کشور کره سرزمین منتخب برای برپائی بهشت موعود بر روی زمین است. مون ابتدا میلیون ها دلار از کره ای ها بخاطر همین مسئله، یعنی مردم برگزیده خدا بودن، کسب درآمد کرد و در عین حال ادعا می نمود که کلیساهای مسیحیان تماما در خدمت شیطان هستند.

در فرقه مون ازدواج می بایست با نظر تشکیلات صورت بگیرد. یعنی سران فرقه افراد را به یگدیگر معرفی میکردند و آنان موظف بودند با هم ازدواج کنند. به همین ترتیب هر زمان که فرقه لازم می دانست از یکدیگر جدا میشدند. هیچ امر خصوصی در میان اعضای فرقه به رسمیت شناخته نمی شد و همه می بایست تابع محض مسئول بلافصل باشند.

ابراهیم خدابنده: مروری مختصر بر فرقه های مخرب - مجاهدین خلق فرقه رجوی

مون و همسرش در یک مراسم مذهبی در داخل فرقه کلیسای متحده

سون میونگ مون در سال ۱۹۲۰ در کشور کره شمالی در یک خانواده کشاورز به دنیا آمد. او در نوجوانی مسیحی شد و به مطالعات مذهبی روی آورد. در سال ۱۹۳۵ در صبح روز عید پاک مسیحیان، سون میونگ مون ادعا نمود که خدا از وی خواسته است تا مأموریت پایان نیافته حضرت عیسی مسیح (ع) را ادامه دهد.

وی تا سال ۱۹۴۱ همچنان به دعوت خود ادامه داد و پیروانی برای خود جمع نمود. او در خصوص سایر مذاهب نیز مطالعات بسیاری داشت. در سال ۱۹۴۱ وی از دبیرستان فارغ التحصیل شد و جهت ادامه تحصیل در رشته مهندسی برق به ژاپن رفت. او در آنجا نیز به تبلیغات خود ادامه داد و در همین رابطه دستگیر شد و البته مدعی گردید که در زندان شکنجه شده است.

مون در سال ۱۹۴۳ به کره شمالی بازگشت و کلیسائی برپا نمود که نهایتا بخاطر تبلیغات مسیحی در یک کشور کمونیستی در سال ۱۹۴۶ دستگیر شد. در این سال او پیروان زیادی برای خود جمع کرده بود. او به اردوگاه های کار اجباری در کره شمالی فرستاده شد که توانست از آنجا فرار کرده و به کره جنوبی و سپس به آمریکا برود.

او در سال ۲۰۱۲ در حالیکه یکی از ثروتمندترین مردان آمریکا و رهبر یکی از بزرگترین فرقه های مسیحی بود درگذشت. او علاوه بر ایجاد یک فرقه مذهبی یک امپراتوری اقتصادی نیز به وجود آورده و زندگی فوق العاده اشرافی بهم زده بود. او مدعی بود که پس از مرگ هم فرقه اش را از دنیای باقی هدایت خواهد کرد. همسر و ۱۰ فرزند مون در حال حاضر این فرقه را اداره میکنند و مدعی هستند که با روح مون در ارتباط می باشند.

۷٫ فرزندان خدا Children of God:

ابراهیم خدابنده: مروری مختصر بر فرقه های مخرب - مجاهدین خلق فرقه رجوی

فرقه فرزندان خدا یک فرقه پیچیده است که امر خبیث مقاربت با کودکان را طبیعی و درست می داند. این فرقه همچنین به خانواده The Family هم معروف است که توسط یک کشیش مسیحی به نام دیوید برگ David Berg تأسیس شد. معروف است که این فرقه از هر راه ممکن، حتی روسپیگری توسط زنان و کودکان عضو، برای جذب نیرو و کسب درآمد اقدام می نماید. بسیاری از افراد سرشناس در آمریکا جذب این فرقه شده بودند.

در بخش چهارم این سلسله مطالب مفصلا در خصوص این فرقه توضیح داده شد.

۶٫ کو کلاکس کلان The Ku Klux Klan:

کو کلاکس کلان یا KKK، منتج از یک جنبش به شدت نژاد پرستانه با هویت مسیحی بعد از جنگ داخلی در آمریکا، با خونسردی و شقاوت کامل به قتل و ترور مخالفان خود می پرداختند. فعالیت های آنان با هدف ایجاد برتری کامل نژاد سفید صورت میگرفت ولی موضوع به همینجا ختم نمی شد. شاخصه اصلی آنان مخفی کاری شدید بود به طوری که حتی در جلسات داخلی نیز با نقاب ظاهر میگشتند. علامت آنان در هنگام انجام عملیات صلیبی بود که به آتش میکشیدند تا در دل هر کس که از وی نفرت داشتند ترس و وحشت ایجاد کنند.

