• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
گزارشی از شباهت ترورهای امروز با ترور‌های کور دهه ۶۰

دست خبیثانه تروریست‌ها روی ماشه است / رجوی ۳۰۰۰۰ نیروی مسلح اجیر کرده بود

  • کد خبر : 36575
  • 23 نوامبر 2022 - 11:07

ترور‌هایی که این روز‌ها شاهد هستیم، شباهت بسیاری به ترور‌های کور اوایل دهه ۶۰ که توسط فرقه تروریستی رجوی صورت می‌گرفت دارند. در تابستان ۱۳۶۰، رجوی توانسته بود حدود ۳۰ هزار نیروی مسلح را برای کشت و کشتار مردم اجیر کند.

به گزارش فراق، ترور‌های خونین چند روزه اخیر در ایذه، اصفهان، مشهد و کردستان دل هر ایرانی که هیچ، دل هر مسلمانی را به درد می‌آورد به ویژه آنکه در میان ترورشدگان، تروریست‌ها حتی به کودکان و نوجوانان نیز رحم نکردند. در ایذه، این ترور‌ها وحشتناک‌تر بود. عده‌ای موتور سوار با اسلحه کلاشینکف مردم و نیرو‌های امنیتی را به رگبار می‌بندند و متواری می‌شوند. در واقع در این دو ماه اخیر به دلیل مماشات بیش از اندازه نیرو‌های امنیتی و دستگاه قضائیه با آشوبگران، این بستر برای آن‌ها فراهم شد که از فاز آشوب و اغتشاش، تخریب اموال عمومی، پرتاب کوکتل مولوتف و آتش زدن بانک‌ها و ایجاد رعب و وحشت برای کسبه عبور کرده و وارد فاز جدیدی شوند و آن چیزی نیست جز، ترور مردم بی‌گناه به شیوه منافقان دردهه ۶۰. اما این سلاح‌ها چطور و چگونه به بدست آشوب‌گران رسیده است؟

**ماجرای قاچاق سلاح به کشور

به نوشته خبرگزاری آنا، سردار گودرزی فرمانده مرزبانی فراجا در ۲۵ آبان ماه اذعان می‌کند که مرزبانان، طی ۵۵ روز گذشته حدود ۸۰۰ قبضه سلاح جنگی را کشف کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه پارسال، با افزایش ۴۰ درصدی روبه‌رو بوده است. وی می‌افزاید: در این رابطه ۱۶ قاچاقچی سلاح و مهمات با همت مرزبانان غیور دستگیر شدند.

از طرف دیگر فرمانده مرزبانی استان خوزستان اعلام کرد: ۳۰ قبضه سلاح از نوع کلت کمری به همراه ۶۰ تیغه خشاب در درگیری ماموران مرزبانی با قاچاقچیان، در نوار مرزی شهرستان دشت آزادگان کشف و ضبط شده است.

همچنین سردار حسین خانی فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی نیز گفت: ۱۶۱ قبضه سلاح جنگی و شکاری کشف کرده‌اند که در این رابطه، چهار نفر نیز دستگیر شده‌ند.

کشف‌های گوناگونی از سلاح و مهمات در سرتاسر مرز‌های کشور و همچنین داخل شهرها، با شروع اغتشاشات انجام شده است و آنچه از شواهد مشخص است این کشفیات، رشد فزاینده‌ای داشته است که نشان دهنده تلاش تروریست‌ها برای انتقال سلاح به داخل کشور می‌باشد. بی‌تردید این اغتشاشات، بدون برنامه‌ریزی قبلی نبوده است و آنچه این روز‌ها کشف می‌شود، تنها گوشه‌ای از سلاح‌هایی است که قبلا وارد کشور شده و “جان بولتون”، مشاور امنیت ملی ترامپ نیز در گفتگو با شبکه BBC فارسی صراحتا به آن اشاره و اعتراف می‌کند که برای تغییر نظام در ایران، اپوزیسیون آن در حال مسلح شدن است.

