• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

گزارش شنود رادیویی از تحرک‌های فرقه رجوی در عملیات فروغ جاویدان

  • کد خبر : 36490
  • 17 نوامبر 2022 - 10:29

اخیرا گزارش شنود رادیویی ۴۰ شماره‌ای‌ از اقدامات فرقه تروریستی رجوی در عملیات فروغ جاویدان منتشر شده که بررسی آن نشان می دهد رجوی چگونه اعضایش را به مصاف مدافعان وطن فرستاد و موجب هلاکت نیروهایش شد.

به گزارش فراق، رژیم بعث عراق از مفاد «قطعنامه ۵۹۸» خشمگین بود ولی به روی خود نمی‌آورد، چرا که تصور می‌کرد ایران با اهدافی بلند همچون «رفع فتنه از عالم»، «سقوط صدام» و…که برای جنگ تعیین کرده، به قطعنامه رضایت نخواهد داد. خبر پذیرش قطعنامه توسط ایران، رژیم بعث را در کابوسی وحشتناک فرو برد؛ چراکه احساس می‌کردند جنگی را که ناجوانمردانه با اتکا به مستکبرین شرق و غرب و با هوس کشورگشایی آغاز کرده‌اند، حالا مجبورند بدون هیچ‌گونه دستاوردی و با تحمل هزینه‌های سنگین باید به پایان برسانند.

قطعنامه‌ای که صادر شده حاوی بندهایی است که حقیقت جنگ را برای افکار عمومی جهان افشا کرده و آشکارا به نفع ایران است. از جمله تعیین متجاوز، پرداخت خسارت، تعیین مرزهای بین‌المللی و ازاین‌رو صدام خشمگینانه زیر بار پذیرش قطعنامه ۵۹۸ نرفت و مصمم شد تا با حمله به خرمشهر و کرمانشاه، ایران و شورای امنیت سازمان ملل را در عملی انجام‌شده قرار داده و مجبور به صدور قطعنامه‌ای جدید کند.

صدام برای اینکه بتواند تا حدودی از بار مسئولیت حمله پس از قطعنامه شانه خالی کند و آن را به دیگران نسبت دهد، دست به دامان رجوی شد که در ظاهر خود را ایرانی می‌دانستند، اما باطناً از ابتدای انقلاب در مقابل همه ایرانیان از هر رنگ و نژاد و مذهبی ایستاده و زنان و مردان و کودکان بی‌گناه بسیاری را به خاک و خون کشیده بودند.

رجوی‌های وطن‌فروش نیز که مورد طرد و نفرت آحاد ملت ایران قرار گرفته و مترصد فرصتی برای جنایتی مجدد بودند، خائنانه وارد این معرکه شدند. غافل از اینکه وعده الهی «ان ربک لبالمرصاد» در انتظار آنهاست و عزم شیطانی

در همین رابطه گزارش شنود رادیویی ۴۰ شماره‌ای‌ لحظه به لحظه از حرکات و اقدامات منافقین  در تاریخ ۱۳۶۷/۵/۵به صورت تلکس برای مقر فرماندهی ارسال شد که به این شرح است.

بنام الله

ساعت: ۱۱:۱۲                            تاریخ: ۵ /۵ /۶۷                            ش: ۱

دشمن منافق اعلام می‌کند نیروهای اسلام پشت خاکریز دوم کنار ساختمان سفید موضع گرفته‌اند ضمناً اعلام می‌دارد که منافقین در سمت بالای ساختمان سفید روی یال اول از ارتفاعات دوم سمت چپ جاده مستقر می‌باشد.

ساعت: ۱۱:۲۰                               تاریخ: ۵ /۵ /۶۷                         ش: ۲

دشمن منافق اعلام می‌دارد که در جاده فرعی ساختمان سفید یک جیپ نیروهای اسلام که مینی کاتیوشا دارد مستقر شده است و ضمناً اعلام می‌دارد که ۱۵ (پانزده) ساختمان در کنار جاده می‌باشد که پایگاه نیروهای اسلام است و روی هر دو موضع درخواست آتش تانک کرده است.

ساعت: ۱۱:۳۱                            تاریخ: ۵ /۵ /۶۷                           ش: ۳

دشمن منافق به نیروهای خود فرمان می‌دهد که هلیکوپترهای نیروهای اسلام را زیر آتش بگیرند.

ساعت: ۱۱:۴۵                               تاریخ: ۵ /۵ /۶۷                        ش: ۴

دشمن منافق به فرمانده خود می‌گوید اگر دو طرف جاده تأمین باشد کاتیوشا وسط جاده برود و شلیک کند. ضمناً منافقین قصد دارند نیروهای کمکی از روی یال اول با مهمات به بالای قله بفرستند.