گفته میشد که در سال ۱۹۲۸ تعداد اعضای این فرقه به ۴ میلیون نفر رسیده بود. فرقه کو کلاکس کلان دشمنان بسیاری را مد نظر داشت که صرفا شامل سیاهان نمیشد. کاتولیک ها، یهودیان، مسلمانان و تمامی کسانی که به نژاد سفید پیروی مذهب پروتستان تعلق نداشتند در اعداد دشمنان بودند.

در بخش ششم این سلسله مطالب مفصلا در خصوص این فرقه توضیح داده شد.

۵٫ خانواده منسون The Manson Family:

ابراهیم خدابنده: مروری مختصر بر فرقه های مخارب - مجاهدین خلق فرقه رجوی

یکی از بدنام ترین فرقه های دوران معاصر خانواده منسون است که اگر چه فرقه ای کوچک اما فوق العاده مرگبار بود. رهبر کاریسماتیک این فرقه چارلز منسون Charles Manson نام داشت که یک نوجوان بزهکار بود که در زندان به پسران دیگر تجاوز میکرد. پیروان این فرقه ظاهرا به افکار هلتر اسکلتر Helter Skelter اعتقاد داشتند که خواهان اتحاد گسترده سیاهان در مقابل سفید پوستان بود. آنان همچنین معتقد بودند که می بایست ادامه دهنده پیام هلتر اسکلتر باشند. افراد این فرقه سفید پوستان نژاد پرست را خوک می نامیدند.

عاملان این گروه به بهانه حمایت از سیاهان در برابر سفید پوستان، بعد از استفاده از مواد مخدر، به محلات اعیانی لس آنجلس می رفتند و افراد ثروتمند و طبقه بالا را با بی رحمی تمام به قتل می رساندند و اموال آنان را مصادره می نمودند. بسیاری از افراد سرشناس از جمله شارون تیت Sharon Tate هنرپیشه معروف هالیوود که هنگام قتل باردار بود به دست این گروه کشته شدند. قتل او سر و صدای بسیاری در آمریکا براه انداخت.

۴٫ دروازه بهشت Heaven’s Gate:

ابراهیم خدابنده: مروری مختصر بر فرقه های مخارب - مجاهدین خلق فرقه رجوی

این یک فرقه واقعی “آخرالزمان” است. پیروان فرقه دروازه بهشت اعتقاد دارند که زمین و تمامی موجودات بر روی آن بزودی نابود خواهند شد و از بین خواهند رفت و یک بشقاب پرنده از کرات دیگر آمده و پیروان این فرقه را نجات خواهد داد البته به شرطی که گوش به فرمان رهبر فرقه بوده و تمامی امیال او را برآورده نمایند.

رهبران این فرقه مارشال اپلوایت Marshall Applewhite و بانی نتلس Bonnie Nettles اعلام کردند که تنها راه نجات زمینیان بعد از نابودی کره زمین این است قبل از آن از این کره هجرت کرده باشند. این تعالیم حتی موجب خودکشی دستجمعی تعدادی از پیروان گردید و اعضای گروه با استفاده از ویدئو آموزش میگرفتند که چگونه بدن خاکی خود را ترک کرده و به مکان دیگر هجرت کنند و به درجه ای بالاتر از هستی دست یابند.

ابراهیم خدابنده: مروری مختصر بر فرقه های مخارب - مجاهدین خلق فرقه رجوی

مارشال اپلوایت و بانی نتلس رهبران فرقه

زمانی که ستاره دنباله دار هیل باپ Hale-Bopp در سال ۱۹۷۷ ظاهر گشت، اپلوایت نشانه ای که نیاز داشت را یافت. او پیروان خود را متقاعد نمود که یک سفینه فضائی یا بشقاب پرنده درست در پشت ستاره دنباله دار منتظر است تا صرفا اعضای این فرقه را از نابودی نجات دهد. او فرمان خودکشی دستجمعی ۳۸ تن از پیروانی که تمامی حرفهای او را باور داشته و تابع مطلق او بودند را صادر نمود. اجساد این ۳۸ تن و خود اپلوایت در یک خانه اشرافی در سان دیگو San Diego در ایالت کالیفرنیا در سال ۱۹۹۷ یافت شد.