**حادثه ترور ایذه

حادثه تلخ ترور در شهر ایذه که منجر به شهادت ۷ نفر از هموطنانمان شد، نشان می‌دهد تروریست‌ها برای رسیدن به اهدافشان و برهم زدن امنیت از هیچ جنایتی دریغ نمی‌کنند و دشمنان در جنگ مسلحانه آشکاری که بر علیه ایران طراحی کرده‌اند، این سلاح‌ها را با برنامه‌ریزی و برای مقاصد شوم خود وارد کشور نموده و هدفی جز کشتار و ترور مردم بی گناه و به هم ریختن امنیت کشور که سال‌ها داشتیم و قدرش را نمی‌دانستیم در سر نداشته‌اند.

**ترور‌های دهه ۶۰

ترور‌هایی که این روز‌ها شاهد هستیم، شباهت بسیاری به ترور‌های کور اوایل دهه ۶۰ که توسط فرقه رجوی صورت می‌گرفت دارند. در تابستان ۱۳۶۰، رجوی توانسته بود حدود ۳۰ هزار نیروی مسلح را برای کشت و کشتار مردم اجیر نماید. 

برخی از این ترور‌ها کاملاً هدفمند و برای تضعیف نظام جمهوری اسلامی ایران صورت می‌گرفت و بخش زیادی از آن نیز، کور و بی‌هدف و صرفا به منظور ایجاد رعب و وحشت در بین مردم عادی کوچه و خیابان به وقوع می‌پیوست.

شاید بتوان ترور‌های دهه ۶۰ را به سه دسته تقسیم کرد:

۱. ترور شخصیت‌های کلیدی و استراتژیست‌های نظام همچون آیت الله سید محمد بهشتی، آیت الله مرتضی مطهری و رهبر معظم انقلاب که خوشبختانه موفقیت‌آمیز نبود.

۲. شخصیت‌های مشهور، ولی رده پایین‌تر مانند شهدای محراب و ائمه جمعه نقاط مختلف کشور.

۳. ترور‌های کور که عموم مردم بیگناه از بازاری و کاسب گرفته تا دانش‌آموز و معلم را در بر می‌گرفت.

 **معامله دو سر سود!

شاید از خود بپرسید دو نوع ترور اول قابل درک است، ولی دلیل روی آوردن رجوی به ترور‌های دسته سوم چه دلیلی می‌توانست داشته باشد؟ اعترافات دستگیرشدگان و سخنان سران فرقه رجوی حاکی است که باور مجاهدین خلق بر این بوده است که ترور مردم بی‌گناه و بی هدف به رگبار بستن مردم را برای خود معامله‌ای دوسر سود می‌دانستند. براساس ایدئولوژی فرقه رجوی، هرکس با آن‌ها نباشد، با نظام جمهوری اسلامی است لذا برعلیه آن‌ها بوده و قتل او جایز است. از سوی دیگر این ترور‌ها ضمن ایجاد ناامنی در کشور و ایجاد هزینه برای نظام، مردم را نیز دچار رعب و وحشت نموده و باعث خواهد شد تا عقبه جبهه‌ها که اصلی‌ترین سنگر مبارزه با استکبار محسوب می‌شد را خالی کنند تا دشمن بهتر و سریع‌تر به هدف خود برسد.

از سوی دیگر، این ناامنی باعث نارضایتی مردمی شده و نظام جمهوری اسلامی و نیرو‌های امنیتی را ناکارآمد جلوه خواهد داد و چه بسا موجبات دلسردی مردم را پدید آورده و باعث ایجاد شکاف بین مردم و مسئولین گردد. همین منطق منافقین در دهه ۶۰ را این روز‌ها نیز شاهد هستیم که مجددا وارد فاز اجرایی نموده‌اند.

**حفظ وحدت و یکپارچگی ضروری است

با مروری بر اعترافات دستگیرشدگان اخیر و روند مدیریت اغتشاشات که از تلاش برنامه‌ریزی شده دشمن برای ایجاد فضایی غبارآلود و متشنج در جامعه در جهت تجزیه کشور و متلاشی نمودن یکپارچگی آن حکایت دارد، به وضوح می‌توان دریافت که دست خبیثانه تروریست‌ها بر روی ماشه است تا با تهدید جان و مال مردم، ماهی‌های درشت خود را از این آب گل‌آلود صید نماید. بدیهی است تنها راهی که می‌تواند این نقشه شوم دشمنان را همچون همیشه با شکست مواجه نماید، حفظ وحدت و یکپارچگی و پیگیری مطالبات به حق از طریق مسیر‌های قانونی است.

گزارش از: راحله کاویار

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=36575