• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

کوچک ترین کشور حوزه بالکان رویاهای گنبد سایبری در سر می‌پروراند / آلبانی دوست‌ترین کشور برای رژیم کودک‌کش!

  • کد خبر : 38729
  • 26 مارس 2023 - 11:20

سفیر رژیم صهیونیستی در آلبانی گفت: ما در عرصه بین المللی همکاری های بسیار خوبی با آلبانی داریم و امروز با همکاری همه جانبه در حال ساختن یک «گنبد سایبری» هستیم.

به گزارش فراق، گالیت پلگ اول فروردین ماه در سخنرانی خود در مراسم آغاز کار هفته فناوری تیرانا – تل آویو اظهار داشت: اسرائیل و آلبانی کشورهایی هستند که اشتراکات زیادی دارند: هر دو نسبتاً جوان هستند یا حداقل سعی می کنند جوان به نظر برسند، هر کدام به دلایل خاص خود. ما هر دو چیزهای زیادی را پشت سر گذاشته ایم: بحران، جنگ، بلایای طبیعی، و هر دو پیروز شده ایم!

وی در بخشی از سخنان خود تصریح کرد: ما اولین سفارت خود را در تیرانا در سال ۲۰۱۲ افتتاح کردیم و امسال، ما آماده ایم سفارت خود را به مکان جدید و بهبود یافته خود منتقل کنیم و با آن، فعالیت خود را در آلبانی افزایش و گسترش دهیم.

پلگ گفت: ما در عرصه بین المللی همکاری های بسیار خوبی داریم، بازدیدهای زیادی داریم و البته همانطور که همه می دانید، امروزه با همکاری همه جانبه در حال ساختن یک «گنبد سایبری» هستیم.

مدیر انجمن فناوری اسرائیل و آلبانی هم در این مراسم گفت: این یک امتیاز ویژه است که در اینجا در برابر شما بایستم و این ارتباط را بین این دو کشور، بین اسرائیل و آلبانی، نه تنها از نظر سیاسی، بلکه عمدتاً از طرف شما در حوزه کسب و کار ایجاد کنم.

روی شاپوشنیک، با اشاره به این که شرکت ما با عنوان «Gold N’links» یک شرکت ۲۰ ساله، سه سال پیش اولین فعالیت خود را در آلبانی آغاز کرد، افزود: ما به خطرات توجه می‌کنیم و بهترین و پیشرفته‌ترین امکانات را از اسرائیل به آلبانی وارد می‌کنیم.

«هفته فناوری تیرانا – تل آویو» از اول فروردین ماه در حالی در تیرانا آغاز شده است که ۸۸ شرکت و سرمایه گذار از اسرائیل در آن شرکت کردند.

پیش از این نیز تحلیلگران و بسیاری از رسانه ها از روابط پشت پرده رژیم کودک کش و دولت آلبانی در حوزه فناوری پرده برداشته بودند.

چندی پیش نشریه آمریکایی فارن‌پالیسی در گزارشی به توضیح درباره این پرداخت که چرا آلبانی تصمیم گرفته خودش را وارد اختلافات میان ایران، رژیم صهیونیستی و آمریکا کند.

فارن‌پالیسی به گرم شدن روابط میان آلبانی و رژیم صهیونیستی اشاره کرد و نوشت «ادی راما»، نخست‌وزیر آلبانی سفری مهم به اسرائیل داشت و در آنجا با یائیر لاپید، نخست‌وزیر وقت رژیم صهیونیستی دیدار کرد.

این سفر بعد از آن انجام شد که آلبانی ایران را به انجام چندین حملات سایبری در جولای و سپتامبر سال گذشته متهم کرد. آلبانی در آن زمان مدعی شد که تحقیقاتش با هماهنگی آمریکایی‌ها نشان داده که این حملات سایبری توسط دولت ایران انجام شده و بر مبنای همین ادعاها دیپلمات‌های ایران را اخراج کرد.

این اقدام آلبانی، تحسین صهیونیست‌ها در فلسطین اشغالی را به همراه داشت. یائیر لاپید در آن زمان گفت: «اسرائیل در هر گونه تلاش علیه ایران کمک خواهد کرد. ما این را در راستای منافع ملی‌مان و یک مسئولیت تاریخی می‌دانیم.»

نشریه فارن‌پالیسی در ادامه به تنش‌ها در روابط ایران و آلبانی پرداخت و نوشت که این دو کشور، از سال‌ها پیش و زمانی که «مجاهدین خلق» (فرقه رجوینا مستقر شدند با یکدیگر اختلاف داشته‌اند. فرقه رجوی از سال ۲۰۱۳ در آلبانی مستقر شده‌ است.

طبق گزارش فارن پالیسی رسانه‌های آلبانی هم، گزارش‌هایی درباره تماس‌های میان سفارت اسرائیل در تیرانا و نمایندگان MEK منتشر کرده‌اند. در ماه اکتبر سال گذشته، سفیر رژیم صهیونیستی در تیرانا با مریم رجوی، سرکرده این فرقه تروریستی دیدار کرد.

