• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

هنرمندان، مرصاد دیگری را علیه جریان نفاق رقم می‌زنند

  • کد خبر : 39493
  • 21 می 2023 - 11:22

هنرمندان، لزوم ورود به جبهه فرهنگی را درک کرده و با اسلحه و هنر خود وارد میدان نبرد شدند تا مرصادی دیگر را علیه فرقه رجوی این بار در فضای فرهنگ و هنر و اذهان عمومی رقم بزنند.

به گزارش فراق، در مرداد ماه سال ۱۳۶۷ چند روز بعد از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ و اعلام آتش بس بین ۲ کشور ایران و عراق نیروهای عراقی با نقشه‌ای از پیش تعیین شده به مرزهای جنوبی کشور حمله کردند و نیروهای ایرانی برای مقابله با آن‌ها به سمت جنوب حرکت کردند و درست در همین زمان سازمان مجاهدین خلق یا همان منافقین تحت عملیاتی با نام فروغ جاویدان به سمت مناطق غربی کشور یورش بردند.

مسعود رجوی سرکرده فرقه تروریستی مجاهدین خلق به پشتوانه تجهیزات و حامیانی که داشت به نیروهایش اطمینان داده بود که ظرف یک تا سه روز تهران را فتح می‌کنند و با همین اطمینان و با توهم همراهی مردم و حضور نیروهای ایرانی در جبهه جنوب و خالی بودن جبهه غرب به این منطقه هجوم آوردند و طی یک نصف روز بدون وقفه تا اسلام آبادغرب پیشرویی کردند و در اسلام آبادغرب به اولین مانع جدی برای ادامه حرکت خود برخوردند و کار در اسلام آبادغرب به جنگ شهری کشید و منافقان که نا امید از همراهی مردم شده بودند بیمارستان اسلام آبادغرب را با بیماران، زنان و کودکان به آتش کشیدند و پس از آن دست انتقام خداوند در تنگه چهارزبر آنان را زمین‌گیر کرد و عملیات مرصاد رزمندگان اسلام فروغ جاویدان منافقان را به غروبی جاویدان تبدیل کرد.

جشنواره تئاتر مرصاد صحنه نبرد جدید با منافقان

در سال ۱۳۸۶ یعنی ۱۹ سال پس از جنایات منافقین در اسلام آباد غرب و پیروزی عملیات مرصاد در زمانی که تهاجم نرم و فرهنگی دشمن سعی در عوض کردن جای جلاد و شهید را داشت هنرمندان عرصه تئاتر اسلام آباد غرب لزوم ورود به جبهه فرهنگی را درک کرده و با اسلحه و هنر خود وارد میدان نبرد شدند تا مرصادی دیگر را علیه فرقه رجوی این بار در فضای فرهنگ و هنر و اذهان عمومی رقم بزنند.

هنرمندانی که هدفشان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بود از ابتدای کار به سیره شهدا عمل کرده و با کمترین امکانات کار را آغاز کردند به امید اینکه همچون زمان جنگ تحمیلی که کار از نبود سیم خاردار شروع شد و با داشتن موشک‌های پیشرفته ادامه یافت در این میدان هم در ادامه از امکانات کافی برای پیروزی بر جبهه مخالف برخوردار شوند.

جشنواره تئاتر مرصاد نیازمند حمایت است

سعید نوروزی دبیر سیزدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: جریان تئاتر مرصاد که حاصل خرد جمعی و مشارکت حداکثری هنرمندان میزبان و مهمان و دست اندرکاران برگزارکننده خود بوده، هست و خواهد بود به شدت و سرعت نیازمند حمایت اداره کل هنرهای نمایشی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، این جشنواره در تلاش برای بین المللی شدن به خصوص با مشارکت برخی کشورهای همسایه که قربانی ترور و تروریسم هستند، است و بی شک فلسفه وجودی این رویداد هنری بازنمایی جنایات سازمان مجاهدین خلق یا منافقین کور دل به خصوص در عملیات غرور آفرین مرصاد و پاسداشت رزمندگان اسلام در مقابل آنان است.

وی افزود: جشنواره مرصاد با توجه به وجود و فعالیت ضد نظام جمهوری اسلامی ایران و بازماندگان این فرقه خائن به وطن و ایرانیان در خارج از کشور تاکنون می‌توان آن را به روز و زنده‌ترین جشنواره هنری و نمایشی کشور قلمداد کرد جشنواره‌ای که ماهیت محتوایی آن هر ساله بر اساس خرابکاری‌ها و جنایات جدید فرقه رجوی در حال تغییر و تحول است.

جشنواره مرصاد اسیر وعده‌های بی‌پایان

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص این جشنواره گفت: هنوز کشور با جریان منحوس نفاق مواجه است و اقدامات تروریستی آن‌ها را نیز شاهد هستیم و امروز این اقدامات به شکل‌های مختلف ادامه دارد پس باید نسبت به معرفی چهره واقعی آن‌ها تلاش شود.

نظری خاطر نشان کرد: باید رویکرد جشنواره متناسب با موضوعات روز تغییر کند و موضوع ترور از جمله نقش جریان نفاق در ترور دانشمندان کشور، در جریان مذاکرات، اقدامات جدید این جریان و موضوعات روز در جشنواره تئاتر ملی مرصاد مدنظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: جشنواره تئاتر ملی مرصاد می‌تواند در حوزه فراملی نیز مورد توجه قرار گیرد و از ظرفیت این جشنواره برای معرفی چهره جریان‌های تروریستی بهره برد.

کیفیت بیش از انتظار جشنواره ملی تئاتر مرصاد

لیلی عاج نویسنده، کارگردان و نمایشنامه نویس است که سال گذشته برای کارگردانی و نویسندگی فیلم سرهنگ ثریا موفق به دریافت دیپلم افتخار و سیمرغ بلورین گوهرشاد در چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر شد و عضو هیأت داوران سیزدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد است.

لیلی عاج در گفتگو با مهر اظهار کرد: کیفیت جشنواره بالاتر از حد انتظار من بود گروه‌هایی که در جشنواره شرکت کرده‌اند در انتقال مفهوم مورد نظر خود موفق بودند و هر کاری ایده خود را داشت اما کمبود امکانات سخت افزاری باعث کاهش کیفیت جشنواره می‌شود.

داور سیزدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد تصریح کرد: زیرساخت‌های لازم برای بین المللی شدن جشنواره در حال حاضر در اسلام آبادغرب وجود ندارد و فراملی شدن جشنواره مستلزم وجود یک سری امکانات حداقلی مثل اسکان مناسب یا هتل است که الان در دسترس نیست اما در آینده امکان آن وجود دارد.

تینا نجفی

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=39493