اپلوایت در سال ۱۹۷۲ با نتلس که یک پرستار علاقمند به مطالعات مذهبی بود آشنا شد و آنان به سرعت به دوستان بسیار نزدیک بدل گشتند و اعلام نمودند که از زندگی های گذشته یکدیگر را می شناخته اند و دیدار آنان توسط موجودات فرازمینی ترتیب داده شده بوده است. اپلوایت مطرح می نمود که مأموریتی مانند مسیح به او واگذار شده است.

این دو با یگدیگر به مطالعات مسیحیت پرداختند و در این رابطه کلاس هائی نیز برگزار نمودند. آنان با هم زندگی کرده و تمام اوقات خود را با یگدیگر می گذراندند. اما از طرفی خانم نتلس مزدوج و دارای دو فرزند بود که نهایتا همسرش او را طلاق داد و حضانت بچه ها را نیز خودش به عهده گرفت. نتلس و دیگر افراد فرقه می بایست به طور کامل هرگونه ارتباط با خانواده و گذشته خود را قطع می نمودند.

در ماه اوت سال ۱۹۷۴ اپلوایت در ایالت تگزاس به دلیل سرقت یک اتومبیل دستگیر شد و به مدت شش ماه زندانی گشت. او اعلام نمود که نداهای الهی به او امر نمودند که این خودرو را بدزدد و نزد خود نگاه دارد.

در سال ۱۹۷۵ اپلوایت و نتلس نام های بو Bo و پیپ Peep را برای خود برگزیدند و از پیروان خود نیز خواستند تا نام های قبلی را فراموش کرده و نام های جدید برای خود انتخاب کنند. آنان پیروان خود را گوسفندانی می دانستند که نیاز به چوپان دارند و گرنه راه خود را گم میکنند. آنان یک سبک زندگی بدوی را به اعضای فرقه خود ارائه می نمودند که می بایست از تمامی مظاهر زندگی مادی دوری بجویند ولی البته خودشان در لوکس ترین خانه ها با حداکثر امکانات زندگی میکردند. این فرقه از راه های غیرقانونی درآمد های بسیاری کسب می نمود.

نتلس در سال ۱۹۸۵ فوت نمود و اپلوایت به پیروان خود گفت که او بدن خاکی خود را ترک کرده و به سطح بالاتری از هستی سفر نموده است چرا که دیگر انرژی او برای زندگی بر روی زمین زیاد تر از حد شده بود. او اعلام نمود که همچنان با نتلس در دنیای باقی در ارتباط می باشد. او سپس در یک مراسم به صورت رسمی با تمامی پیروان خود ازدواج نمود که این کار را برای حفظ اتحاد در داخل گروه ضروری و واجب می دانست.

او اعلام کرد که بهشت وعده داده شده در انجیل در واقع در یک کره دیگر است که همه افراد برگزیده نهایتا به آنجا رفته و بدن جدیدی به آنها داده میشود. او کتابهای بسیاری نوشته و مصاحبه های بسیاری داشت. حتی از وی و همسرش برای سخنرانی در دانشگاه ها نیز دعوت به عمل می آمد. در طول مدت حیات این فرقه صدها نفر به آن پیوسته و جدا شدند.

از ماه ژوئن تا ماه اکتبر سال ۱۹۹۵ این گروه به یک محل دورافتاده در ایالت نیومکزیکو نقل مکان نمود. آنان حدود ۴۰ هکتار زمین را در اختیار گرفتند و یک مجموعه مسکونی در آن بوجود آوردند که آن را سفینه زمینی می نامیدند. در این زمان اپلوایت کاملا پیر و ناتوان و بیمار شده بود و گفته میشد که به سرطان مبتلا گشته است و لذا سپس به چند خانه در سن دیگو منتقل شدند.

جداشدگان این فرقه گزارش نمودند که تمایلات جنسی اعضای فرقه به شدت و به صورت سیستماتیک سرکوب میشد چرا که آنان را به بدن خاکی خود وابسته می نمود و اجازه نمیداد تا معنویت لازم را بدست آورند که البته این موضوع شامل خود اپلوایت نمی گشت.