به نوشته فارن‌پالیسی، این مسئله این سوال را پیش می‌کشد که چرا آلبانی، مشتاقانه خودش را وارد یکی از جنجالی‌ترین مناقشات ژئوپولتیک میان آمریکا، اسرائیل و ایران کرده و آماده میزبانی از این گروه جنجال‌برانگیز شده است؟

نشریه آمریکایی در پاسخ به این سوال نوشته است: «شماری از تحلیلگران آلبانی به من گفته‌اند که این ایده (ایده حضور فرقه رجوی در تیرانا) ابتکار آلبانی نبوده بلکه توافقی میان اسرائیل-آمریکا بوده است… و آلبانی هم که مشتاق است دیدگاه‌های غرب‌گرایانه‌اش را نشان دهد با این توافق همراهی کرده است.»

افراد جداشده از فرقه تروریستی رجوی، خویشاوندان اعضای آن، روزنامه‌نگاران اهل آلبانی، و حقوق‌دان‌ها در گفت‌وگو با رسانه‌های بین‌المللی در سال‌های گذشته گفته‌اند این فرقه از داخل اردوگاهی به شدت محافظت‌شده واقع در منطقه‌ای بین پایتخت آلبانی (تیرانا) و شهر ساحلی «دورس» با استفاده از توزیع مقادیر زیادی پول، برقراری شبکه ارتباطات رادیویی و انجام عملیات‌های مخفی رسانه‌ای در تلاش است به افکار عمومی درباره ایران شکل دهد.

به نوشته این نشریه آمریکایی فرقه رجوی که ادعا می‌کند به دنبال «آزادی خلق ایران» است، این ادعا را در حالی مطرح می‌کند که فرقه‌ای است که بر اساس حبس، خفقان و بردگی شکل گرفته؛ عضوگیری اجباری، حبس اعضا در داخل اردوگاه و منفک کردن آنها از جهان بیرون، طلاق‌ها و ازدواج‌های اجباری و حتی دعوت به تجرد طبق صلاحدید سازمان، استفاده از القائات ذهنی برای شستشوی ذهنی اعضا و … تنها برخی از روش‌هایی هستند که استفاده از آنها در کمپ‌های این گروهک خطرناک بارها و بارها مستند شده است.

«اولسی یازیچی»، نویسنده آلبانی‌تبار، عضو یک تیم حقوقی است که به دنبال یافتن حقایق بیشتر درباره این گروه است. او در مصاحبه‌ای با ایندیپندنت در سال ۲۰۱۸ گفت: «ما قرار است در یک کشور آزاد و دموکراتیک زندگی کنیم، ولی آنها (فرقه رجوی) یک دولت در دولت در آلبانی ایجاد کرده‌اند و قوانین خودشان را اجرا می‌کنند.»

وی اضافه کرد: «آنها دارند در آلبانی مثل یک مافیا رفتار می‌کنند- قوانین را زیر پا می‌گذارند، رشوه می‌دهند، پول‌های کثیف خرج می‌کنند، کتک می‌زنند، اعضای جداشده را تهدید می‌کنند، منتقدانی که زیر سوالشان می‌برد را به جاسوسی برای ایران متهم می‌کنند و با روش‌های استالین‌وار اعضایشان را در داخل اردوگاه کنترل می‌کنند. آخر سر هم ادعا می‌کنند دموکرات‌هایی هستند که ایران را نجات خواهند داد.»

فارن‌پالیسی هم چنین نوشته بود آلبانی در راستای تلاش برای نشان دادن خودش به عنوان یکی از متحدان سرسخت آمریکا مشتاق است خودش را وارد مناقشه‌های ژئوپولیتیکی پیچیده‌ای کند که بسیار از مرزهایش دور هستند.

برخی تحلیلگران آلبانی‌تبار به این نشریه آمریکایی گفته‌اند تیرانا امیدوار است از این طریق بتواند نقش خودش را در منطقه و روابط دیپلماتیکش با ایالات متحده و اسرائیل را مستحکم کند.

انتهای پیام / فراق

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=38729

نوشته های مشابه

18مارس
امیدواریم گام‌های پولادین دیگری برای رهایی اسیران برداریم
پیام نوروزی فراق به خانواده‌های چشم انتظار

امیدواریم گام‌های پولادین دیگری برای رهایی اسیران برداریم

18مارس
نفس باد صبا مشک فشان خواهد شد
پیام نوروزی خانواده‌های عضو انجمن نجات مرکز استان اردبیل

نفس باد صبا مشک فشان خواهد شد

18مارس
برای بهروزی ملت ایران روشنگری خواهیم کرد
پیام نوروزی بانوی نجات یافته از فرقه رجوی

برای بهروزی ملت ایران روشنگری خواهیم کرد