• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
مدیر عامل انجمن نجات خطاب به سفیر فرانسه به بهانه صدور مجوز گردهمایی سالیانه فرقه رجوی در پاریس

حمایت فرانسه از یک فرقه تروریستی، صفحه‌ای تاریک در تاریخ این کشور ایجاد می‌کند

  • کد خبر : 39761
  • 03 ژوئن 2023 - 12:22

مدیر عامل انجمن نجات خطاب به سفیر فرانسه در ایران گفت: حمایت دولت فرانسه از یک فرقه تروریستی، احتمال تبعات و آسیب های امنیت ملی برای فرانسه را نیز بالا می برد و همچنین بی تردید صفحه ای تاریک در تاریخ سیاسی و اجتماعی این کشور در حوزه دفاع از حقوق بشر و مقابله با تروریسم ایجاد خواهد نمود.

به گزارش فراق، در نامه رسمی ابراهیم خدابنده به «نیکولا رش» سفیر فرانسه در ایران به جهت صدور مجوز گردهمایی سالیانه فرقه رجوی در پاریس، آمده است:

جناب «نیکولا رش»

سفیر گرامی جمهوری فرانسه در تهران

با سلام و تقدیم احترام

انجمن نجات در ایران متشکل از خانواده های اعضای سازمان مجاهدین خلق می باشد که این اعضا هم اکنون در اردوگاه بسته و دورافتاده سازمان در کشور آلبانی در انزوای کامل از دنیای خارج به سر می برند. تعدادی از اعضای سابق سازمان مجاهدین خلق نیز در این انجمن یار و یاور خانواده ها برای رسیدن به حق مسلم انسانی خود یعنی ارتباط با عزیزان گرفتارشان در اردوگاه سازمان مجاهدین خلق در آلبانی می باشند. این انجمن تلاش می نماید تا ماهیت ضد بشری و فرقه ای سازمان مجاهدین خلق را برای جهانیان آشکار سازد تا مانع از حمایت کشورهای غربی از این سازمان گردد. زیرا این سازمان به پشتوانه این گونه حمایت ها، پایه ای ترین حقوق انسانی اعضای خود را نقض نموده و مانع از ارتباط آزاد آنان با دنیای خارج بخصوص با دوستان و خانواده می شود.

بعد از اتخاذ تصمیم دولت محترم فرانسه مبنی بر اخراج مریم رجوی و سازمان مجاهدین خلق از خاک این کشور، این امیدواری در خانواده ها شکل گرفت که دولت فرانسه در مسیر صیانت از امنیت ملی و جلوگیری از ورود آسیب های عمیق و کم نظیر سیاسی و اجتماعی و امنیتی از جانب فرقه رجوی، دست از حمایت خود از این فرقه تروریستی برداشته و لذا سلطه این سازمان بر روی اعضا و نقض حقوق آنان با تکیه بر حمایت کشورهای غربی کاهش خواهد یافت.

اما خانواده ها، در کمال تعجب، اطلاع یافتند که دیگر بار دولت فرانسه مجوز برگزاری گردهمایی مجاهدین خلق در پاریس با سخنرانی مریم رجوی را صادر نموده و به این ترتیب قصد دارد تا اشتباهات گذشته خود را تکرار نماید و باز هم از این سازمان علیه حقوق انسانی اعضای خود، که حقا اصلی ترین قربانیان این فرقه تروریستی هستند، حمایت نماید. دولت فرانسه به این صورت از سازمانی حمایت می کند که ضمن فریب و ربودن عزیزان خانواده ها و اسیر نگاه داشتن آنان، هیچ حق انسانی برایشان قائل نبوده و آنان را در بدترین شرایط نگاه داشته است. این اقدام دولت فرانسه در تعارض با تمامی هنجارهای بین المللی و موازین حقوق بشری است که مدافع سازمانی گردیده است که در قرن بیست و یکم در خاک اروپا برده داری براه انداخته است. این اقدام هیچ تناسبی با دعاوی حقوق بشری دولت و ملت فرانسه ندارد.

علاوه بر این، حمایت دولت فرانسه از یک فرقه تروریستی، احتمال تبعات و آسیب های امنیت ملی برای فرانسه را نیز بالا می برد و همچنین بی تردید صفحه ای تاریک در تاریخ سیاسی و اجتماعی این کشور در حوزه دفاع از حقوق بشر و مقابله با تروریسم ایجاد خواهد نمود. تجربه ی سالیان دراز خانواده های اعضای گرفتار در فرقه ی رجوی، حکایت از آن دارد که برگزاری چنین برنامه هایی از سوی سازمان مجاهدین خلق، به نحو مستقیم یا غیر مستقیم زندگی و سلامت عزیزان خانواده ها را به شکل قابل توجهی با تهدید مواجه خواهد ساخت.

انجمن نجات به نمایندگی از بیش از دو هزار نفر از خانواده های افراد گرفتار در اردوگاه محصور سازمان مجاهدین خلق در آلبانی، بعلاوه بیش از سه هزار تن از کسانی که موفق به نجات از سازمان شده اند (بیش از هفتصد تن از آن ها هم اکنون در داخل ایران آزادانه زندگی می کنند)، خواستارعدم همکاری و حمایت دولت فرانسه از فرقه ضد بشری و تروریستی مجاهدین خلق، از قبیل خودداری از صدور مجوز برای برگزاری مراسم و ممانعت از حضور احتمالی مسئولان ارشد سازمان مزبور به ویژه شخص مریم رجوی در خاک فرانسه، می باشد.

در پایان برای استحضار سفیر محترم دولت فرانسه در ایران لازم به ذکر است که انتشار خبر اولیه از برگزاری مراسم سازمان مجاهدین خلق در خاک فرانسه، موجی از نارضایتی و نگرانی عمیق (ناشی از تکرار وقایع گذشته) در بین خانواده های دردمند انجمن نجات ایجاد نموده است. لذا امید است پاسخ روشن و حمایت گرایانه شما به خانواده ها، کمک بزرگی در تسکین آلام آنان و مدیریت هر چه بهتر این مسئله نماید.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=39761

نوشته های مشابه

18مارس
امیدواریم گام‌های پولادین دیگری برای رهایی اسیران برداریم
پیام نوروزی فراق به خانواده‌های چشم انتظار

امیدواریم گام‌های پولادین دیگری برای رهایی اسیران برداریم

18مارس
نفس باد صبا مشک فشان خواهد شد
پیام نوروزی خانواده‌های عضو انجمن نجات مرکز استان اردبیل

نفس باد صبا مشک فشان خواهد شد

18مارس
برای بهروزی ملت ایران روشنگری خواهیم کرد
پیام نوروزی بانوی نجات یافته از فرقه رجوی

برای بهروزی ملت ایران روشنگری خواهیم کرد