• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

متن بیانیه دادخواهی خانواده‌های عضو انجمن نجات از کمیته بین‌المللی صلیب سرخ: محیطی امن برای ارتباط با عزیزانمان فراهم کنید + فیلم

  • کد خبر : 39404
  • 11 می 2023 - 12:47

خانواده‌های عضو انجمن نجات همزمان با تجمع خود در مقابل مقر صلیب سرخ در تهران در بیانیه‌ای از کمیته بین‌المللی این نهاد خواستند تا ضمن فراهم کردن محیطی امن برای ارتباط آن‌ها با عزیزانشان از فجایع و احتمال وقایع تلخ جلوگیری کند.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی فراق، در متن بیانیه رسمی انجمن نجات که توسط ابراهیم خدابنده تحویل این نهاد شد، آمده است:

انجمن نجات آسیب دیدگان از خشونت برآمده از افراد جداشده و خانواده های اعضای دربند سازمان مجاهدین خلق در آلبانی می باشد که از سال ۱۳۸۲ تاکنون مجموعه ای از اقدامات ،فرهنگی ،حقوقی، رسانه ای و…. را با هدف آزادسازی عزیزانشان از چنگال سرکردگان فرقه ضد بشری مجاهدین خلق به انجام رسانده است ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز تأسیس صلیب سرخ ،جهانی بر خود لازم میداند در راستای اهداف این انجمن و همچنین با تأکید بر اصول و مسئولیتهای بنیادین صلیب سرخ نکاتی را برای استحضار و اقدام شایسته تقدیم نماید

۱- ما خانواده های اعضای گرفتار در اردوگاه بسته و دورافتاده سازمان مجاهدین خلق در آلبانی که در شرایط سخت و غیرانسانی به سر می برند سالهاست که با همه محدودیتهای اقتصادی اجتماعی و سیاسی برای ارتباط با عزیزانمان و کسب خبر از اوضاع جسمی و روحی آنان در تلاش هستیم ما از صلیب سرخ جهانی که بر مبنای انسانیت، بی ،غرضی بی طرفی و استقلال همان طور که در ماده ۳/۵ اساسنامه این سازمان درج شده است درخواست یاری و همکاری داریم.

۲-عزیزان گرفتار ما در سازمان مجاهدین خلق در شرایطی دشوار مغایر با قوانین بین الملل و قانون، پناهندگی اکنون در آلبانی تحت شدیدترین فشارهای روحی و مغزشویی فرقه ای و شرایط بد جسمانی زندگی می کنند شرایطی که طبق مصوبه ۱۹ ژوئن ۱۹۷۷ کمیته راهبردی صلیب سرخ در ذیل قربانیان شرایط خشونت آمیز طبقه بندی شده و یاری مسئولانه صلیب سرخ را می طلبد.

۳-همان گونه که در مأموریت صلیب سرخ جلوگیری از آلام و تسکین آن و حمایت از زندگی و سلامت و تضمین احترام انسانها به خصوص در شرایط اضطرار آمده است انتظار داریم اعضای گرفتار با یک دیپلماسی بشردوستانه توسط صلیب سرخ به یک زندگی سادهی پناهندگی دست یافته و از زندگی فرقه ای و شرایط سخت روحی و جسمی نجات یافته و جلوی فجایعی مثل قتل و خودکشی فردی و جمعی گرفته شود.

۴- اصول بنیادی حقوق بشر مانند ازدواج – دسترسی به اطلاعات – امکانات ،بهداشتی درمانی ،رفاهی آموزشی و آزادی بیان و عقیده بر اساس شهادت صدها عضو جدا شده در داخل و خارج از (ایران) از اعضای گرفتار سلب شده است. ما خواهان تلاش صلیب سرخ برای تأمین حداقلی این حقوق پایه ای هستیم

۵- فرقه خشونت طلب رجوی در آلبانی هیچ خانواده یا نهاد بین المللی را نپذیرفته و مدام در حال توطئه علیه اعضای مخالف خود نزد پلیس آلبانی و همچنین توطئه علیه خانواده ها نزد مردم شریف آلبانی بوده تا شاید با اختلاف افکنی و جنگ بتواند فضای بسته فرقه ای خود را حفظ کرده و از اعضای گرفتار سوء استفاده کند. جلوگیری از اختلاف و جنگ و تنش از مسئولیتهای ذاتی صلیب سرخ است و ما در این رابطه انتظار تلاش و مساعدت داریم

۶- بیش از دویست نفر از اعضای مخالف که خواهان جدایی هستند در شرایطی سخت در انزوا نگاه داشته شده اند و همچنین بیش از هزار تن دیگر از اعضای سازمان در آلبانی، خواستار خروج از سازمان می باشند ولی به دلیل ترس از شکنجه ها و برخوردهای غیر انسانی رهبران سازمان مجبور به عدم پیگیری مصرانه درخواست خود شده اند و هیچ یک از اعضا اجازه تماس با خانواده های خود را ندارند و از منبعی که میتواند به صورت، مادی، معنوی روحی و جسمی آنان را یاری دهد محروم شده اند. صلیب سرخ میتواند با فراهم کردن محیطی امن برای ارتباط این منبع را در اختیار آنان قرار دهد تا از فجایع و احتمال وقایع تلخ جلوگیری کند.

ما طبق اساسنامه کنفرانس بین المللی صلیب سرخ مصوب ۱۹۶۸ مایلیم در همکاری داوطلبانه با صلیب سرخ و در اختیار گذاشتن توان مالی و انسانی خود به عنوان نیروهای داوطلب صلیب سرخ را در جهت پیشبرد مسئولیتهایش طبق مصوبات و تحت نظر این نهاد بین المللی یاری دهیم.

انتهای پیام / فراق

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=39404

نوشته های مشابه

28مارس
فقط به امید دیدار فرزندم زندگی می‌کنم
مهرویه هاشمی، مادر چشم انتظار یکی از اسیران فرقه رجوی

فقط به امید دیدار فرزندم زندگی می‌کنم

28مارس
ماهواره‌های استارلینک چگونه به صورت مخفیانه وارد «اشرف ۳» شدند + تصاویر واقعی
پلیس آلبانی تنها به جهت این پرونده باید مریم رجوی را دادگاهی کند

ماهواره‌های استارلینک چگونه به صورت مخفیانه وارد «اشرف ۳» شدند + تصاویر واقعی