ساعت: ۱۱:۵۰                               تاریخ: ۵ /۵ /۶۷                        ش: ۵

دشمن منافق اعلام می‌دارد که چند دستگاه خودرو پر از نیروهای اسلام به سمت آن‌ها می‌روند که به‌محض به تیررس رسیدن آن‌ها را به آتش می‌بندند ضمناً نیروهای منافق مستقر روی قله کمبود آر پی‌جی، آب و غذا دارند.

ساعت: ۱۲:۰۶                               تاریخ: ۵ /۵ /۶۷                        ش: ۶

دشمن منافق اعلام می‌دارد که جهت پشتیبانی آن‌ها تانک‌هایی آمده‌اند.

ساعت: ۱۲۰۸                               تاریخ: ۵ /۵ /۶۷                        ش: ۷

دشمن منافق به نیروهای خود فرمان می‌دهد که با آرپی‌جی آمبولانس نیروهای اسلام را بزنند ولی آن‌ها اعلام می‌کنند که ما فقط دو موشک آرپی‌جی داریم.

ساعت: ۱۲:۱۱                              تاریخ: ۵ /۵ /۶۷                       ش: ۸

دشمن منافق اعلام می‌دارد که تانک‌هایش در حال پیشروی می‌باشند. (نظریه: لازم است برای شکار تانک‌ها از هوانیروز کمک گرفته شود.)

ساعت: ۱۲:۱۶                              تاریخ: ۵ /۵ /۶۷                       ش: ۹

دشمن منافق اعلام می‌کند که خطری جدی از سوی نیروهای اسلام آن‌ها را تهدید نمی‌کند لذا از مهمات به‌طور تک‌تیر استفاده شود و در مصرف مهمات صرفه‌جوئی شود.

ساعت: ۱۳:۵۷                             تاریخ: ۵ /۵ /۶۷                       ش: ۱۰

بر اساس اظهارات دشمن منافق نیروهای اسلام با ماشین‌آلات جنگی به سمت آن‌ها حرکت می‌کنند فرماندهی منافقین درصدد است جهت ضربه زدن به این حرکت دسته‌های کوچک را جمع کرده اقدام کند و به نیروهای کوچک دستور داده که به تنهایی اقدامی نکنند.

ساعت: ۱۴:۰۰                              تاریخ: ۵ /۵ /۶۷                       ش:۱۱

یکی از فرماندهان برجسته منافقین با اسم ساسان اعلام کرد که به علت نداشتن مهمات فعلاً قدرت تهاجم ندارد.

ساعت: ۱۴:۵۰                             تاریخ: ۵ /۵ /۶۷                       ش: ۱۲

یکی از فرماندهان منافقین اعلام می‌دارد جلوی پای ما که در بالای قله روبروی یال مستقیم نیروهای اسلام پیاده شده‌اند و تقاضای مهمات از ساسان را دارد.

ساعت: ۱۵:۰۰                             تاریخ: ۵ /۵ /۶۷                       ش: ۱۳

یکی از فرماندهان منافقین اعلام می‌دارد از پشت نیروهای منافق نیروهای اسلام در حال پیشروی هستند و نیز اعلام می‌دارند که منافقین فقط تیر کلاش دارند و آب ندارند و بی‌حال هستند و تقاضای آتش بر روی نیروهای اسلام را دارند در همان قله نیروهای منافق توسط نیروهای اسلام از دو طرف آن‌ها در حال پیشروی هستند و منافقین اعلام می‌دارند در سردرگمی قرار داریم.

ساعت: ۱۵:۳۰                            تاریخ: ۵ /۵ /۶۷                       ش: ۱۴

نیروهای منافقین درصدد تصحیح آتش خمپاره روی تجمع نیروهای اسلام در ساختمان‌های کنار جاده هستند.

ساعت: ۱۵:۴۵                            تاریخ: ۵ /۵ /۶۷                       ش: ۱۵

طبق اطلاعات واصله از منافقین دشمن منافق جهت یافتن مواضع محکم برای پایداری در شب درصدد سرعت بخشیدن به اقدامات خودشان می‌باشند.

ساعت: ۱۵:۵۵                            تاریخ: ۵ /۵ /۶۷                       ش: ۱۶

دشمن منافق اعلام می‌دارد که نیروهای اسلام از جاده کرمانشاه از طرف دامنه قله و جنگل به سوی قله در حرکت‌اند دشمن خود را گم کرده و اعلام می‌دارد که نیروهای اسلام به‌سرعت پیش می‌آیند و نیروهای منافق هیچ مهماتی ندارند.