عاقبت در اکتبر سال ۱۹۹۶، این گروه در یک خانه اعیانی اجاره ای در سان دیگو در ایالت کالیفرنیا مستقر شد و سپس دو پیام ویدئوی ضبط نمود که به بینندگان خود اعلام میکردند که این آخرین شانس آنان برای نجات و تخلیه زمین است. اپل وایت اعلام نمود که نتلس سوار بر یک سفینه در پشت ستاره دنباله دار هیل باپ برای نجات آنان آمده است.

در اواخر مارس ۱۹۹۷، گروه نوار خداحافظی خود را ضبط نمود که پیروان در آن به ستایش اپلوایت پرداختند و اپلوایت نیز کمی قبل از مرگ خود یک نوار ضبط کرد که خودکشی دستجمعی را خروج نهائی گروه و رفتن به سفینه نجات نامید. او همیشه ادعا داشت که فرقه اش در زمان حیات خود او به هستی بالاتر خواهد رفت و جانشینی نخواهد داشت و لذا وقتی مرگ خود را به دلیل سرطان نزدیک دید اقدام به خودکشی دستجمعی نمود تا به این صورت اسرار فرقه اش نیز توسط اعضای آن برملا نشود. این خودکشی دستجمعی انعکاس بالائی در رسانه ها داشت و بسیاری از دانشمندان بر سر دلایل آن به تحقیق و بحث و اظهار نظر پرداختند.

۳٫ معبد خورشید The Solar Temple:

ابراهیم خدابنده: مروری مختصر بر فرقه های مخارب - مجاهدین خلق فرقه رجوی

لوک جورت در جوانی

یک فرقه دیگر با یک رهبر کاریسماتیک دیگر معبد خورشید به رهبری لوک جورت Luc Joret نام داشت که پیام آخرالزمانی را تبلیغ میکرد و ادعا داشت که جهان با بروز بلایای طبیعی عظیم بزودی به پایان خواهد رسید. آنان معتقد بودند که تنها کسانی که به پیروی از این فرقه در آمده اند از این سرنوشت محتوم نجات خواهند یافت چرا که آنان ایمان آورندگان حقیقی هستند و مجزا خواهند بود.

پیروان وفادار معبد خورشید اعتقاد داشتند که خودکشی در واقعیت رستگاری است، و آنان در حقیقت به ستاره ای به نام سیریوس Sirius سفر خواهند کرد. این اعتقادات به قدری قوی بود که نهایتا در سال ۱۹۹۴، اجساد ۵۳ عضو این فرقه در مجتمعی نزدیک ژنو در کشور سوئیس در حالیکه به خودکشی دستجمعی مبادرت نموده بودند کشف شد. جورت در حالیکه از طرق اقدامات غیرقانونی فرقه خود مبلغ ۹۳ میلیون دلار کسب درآمد کرده و همچنین این تفکرات را به پیروان خود القا نموده بود یکی از کشته شدگان بود که جسدش یافت شد.

لازم به ذکر است که جورت در جوانی در خلال جنگ جهانی دوم یک افسر عضو گشتاپو در آلمان نازی بود که عاقبت دست به سفر نهائی خود همراه با پیروانش زد.

۲٫ فرقه داوودیه Branch Davidians:

ابراهیم خدابنده: مروری مختصر بر فرقه های مخرب - مجاهدین خلق فرقه رجوی

دیوید کورش David Koresh یک رهبر کاریسماتیک بود که به پیروان خود آموخته بود که دولت ایالات متحده آمریکا دشمن خداست. او علاوه بر آموزش های آخر الزمانی، تعالیم ترور و تخریب نیز به پیروان خود می داد. کورش تمامی پیروان خود را در یک مجتمع در ویکو Waco در ایالت تگزاس جمع نمود و سلاح های مرگباری را به محل منتقل کرد و به پیروان خود گفت که می بایست آماده نبرد برای خدا باشند. کورش از زنان جوان عضو فرقه آشکارا استفاده جنسی می نمود و همچنین خود را مسیح می دانست.

در فوریه سال ۱۹۹۴، پلیس ایالتی تگزاس به مجتمع آنان جهت انجام تحقیقات در خصوص شکایات رسیده نسبت به سوء استفاده جنسی از کودکان حتی ۱۲ ساله و نگهداری سلاح های غیر مجاز مراجعه نمود که موضوع نهایتا به درگیری و بروز یک تراژدی مرگبار انجامید و منجر به کشته شدن ۷۶ عضو این فرقه گشت. بحث های زیادی حول این مسئله که مقصر اصلی در آتش گرفتن و کشته شدن افراد در محل چه کسی بوده است در گرفت که این مباحثات هنوز هم ادامه دارد.

