• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
سالی پر از سلامتی و تندرستی برای همه شما عزیزان و همراهان « فراق» آرزومندیم

خیز و غنیمت شمار، جنبش باد ربیع

  • کد خبر : 38603
  • 19 مارس 2023 - 8:13

باد بهاری وزید، از طرف مرغزار

باز به گردون رسید، ناله هر مرغ‌ زار

شیوه نرگس ببین، نزد بنفشه نشین

سوسن رعنا گزین، زرد شقایق ببار

خیز و غنیمت شمار، جنبش باد ربیع

ناله موزون مرغ، بوی خوش لاله‌ زار

هر گل و برگی که هست، یاد خدا می‌ کند

بلبل و قمری چه خواند، یاد خداوندگار

برگ درختان سبز، پیش خداوند هوش

هر ورقی دفتریست، معرفت کردگار

وقت بهارست خیز، تا به تماشا رویم

تکیه بر ایام نیست، تا دگر آید بهار

بر طرف کوه و دشت، روز طوافست و گشت

وقت بهاران گذشت، گفته سعدی بیار

بهار ۱۴۰۲ هم از راه رسید؛ امسال حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَال مان را از حضرت حجت‌(عج) خواستیم که با ولادت پربرکتش به استقبال  سال نو آمدیم.

دوستان و یاران همیشگی فراق، در سالی که گذشت وقایع زیادی در حوزه کاری ما رخ داد که امیدواریم نوید بخش پیروزی نهایی خانواده‌های چشم انتظار باشد؛ سفر هیأت آلبانیایی (مدیران انجمن حمایت از ایرانیان مقیم در آلبانی) به ایران و دیدار با بسیاری از خانواده های اسیران فرقه رجوی در استان ها، برگزاری چندین نوبت نشست سراسری خانواده‌های چشم انتظار که بزرگترین آن ها همایش «از تیرانا تا تهران» بود، اکران موفق و پر شکوه فیلم «سرهنگ ثریا» که حقیقت خانواده‌های چشم انتظار را بر همگان آشکار کرد و حرکت های افشاگرایانه بسیاری که در این مختصر نمی‌گنجد.

 سفر هیأت آلبانیایی به ایران و دیدارشان با بسیاری از خانواده های اسیران یک حرکت بسیار هوشمندانه بود که سال ۱۴۰۱ انجام شد و نتایج بسیار مثبتی به همراه داشت، زیرا این هیأت از اعضای جدا شده مواردی می‌شنیدند که به چشم ندیده بودند ولی با سفر به ایران متوجه شدند فرقه ضدخانواده رجوی تا چه میزان در حق خانواده ها ظلم و ستم کرده است. پس از بازگشت این هیأت به آلبانی شاهد افزایش فعالیت های آنان در راستای احقاق حقوق به یغما رفته خانواده های دردمند بودیم که واکنش فرقه رجوی را نیز به همراه داشت. فرقۀ رجوی دیوانه وار در چند نوبت برای اعضای انجمن آسیلا (نجات یافته‌های فرقه رجوی در آلبانی) ایجاد مزاحمت کرد. هر بار به بهانه ای وارد صحنه شد و تلاش کرد وزارت کشور آلبانی را وادار به تعطیلی انجمن قانونی آسیلا نماید که خوشبختانه تا این لحظه ناکام مانده است. قطع روابط دیپلماتیک دولت آلبانی با ایران به جهت برخی اتهام های واهی موجب شد فرقه از این خلا سوءاستفاده کرده و  با همدستی بخش فاسد آلبانی تعدادی از اعضای آسیلا را بدون هیچ جرم قانونی دستگیر و روانۀ کمپ بسته اداره مهاجرت مرزی نماید. این ماجرای ضد حقوق بشری تا لحظه نگارش متن  همچنان ادامه دارد و هنوز هیچ توضیح قانع- کننده ای در این زمینه داده نشده اما امیدواریم به زودی و به برکت این روزهای عزیز، آزادی اعضای بازداشت شده «آسیلا» را شاهد باشیم. در همین شرایط بود که دختر آقای «علی هاجری» از اعضای بازداشت شده آسیلا  چشم به جهان هستی گشود و موجی از خوشحالی را در میان خانواده های منتظر به راه انداخت، نوزادی که می خواست این پیام را برساند در زندگی، در هیچ موقعیتی نباید ناامید بود.

خانواده های چشم انتظار در سالی که گذشت گردهمایی های زیادی در استان ها برگزار کردند. در این دیدارها بود که خانواده ها با ارسال انواع پیام ها  به عزیزانشان، نشان دادند که بر خلاف ادعاهای فرقه، هیچ وقت آن ها را فراموش نکردند. این برنامه ها توسط خانواده‌های خستگی ناپذیر تا رسیدن به قلۀ پیروزی ادامه خواهد داشت.

سال ۱۴۰۱ در عرصۀ هنری شاهد یک شاهکار از صنعت سینمای ایران بودیم که به واسطه آن فریاد در گلو مانده خانواده های چشم انتظار به زیبایی به گوش جهانیان رسانده شد. فیلم «سرهنگ ثریا» گوشه ای از تلاش‌های چندین ساله خانواده های چشم‌انتظار برای نجات نزدیکانشان را هنرمندانه به تصویر کشید. ارتباط عمیق این فیلم با مخاطبانش نشان داد سرهنگ ثریا دقیقا آنچه را که می خواست و عین واقعیت بود توانسته به مخاطب منتقل نماید.

اما سخن آخر

بی تردید مسیر درخشانی که خانواده ها در آن حرکت می‌کنند نیاز به مشارکت بیشتر خانواده های قهرمان دارد تا در سالی که  پیش رو داریم بتوانیم رهایی اسیران بیشتری را از زندان های رجوی شاهد باشیم.

یقین داریم که انتهای این مسیر پر طلاطم چیزی به جز پیروزی نبوده و با ایمانی که در دلهایمان داریم لانۀ عنکبوتی فرقۀ رجوی را در هم خواهیم کوبید. امیدواریم اسیران گرفتار نیز جنبش باد ربیع را غنیمت شمرده و از غفلت برخیزند.

« وَسَیَعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَیَّ مُنْقَلَبٍ یَنْقَلِبُونَ – شعراء ۲۲۷ » و آنان که ظلم و ستم کردند به زودی خواهند دانست که به چه کیفر گاهی و دوزخ انتقامی بازگشت می‌کنند.

 سالی پر از سلامتی و تندرستی همراه با آرامش و خیر برای همه شما عزیزان و همراهان « فراق» آرزومندیم.

تحریریه فراق

انتهای پیام / فراق

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=38603