• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

تروریستی که حمله به پاریس را محکوم کرد (+ مصاحبه با نقوی حسینی)

  • کد خبر : 4329
  • 17 نوامبر 2015 - 10:44

تروریستی که حمله به پاریس را محکوم کرد

در مراسم یاد بود قربانیان حادثه پاریس یک تروریست هم به جمع محکوم کنندگان پیوست.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مریم رجوی سرکرده گروهک تروریستی منافقین که در فرانسه ساکن است با حضور در مراسم یاد بود جان باختگان حادثه پاریس این حمله تروریستی را محکوم کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نکته قابل تامل این است که رجوی در طی سالهای گذشته دستش به خون هزاران نفر از مردم بیگناه ایران آغشته شده است.

نقوی حسینی:

ایران هر نوع عملیات تروریستی را به شدت محکوم می‌کند

naghavi.jpgیک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با محکوم کردن عملیات تروریستی اخیر در فرانسه گفت که اگر دولت پاریس پیشگیری‌های بعدی را در این زمینه انجام ندهد اتفاقات بعدی در فرانسه و سایر کشورهای اروپایی رخ خواهد داد.

سید حسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد:‌ ما حدود ۵-۶ ماه پیش سفری به فرانسه داشتیم و با روسای مجالس سنا و نمایندگان این کشور ملاقاتهایی داشتیم.

یکی از موضوعات مطرح در این مذاکرات این بود که چه اتفاقی افتاده که بیش از هزار فرانسوی به داعش پیوسته‌اند؟ مگر در این کشور آزادی بیان و دموکراسی وجود ندارد؟ پس چرا این کشور تروریست‌پرور شده است؟ اما مقامات فرانسوی پاسخی به این سوال نداشتند.

وی افزود: در همان دیدارها طرح شد که این هزار فرانسوی که در داعش هستند بالاخره به این کشور برمی‌گردند و باید فکری به حال اینها کرد وگرنه به زودی خطرات این گروه تروریستی دامنتان را می‌گیرد. بنابراین پیش بینی می‌شد که فرانسه از کشورهایی است که بحران داعش دامنش را می‌گیرد اما حداقل عزم و اراده جدی برای جلوگیری از این موضوع داشتند.

این نماینده مجلس یادآور شد: همانطور که شاهدیم فرانسوی‌ها به منافقین هم جا دادند و امکانات و دفتر در اختیار اینها قرار دادند. بنابراین اگر این گروهک‌ در فرانسه عملیات تروریستی انجام دهد آنها نباید گله‌مند شوند؛ زیرا خودشان موجبات این کار را فراهم آورده‌اند.

نقوی حسینی با بیان این که داعش در حال بازگشت به اروپاست، گفت: فرانسه اولین کشور اروپایی است که فعالیت‌های تروریستی گریبانگیرش شده است ۱۵۰ نفر کشته و ۲۰۰ مجروح در یک عملیات تروریستی به معنی حاکمیت وحشت بر جامعه فرانسه است و اروپایی‌ها باید بفهمند اگر به داعش کمک مالی و تسلیحاتی کنند و از سیاست‌های آمریکایی مبنی بر حمایت از گروههای ترورریستی در سوریه حمایت کنند نتیجه‌اش این می‌شود و شعله آتشی که برافروختند دامن خودشان را می‌گیرد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه کشورهای غربی باید عزم جدی برای مبارزه با گروه تروریستی داعش داشته باشند افزود: جمهوری اسلام ایران هر نوع عملیات تروریستی را به شدت محکوم و از آن ابراز تاسف می‌کند و به ملت فرانسه نیز تسلیت می‌گوییم اما دولت فرانسه باید نسبت به اتفاق اخیر پاسخگو باشد و بداند اگر پیشگیری‌های بعدی انجام نشود اتفاقات بعدی در همین کشور و کشورهای دیگر در اروپا رخ می‌دهد.

انتهای پیام

لینک به منبع: خبرگزاری ایسنا

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=4329