در بخش دوم این سلسله مطالب مفصلا در خصوص این فرقه توضیح داده شد.

۱٫ معبد خلق The People’s Temple:

ابراهیم خدابنده: مروری مختصر بر فرقه های مخرب - مجاهدین خلق فرقه رجوی

جیم جونز Jim Jones، رهبر فرقه معبد خلق یا معبد خلق ها، یک کودک عجیب و غریب بود که در سنین خیلی پائین، شیفته تعصبات مذهبی بود و توجهی قوی نسبت به موضوع “مرگ” داشت. با این شروع غیرعادی از زمان کودکی، جونز نهایتا به نماد خوفناک شماره یک پدیده “کنترل ذهن و مغزشوئی mind control and brainwashing” در جهان بدل گشت.

جونز علاقه خود به مرگ را در زیر لفافه سوسیالیسم مخفی کرد و تعالیم او بر این پایه استوار بود که اعتقادات مذهبی راسخ و حقیقی باید به نقطه نظرات سوسیالیسم منتهی شود. او اعلام نمود که انجیل بدون تعالیم کمونیستی صرفا یک مجموعه داستان های خیالی و مسخره بیش نیست. بسیاری به پیروی از دکترین او پرداختند.

نهایتا، جونز و شاگردانش مجبور شدند از ایالات متحده مهاجرت کنند چرا که بخاطر اتهاماتی نظیر اعمال خشونت، کلاهبرداری، نقض حقوق اولیه اعضا، فعالیت های غیرقانونی فرقه ای (مغزشوئی جرم است) و سوء استفاده جنسی از افراد زیر سن قانونی تحت تعقیب بودند. آنان عملا به کشور گویان در آمریکای جنوبی فرار کردند و در مزرعه ای وسیع که جونز تاون Jonestown نام گرفت مستقر گردیدند.

این همان جائی است که بزرگترین و گسترده ترین خودکشی دستجمعی تاریخ با برنامه ریزی قبلی در درون یک فرقه به وقوع پیوست. جونز پیروان خود را متقاعد ساخت که آنان از جانب کشورهای متخاصم دستگیر و شکنجه خواهند شد و کودکان آنان تحت آزار و اذیت قرار خواهند گرفت. با ایجاد چنین وحشتی، ۹۰۹ نفر از پیروان، شامل بسیاری از کودکان، نوشیدنی حاوی سم مهلک سیانور را سر کشیده و جان خود را تقدیم فرقه نمودند.

در بخش اول این سلسله مطالب مفصلا در خصوص این فرقه توضیح داده شد.

تنظیم از: ابراهیم خدابنده

ایران اینترلینک

دی ۱۳۹۴

***

جیم جونز، همسر و فرزند خوانده هایشمروری مختصر بر فرقه های مخرب کنترل ذهن (۱)

دیوید کورش در مقابل کلیسایشمروری مختصر بر فرقه های مخرب کنترل ذهن (۲)

مروری مختصر بر فرقه های مخرب کنترل ذهن (۳)

مجاهدین خلق فرقه رجوی فرقه هامروری مختصر بر فرقه های مخرب کنترل ذهن (۴)

مروری مختصر بر فرقه های مخرب کنترل ذهن ابراهیم خدابندهمروری مختصر بر فرقه های مخرب کنترل ذهن (۵)

مروری مختصر بر فرقه های مخرب کنترل ذهن (۶)

داستان کمپ اشرف مجاهدین خلق قربانیان اربابانی بی شمار تقدیم به خانواده های تمامی قربانیان فرقه رجوی

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=4876

نوشته های مشابه

28مارس
فقط به امید دیدار فرزندم زندگی می‌کنم
مهرویه هاشمی، مادر چشم انتظار یکی از اسیران فرقه رجوی

فقط به امید دیدار فرزندم زندگی می‌کنم

28مارس
ماهواره‌های استارلینک چگونه به صورت مخفیانه وارد «اشرف ۳» شدند + تصاویر واقعی
پلیس آلبانی تنها به جهت این پرونده باید مریم رجوی را دادگاهی کند

ماهواره‌های استارلینک چگونه به صورت مخفیانه وارد «اشرف ۳» شدند + تصاویر واقعی