• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
علی‌رغم اسناد غیر قابل انکار

وزارت خارجه آمریکا از فرقه رجوی اعلام برائت کرد / آمریکایی‌ها دستمال کثیف را به زباله‌ انداختند

  • کد خبر : 36470
  • 16 نوامبر 2022 - 12:18

وزارت خارجه آمریکا در حالی طی بیانیه‌ای هرگونه حمایت از فرقه تروریستی رجوی را رد کرد که بر اساس اسناد موجود ۲۰ میلیون دلار برای انتقال این فرقه به دولت آلبانی پرداخت کرده است.

به گزارش فراق، در بیاینه ای که روز گذشته منتشر شد، وزارت خارجه ایالات متحده خبر«حمایت» از سازمان مجاهدین خلق در آلبانی و «آموزش» اعضای این گروه را رد کرده است. 

در بخشی از بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است: «هرچند ایالات متحده از ماه سپتامبر سال ۲۰۱۲ دیگر سازمان مجاهدین خلق را یک سازمان تروریستی خارجی در نظر نمی‌گیرد اما آمریکا سازمان مجاهدین خلق را یک جنبش دموکراتیک قابل اتکای مخالفان [حکومت ایران] که نماینده مردم ایران محسوب شود نمی‌داند.»

واشنگتن در بخش دیگری از این بیانیه تاکید کرده است که همچنان «نگرانی‌هایی جدی» درباره سازمان مجاهدین خلق از جمله ادعاهای مطرح شده درباره «سوءاستفاده» از اعضای این گروه دارد. 

دولت آمریکا تاکید کرده که به مجاهدین خلق در مورد فناوری سایبری یا هر موضوع دیگری پشتیبانی یا آموزش نمی‌دهد و به این سازمان کمک مالی نمی‌کند.

واشنگتن تاکید کرده که هیچ تماس عمده‌ای فراتر از مسائل مربوط به اسکان مجدد اعضای مجاهدین خلق با این گروه برقرار نکرده که این روند هم در سال ۲۰۱۶ تکمیل شد.

یک نشریه آمریکایی چند روز پیش در گزارشی به نقل از برخی تحلیلگران، اذعان کرده بود فرقه تروریستی رجوی بر اساس توافق میان واشنگتن و تل‌آویو در آلبانی مستقر شده‌ است.

در سال ۲۰۱۳، دولت آمریکا بعد از بسته شدن کمپ‌های این فرقه در عراق، از این فرقه در تبعید درخواست کرد که در آلبانی مستقر شوند، آنها در ابتدا این پیشنهاد را رد کرده، ولی در نهایت موافقت کردند که ۳۰۰۰ عضو را به کشور منتقل کنند و آمریکا هم ۲۰ میلیون دلار به آژانس پناهندگان سازمان ملل و دولت آلبانی در این زمینه کمک کرد. در سال ۲۰۱۶ هم ۲۸۰ عضو دیگر به آلبانی به یک اردوگاه تحت حفاظت شدید در Manze، شهر دورس نقل مکان کردند. نیروهای این سازمان در آلبانی با امکانات رسانه‌ای که آمریکا و رژیم صهیونیستی در اختیار آن قرار داده‌اند از آن زمان به کارزار رسانه‌ای رو آورده‌ و روزانه به انتشار هزاران توئیت و مطلب در راستای براندازی در فضای مجازی می‌پردازند. یگان سایبری یا همان اتاق کامپیوتر در فرقه که پیش از آن در اردوگاه اشرف و لیبرتی هم وجود داشت و در آن زمان فقط در دسترس عده معدودی از سران و اعضای سازمان بود، در آلبانی تحت عنوان یگان سایبری به یک‌باره با به کارگیری بیش از ۱۲۰۰ نفر کاربر به عنوان اصلی‌ترین مأموریت سازمان در دستورکار قرار گرفت و تصاویری نیز از این اتاق‌ در رسانه‌ها منتشر شد.

این ادعاها در شرایطی است که بسیاری از مقام‌های دولت آمریکا از جمله مایک پنس، معاون پیشین رئیس‌جمهوری، رودی جولیانی، مشاور و وکیل دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق و مایک پمپئو، وزیر خارجه پیشین با رهبران فرقه تروریستی رجوی دیدار کرده‌اند و یا در نشست‌های این گروه سخنرانی کرده‌اند.

نکته مثبت این بیانیه را می توان پایان تاریخ مصرف مجاهدین برای آمریکایی ها دانست که هم اکنون مانند دستمال چرک و کثیفی آن را به زباله پرتاب می کنند.

انتهای پیام / فراق

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=36470