ساعت: ۱۶:۰۵                            تاریخ: ۵ /۵ /۶۷                       ش: ۱۷

نیروهای منافق درگیر با نیروهای پیش‌رونده اسلام اعلام می‌دارند که مهمات سلاح سنگین ندارند و فقط مقداری تیر کلاش دارند و از نیروهای پشت درخواست آتش خمپاره روی نیروهای اسلام را می‌کنند.

ساعت: ۱۶:۲۰                            تاریخ: ۵ /۵ /۶۷                       ش: ۱۸

فرمانده درگیر نیروهای منافق به فرمانده ارشد خود می‌گوید که نیروهای اسلام در حدود ۷۰ نفر می‌باشند و ما را توان مقابله با آن‌ها نیست فرمانده ارشد سعی دارد به آن‌ها روحیه دهد ضمناً یکی از فرماندهان جزء به فرمانده ارشد گفت که مهماتش تمام شده فرمانده ارشد به او گفت که تا تاریکی شب زیر درخت‌ها پنهان شوند.

ساعت: ۱۶:۲۵                            تاریخ: ۵ /۵ /۶۷                       ش: ۱۹

فرمانده درگیر منافق درخواست آتش روی نیروهای اسلام که به گفته او پشت گردنه هستند را کرد و اعلام کرد که مجروحین منافق جهت تخلیه به سمت ما آورده می‌شوند.

ساعت: ۱۷:۲۵                           تاریخ: ۵ /۵ /۶۷                       ش: ۲۱

یکی از فرماندهان منافقین طی تماس با توپخانه درخواست اجرای آتش روی محل زیر را کرد: روبرو یال است، سمت چپ یال دو نقطه برآمدگی دارد، اگر به سمت باختران بایستید سمت چپ بلندی اول آنکه بلندتر است را زیر آتش قرار دهید.

ساعت: ۱۸:۲۰                           تاریخ: ۵ /۵ /۶۷                      ش: ۲۲

طبق اطلاعات واصله گروه‌هایی از منافقین در حال تعویض هستند و برای منافقین توسط فردی بنام مصطفی مهمات و تجهیزات آورده شد. نظریه: احتمالاً نیروی کمکی جدیدی همراه تجهیزات جهت جایگزینی و ترمیم منافقین در راه‌اند (ضمناً برادران نزدیک جاده کنار منبع آب که اصفهانی هستند توسط خمپاره منافقین که از پشت تپه‌های بالا شلیک شده مورد حمله قرار گرفته‌اند. جهت اطلاع به فرمانده قرارگاه.

ساعت: ۱۸:۴۸                           تاریخ: ۵ /۵ /۶۷                       ش: ۲۳

دشمن منافق فقط اتکاء روی آتش خمپاره هدایت شده از دور دارد و آنچه معلوم است اینکه با کمبود شدید مهمات و آذوقه روبروست و با توجه فشار نیروهای اسلام به بلندی‌ها کشیده است. نظریه: انشاءا… یک تهاجم همه‌جانبه با آتش تهیه می‌تواند تار و پودشان از هم بپاشد.

ساعت: ۱۹:۰۸                           تاریخ: ۵ /۵ /۶۷                       ش: ۲۴

دشمن منافق در جواب آتش خمپاره در کنار دکل برق در سمت راست جاده وقتی به سمت باختران می‌ایستی، معتقد است که آتش خمپاره در سمت چپ جاده موجب فرار نیروهای اسلام شده است.

ساعت: ۱۹:۰۸                           تاریخ: ۵ /۵ /۶۷                       ش: ۲۵

دشمن منافق اعلام کرد که جهت مهمانی امشب احتیاج به نقل و نبات دارد. نظریه: احتمال دارد دشمن منافق در صورت تهیه مهمات قصد تحرکات داشته باشد.

ساعت: ۱۹:۳۰                           تاریخ: ۵ /۵ /۶۷                       ش: ۲۶

فرمانده اصلی منافقین به افرادی که در بالای قله هستند اعلام نمود که نیروی کمکی به ساسان می‌خواهد برسد و اعلام کرد افرادی که در بالای قله هستند مقاومت کنند و تک‌تیر بزنند تا نیروی کمکی برسد. ضمناً خمپاره‌اندازهای منافقین به طرف یال دوم نوک منتهی‌الیه سمت چپش می‌خواهند آتش بریزند.

ساعت: ۲۰:۲۰                           تاریخ: ۵ /۵ /۶۷                       ش: ۲۷

فرمانده منافقین اعلام کرد که در جاده کمین قرار داده و می‌خواهند به ماشین‌های نیروهای اسلام که به آنجا نزدیک می‌شوند کمین بزنند.

