• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

پارلمانترهای پولکیِ اروپا و گام در راه باطل

  • کد خبر : 37832
  • 24 ژانویه 2023 - 12:47

اگر اتحادیه اروپا و پارلمانترهای بی درک می‌خواهند سیاست و راه باطل گروه های معاند را بپیمایند دیر یا زود متوجه خواهند شد که وارد چه مسیر بی‌سرانجامی می‌شوند.

به گزارش فراق، بنا به آمار رسمیِ سازمان ملل از ابتدای سال جاری میلادی ۷۵ فلسطینی توسط اسرائیلی ها در کرانه باختری به قتل رسیدند.۱۷۱ فلسطینی از جمله ۴۴ کودک در کرانه باختری توسط نظامیان اسرائیلی زخمی شدند. طبق همان آمار طی سال ۲۰۲۲ در کرانه باختری و قدس شرقی ۱۱۸ فلسطینی از جمله ۲۶ کودک و ۵ زن به ضرب گلوله سربازان اسرائیلی کشته شدند.

سازمان آموزشی عملی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) گزارش داده در سال ۲۰۲۲ میلادی ۸۶ خبرنگار و دست اندرکار رسانه ای در سرتاسر جهان کشته شدند. در۸۶ درصد موارد کشتار خبرنگاران هیچ کسی به عدالت کشانده نشده است. بیش از نیمی در آمریکای لاتین و کشورهای حوزه کارائیب ونیمی دیگر درجریان جنگ اواکرین و روسیه کشته شدند. مکزیک به عنوان مرگبارترین کشور برای خبرنگاران رقم خورده است. براساس گزارش سازمان گزارشگران بدون مرز قاره امریکا خطرناک ترین قاره برای حرفه روزنامه نگاری به شمار می رود. در این گزارش ها  به طور مختصر و سربسته اشاره شده اغلب خبرنگاران در پی تحقیق درباره موضوع قاچاق های بین المللی، تروریسم های سازمان یافته و امورمالی غیرقانونی سرمایه داران و برخی مقامات دولتی به قتل می رسند.

در گزارش دیگرسازمان ملل می خوانیم: هر ساعت پنج زن توسط اعضای خانواده‌اش به قتل می رسد. یافته های سازمان ملل نشان می دهد بیش از نیمی از زنان و دخترانی که در سال گذشته به قتل رسیده اند توسط شریک زندگی یا یکی از بستگان نزدیک خود کشته شدند

 گزارش یورونیوز از رشد کم سابقه زن کشی در اتریش حکایت دارد. طبق آمار ۳۱ قتل در طی یک سال انجام شده. یورونیوز از افزایش زن کشی در فرانسه نیز گزار ش دارد. بنا به این گزارش در طی سال ۲۰۲۲ حداقل ۱۲۲ زن در فرانسه به قتل رسیدند.

درباره ایتالیا نیز به افزایش قابل توجه از موارد به قتل رسیدن زنان اشاره شده است. وزارت کشور ایتالیا گزارش کرده در فواصل ماه اوت سال ۲۰۲۱ تا ۳۱ جولای ۲۰۲۲ ۱۲۵ زن به قتل رسیده اند که سال قبل از ان ۱۰۸مورد بود.داده ها نشان می دهد به طور متوسط هر سه روز یک زن در ایتالیا کشته می شود. به گزارش روزنامه گاردین داده های سال ۲۰۱۸ نشان میدهد ایتالیا نهمین کشور از ۱۵ کشور عضو اتحادیه اروپا از نظر امار به قتل رسیدن زنان توسط شریک زندگی و دهمین کشور از این منظر است.

بنا به گزارش رسانه های معتبر: زنان اروپایی همچنان مورد خشونت قرار گرفته. آمارها به خوبی بیانگر وضعیت نگران کننده زنان در کشورهای اروپایی از جمله فرانسه اتریش وایتالیا است. پرونده شکایت های مرتبط با خشونت های جنسی در سال ۲۰۲۱ در فرانسه ۲۴ درصد افزایش داشته.در تحقیقات جدید سال ۲۰۲۲ از کشورهایی از جمله افغانستان – جمهوری افریقای مرکزی – عراق و لیبیا -سوریه یمن و هند بعنوان ناامن ترین کشورهای جهان برای زنان گزارش شده

در باره این همه وقایع دهشتناک و نقض مستمر حقوق بشر و زنان سازمان ملل و اتحادیه اروپا چه اقدام مثبتی انجام داده است.؟

در گزارشاتی مبنی بر مهمترین موارد نقض حقوق بشر سالانه در کشورهای مختلف به آمار و ارقام زیر برمی خوریم.

عربستان در ماه مارس ۲۰۲۲ اقدام به اعدام ۸۱ تن در یک روز نمود. که بزرگترین اعدام دسته جمعی در عربستان در سال های اخیر بود.

در ماه ژوئن ۲۰۲۲ حداقل ۲۳ پناهجوی افریقایی هنگام تلاش برای عبور از مرز مراکش جهت ورود به اسپانیا کشته شدند.

فوریه ۲۰۲۲ ایالت کاتاناکا هند اعلام ممنوعیت حجاب کرد. دانشجویان دختر مسلمان را از پوشیدن حجاب و روسری در دانشگاه منع نمودند.

