• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
دالان تاریخ

بنی صدر خطاب به رجوی: کدام بی وطنی حاضر می‌شود به پیشواز وطن فروش بیایید!

  • کد خبر : 39582
  • 25 می 2023 - 9:57

وقاحت و پستی مسعود رجوی در تاریخ به اندازه‌ای مذموم است که در همان آغاز کار، بنی صدر که همراه وی بود، دیدار رجوی و طارق عزیز را تقبیح کرد و گفت: «کدام بی وطنی حاضر می شود به پیشواز وطن فروش بیایید.»

به گزارش فراق، در ویدئویی که از ابوالحسن بنی صدر برای اولین بار منتشر شده، وی از ماجرای برنامه‌ریزی مسعود رجوی و سازمان مجاهدین خلق برای رفتن به عراق در زمان جنگ ایران و عراق روایت کرده است.

رئیس جمهور مخلوع ایران می‌گوید: وقتی همراه رجوی در فرانسه بودیم، گفت طرحی دارم که می خواهم به ایران حمله کنم! سلامتیان آمد دیدم سرخ مثل لبو شده است، گفت، این آقا[مسعود رجوی] می خواهد برود بغداد. گفت الان من پیش او بودم گفت طرحی داریم می خواهیم برویم عراق، آنجا فراخوان بدهیم مردم بیایند کنار مرز و راه بیافتیم به طرف تهران. به رجوی گفتم، کدام بی وطنی حاضر می شود به پیشواز وطن فروش بیایید، قدرت پرستی تو را کور کرده است. همزمان طارق عزیز، معاون صدام حسین به فرانسه آمده بود. رجوی آمد و گفت می خواهم با وی ملاقات کنم، گفتم آن ها متجاوز به کشور ما هستند، گفت فقط می خواهم نیم ساعت ملاقات کنم، اجازه دادم اما از ۱۰ صبح تا ۵ بعد از ظهر با وی دیدار کرد و همه طرح های رجوی برای انتقال به عراق در آن جلسه کلید خورد. از آن به بعد قرارداد من با رجوی تمام شد…

مجاهدین خلق پس از خروج بنی صدر از کشور با تشکیل شورای ملی مقاومت، او را به عنوان رئیس‌جمهور و رجوی را نیز به عنوان نخست وزیر انتخاب کرده بودند. 

بنی صدر در ۱۷ مهر ۱۴۰۰ در ۸۸ سالگی در بیمارستان سالپتریه پاریس درگذشت.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=39582