• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
به دنبال حبس غیرقانونی چند تن از نجات یافته‌های فرقه رجوی در تیرانا برگزار شد

تجمع اعتراضی اعضای «آسیلا» در مقابل مقر پلیس تیرانا

  • کد خبر : 36787
  • 03 دسامبر 2022 - 10:48

به دنبال حبس غیرقانونی چند تن از نجات یافته‌های فرقه رجوی در تیرانا، اعضای انجمن «آسیلا» در مقابل مقر پلیس مهاجرت و مرزی در تیرانا، تجمع اعتراضی برگزار کردند.

به گزارش فراق، در این تجمع اعتراضی که روز پنج شنبه ۱۰ آذرماه با مجوز رسمی و حضور خبرنگاران برگزار شد، شرکت کنندگان در تجمع خواستار پاسخ رسمی در مقابل بازداشت دوستان خود شده و اعلام کردند تا حصول نتیجه و نجات عزیزانشان به اعتراض مسالمت آمیز ادامه خواهند داد.

در این تجمع اعتراضی که یک ساعت به طول کشید، برخی از اعضای انجمن آسیلا به بیان نظرات خود پیرامون دلایل و مطالبات اعضای انجمن «آسیلا» پرداختند.

داشامیر مرسولی، مدیر انجمن «آسیلا» (حمایت از ایرانیان مقیم در آلبانی) گفت که از دولت آلبانی، مقامات پلیس و کسانی که دستور نگهداری اعضای انجمن «آسیلا» را در این کمپ صادر کردند، خواسته است تا دلیل و چرایی نگهداری آنها را در این شرایط در حالی که هیچ اتهامی ندارند، بیان کنند.

وی با  تاکید بر این که افراد بازداشت شده برای خود تشکیل خانواده داده و حتی برخی از آنها به زودی پدر می شوند، اظهار کرد: اعضای انجمن «آسیلا» با ادامه دادن اعتراض مسالمت آمیز خود پیگیر دلایل این تصمیم و پایان حبس غیرقانونی این افراد هستند.

در این تجمع همسران حسن حیرانی، غلامرضا شکری، مهدی سلیمانی و علی هاجری در حالی که تصاویر شوهران خود را به خبرنگاران حاضر در تجمع نشان می دادند، از رنج ها و سختی هایی که در این مدت متحمل شدند، گفتند.

لیریجه آبازی، همسر غلامرضا شکری گفت: ما آلبانیایی هستیم و مسئولان پلیس مرزی و مهاجرت آلبانی باید در مقابل خواسته به حق ما که آگاهی از علت حبس شوهران ما است، پاسخگو باشند.

در ادامه حمید آتابای از دیگر نجات یافته های فرقه رجوی در تیرانا گفت: دوستان ما افرادی نیستند که برای کسی مشکل ایجاد کنند، آنها به منظور حمایت از خانواده های خود و امرار معاش، سخت کار می کنند.

رحمان محمدیان، نویسنده کتاب «از اسارت تا اسارت» نیز در این تجمع تصریح کرد: همه می دانند که این توطئه، بازی مجاهدین خلق بوده و به همین دلیل است که به ما پاسخ نمی دهند تا دلیل بازداشت آن ها را بدانیم.

در پایان خلیل انصاریان از دیگر نجات یافته های فرقه رجوی با اظهار امیدواری از اینکه این اعتراض ها نتیجه بخش باشد، بیان کرد: ما اینجا جمع شدیم تا از دوستانمان حمایت کنیم چرا که این حبس ناعادلانه و بی دلیل است.

شش تن از اعضای فعال انجمن آسیلا نزدیک یک ماه است که توسط دولت آلبانی به صورت غیرقانونی و بدون هیچ توضیحی به کمپ «کارچ» (مرکز پذیرش اتباع خارجی) انتقال داده شدند.

انتهای پیام / فراق

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=36787