ساعت: ۲۰:۱۰                           تاریخ: ۵ /۵ /۶۷                       ش: ۲۸

طبق گزارش دریافتی منافقین اعلام نمودند که یک گروه از منافقین با معرف بچه‌های حسینعلی می‌خواهند حرکت کنند در ضمن گفت اگر شب شود اینجا می‌باشیم خسرو اعلام کرد که نیروهای اسلام از طرف جاده از ماشین پیاده می‌شوند که به‌طرف منافقین شلیک می‌کنند و منافقین درخواست کردند که برایشان تیربار گیرنف فرستاده شود.

ساعت: ۲۰:۵۰                           تاریخ: ۵ /۵ /۶۷                      ش: ۳۱

طبق گزارش دریافتی یکی از منافقین با معرف مصطفی اعلام کرد که مقدار فشنگی که برای گرینف فرستاده‌اید کافی می‌باشد و اعلام نمود که برای بچه‌های دیگر نیز که در آن منتظر می‌باشند فرستاده شود تا جاده باختران اسلام‌آباد زیر آتش قرار گیرد.

ساعت: ۲۱:۰۰                           تاریخ: ۵ /۵ /۶۷                      ش: ۳۲

طبق گزارش رسیده منافقین اعلام نمودند که در جاده کمین قرار داده‌اند و برایشان نیز نیروی کمکی می‌رسد.

ساعت: ۲۱:۰۵                           تاریخ: ۵ /۵ /۶۷                      ش: ۳۳

معصومه به کریم می‌گوید که سه نفر در بالا قرار دادیم و بقیه در سمت راست جاده هستیم و کریم گفت که شما ۳۰ نفر بیشتر هستید چطور در آنجا جا گرفته‌اید.

ساعت: ۲۲:۰۵                           تاریخ: ۵ /۵ /۶۷                      ش: ۳۴

به کریم از فرمانده ارشد نیروهای جدید که آمده‌اند را به جای قبلی شما می‌فرستیم و با شما به جائی که نیروهای اسلام با ماشین می‌آیند کار می‌کنیم.

ساعت: ۲۲:۱۰                           تاریخ: ۵ /۵ /۶۷                       ش: ۳۵

کریم: به معصومه و توران، همگی آماده باشید برای کار فرمانده ارشد.

ساعت: ۲۳:۰۰                           تاریخ: ۵ /۵ /۶۷                       ش: ۳۶

دشمن منافق مدت یک ساعت و نیم است که سکوت رادیوئی داشته و به‌جز صدا کردن همدیگر در بعضی اوقات پیامی نداشته‌اند.

ساعت: ۲۳:۰۵                           تاریخ: ۵ /۵ /۶۷                       ش: ۳۷

گروهی از منافقین اعلام کردند از نظر آب بسیار در تنگنا هستند به‌طوری‌که به هر نفر فقط یک لیوان آب می‌رسد و درخواست آب کردند.

ساعت: ۲۳:۳۵                           تاریخ: ۵ /۵ /۶۷                       ش: ۳۸

گروهی از منافقین به فرماندهی عباس (قبلاً روی پایانه یکی از یال‌های مسلط به دامنه مستقر بود) درخواست شلیک خمپاره روی قله می‌کند و از فرماندهی مافوق شان شدیداً درخواست مهمات می‌کند. ضمناً عباس از فرمانده مافوقش (ساسان) می‌خواهد که خیلی سریع سمت چپ یال دوم را بکوبد و اظهار می‌دارد مسئله بسیار حیاتی است.

ساعت: ۲۳:۴۲                           تاریخ: ۵ /۵ /۶۷                       ش: ۳۹

دشمن منافق به صادق گفت که هرچه سریع‌تر به طرف نوک قله بیاید که نیاز مبرم به او دارد. ضمناً دشمن اعلام می‌دارد که صدای شعارهایی را در اطرافشان می‌شنود.

ساعت: ۲۴:۰۰                           تاریخ: ۵ /۵ /۶۷                       ش: ۴۰

دشمن منافق اعلام می‌دارد که نیروهای اسلام الله اکبر گویان با آرپی‌جی و تیر کلاش از سمت چپ به بالای قله می‌آیند و نیروهای مستقر در آنجا که فرماندهی نداشته‌اند رو به پایین می‌آیند و این عدم هماهنگی برای منافقین بسیار دردناک است به‌طوری‌که از فرمانده نیروهای پایین‌تر درخواست کرده که فرماندهی آن‌ها را هرچه سریع‌تر به عهده بگیرد.

این سند سِری به شماره  ۳۰۷۶۰ در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس موجود است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=36490