کانادا: کشف گورهای دسته جمعی کودکان بومی ادامه دارد براساس گزارش ها از ۱۵۰ هزار کودکی که با زور و اجبار از خانواده هایشان جدا شدند و به مدارس شبانه روزی برده شدند ده هزار تن ناپدید شدند. هرساله گورهای دسته جمعی که نشان ازبه قتل رساندن این کودکان بیگناه دارد در کانادا کشف می شود.

در سال ۲۰۲۲ از تعداد بالای زندانیان بومی زن ، تداوم قتل و ناپدید شدن زنان و دختران بومی عدم تامین اب اشامیدنی سالم ، سهم نامتناسب بومیان از فقر، تبعیض علیه آنها درمراکز بهداشتی و درمانی کانادا گزارش شده است.

تداوم رسوایی جنسی در کلیساهای کاتولیک: کلیساهای کاتولیک در کشورهای مختلف غربی در سال ۲۰۲۲ شاهد افشاگری های پی در پی در باره رسوایی تجاوز و ازار جنسی توسط کارکنان این نهاد بودند.

همکاری آژانس مرزی اتحادیه اروپا: با عملیات های غیرقانونی علیه مهاجرین و پناهجویانی که به سمت اروپا می روند باعث رخ دادن فاجعه های گوناگونی از جمله غرق شدن، برگشت دادن و نرسیدن کشتی های پناهندگان به مرزهای اروپا حکایت دارد.

زندانیان آمریکا: گزارش های متعدد از نقض حقوق انسانی زندانیان در امریکا در سال ۲۰۲۲ درج شده است.. تداوم روند نقض حقوق انسانی سیاهپوستان درسال اخیر منجر به کشته شدن زندانی و بی خانمانی تعداد بیشتری از سیا هپوستان شده است .

اروپا: در پی مواجهه با بحران های در هم تنیده شاهد شگل گیری و بروز اعتراض های ضد دولتی گسترده ای بوده این اعتراض ها عمدتا با سرکوب و خشونت پلیس مواجه است. هم اکنون شهرهای فرانسه درگیر اعتراضات سراسری ضد دولتی است که با خشونت سنگین پلیس سرکوب می شود.

دولت انگلیس متعهد شده بود که ان دسته از شهروندان افغانستانی که با دولت و ارتش این کشور همکاری داشتند را به انگلیس منتقل کند و اسکان دهد. اما گزارش ها نشان می دهند که در سال ۲۰۲۲ حتی یک نفر از این شهروندان افغانستانی در انگلیس اسکان نیافته است.

بنابر اعتراف صریح هیلاری کلینتون که داعش ساخته و پرداخته امریکایی ها بوده، براساس یک تحقیق اعضای شرکت کننده در این گروه تررویستی از کشورهای تونس، لیبی، عربستان، اردن، چچن، انگلیس، استرالیا، فرانسه، انگلستان و ترکیه  تشکیل شدند. ۸۰۰۰ عضو لیبیایی،۷۰۰۰ هزار تونسی، ۵۰۰۰ عربستانی، ۱۵۰۰ تن فرانسوی، ۷۰۰ انگلیسی و ۳۰۰۰ اردنی گزارش شده.

خبرهای فوق بخش کوچکی از برخی از نقض حقوق بشر، نقض حقوق سیستماتیک علیه زنان، قاچاق اسلحه و پولشویی، تجارت جنسی ، و تروریسم های سازمان یافته دولت های اروپایی و اتحادیه اروپااست فقط به سرتیترهای برخی از آنها پرداختیم. نکاتی تکان دهنده که حاکی از نقض فاحش حقوق بشر در اروپا و امریکا و کانادایی است که این روزها مدافع حقوق زنان و مردم ایران شده اند.

در حالیکه هفته گذشته پارلمان اروپا که متشل از ۲۷ کشور با ۷۰۵ نماینده پارلمان است، با دخالتی آشکار بنا به منافع مشخص سیاسی و اقتصادی، گزارش های غلط گروه های معاند و دریافت رشوه های آشکار با چشم پوشی برروی تمامی نقض حقوق بشری که در اکثر کشورهای دنیا خاصه اروپا رخ می دهد به دنبال این هستند نیروی نظامی رسمی کشور ایران، سپاه پاسداران را به تروریسم متهم می نماید.

عکس یکی اعضای فرقه رجوی (شبنم مددزاده ) که در روز رای گیری در اطراف پارلمان اروپا منتشر شده، خبر ملاقات های متعدد مریم رجوی سرکرده فرقه تروریستی رجوی با اعضای پارلمان به خوبی ردپای این گروه تروریستی که دستش به خودن ۱۷ هزار ایران آغشته است را نمایان می کند.

بسیاری از این نمایندگان در سال های گذشته با دریافت هزاران دلار پول و دستمزد درگردهمایی های فرقه رجوی شرکت نمودند و توسط آنان مغزشویی شده‌اند که در گزارشات مبسوط به آن پرداخته می شود.

حال اگر اتحادیه اروپا و پارلمانترهای بی درک می خواهند سیاست و راه باطل گروه های معاند را بپیمایند دیر یا زود متوجه خواهند شد که وارد چه مسیر بی‌سرانجامی می‌شوند.

گروه پژوهش فراق

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=37832