• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
اظهارات جنجالی روزنامه‌نگار آلبانیایی: ایران حق دارد آلبانی را به دادگاه بکشاند

رسوایی دیپلماتیک / احتمال دارد حمله سایبری در آلبانی توسط اسرائیل انجام شده باشد

  • کد خبر : 35754
  • 13 سپتامبر 2022 - 10:29

اقدام اخیر دولت آلبانی یک رسوایی است و باعث رسوایی دیپلماتیک در سطح بین المللی برای این کشور می شود.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی فراق، اولسی یازیچی، روزنامه نگار و استاد تاریخ آلبانی، از طریق ارتباط اسکایپ در بخش خبری تلویزیون”MCN” در مورد تصمیم دولت این کشور برای قطع روابط دیپلماتیک با ایران صحبت کرد.

«یازیچی» تصمیم ادی راما را یک رسوایی دیپلماتیک می داند و می گوید تروریستی نامیدن یک سفارت اتهامی بی سابقه است. به گفته یازیچی، این تصمیم برای جلب رضایت آمریکایی ها و اسرائیل اتخاذ شده است. یازیچی این احتمال را رد نمی کند که حمله سایبری در آلبانی توسط خود اسرائیل انجام شده باشد تا ایران را مقصر بداند. این مورخ می گوید که همه چیز می توانست اتفاق بیفتد زیرا اسرائیل از توافق هسته ای ایران و آمریکا وحشت زده بود. نخست وزیر تاکنون هیچ مدرکی برای اثبات اینکه این حمله توسط ایران انجام شده است ارائه نکرده است. از رسانه‌های اسرائیلی می‌توان دریافت که بزرگ‌ترین منفعت از آنچه در حال رخ دادن است، برای اسرائیل است. شبهاتی که در بسیاری از محافل مطرح می شود این است که این حمله سایبری توسط اسرائیل انجام شده است. اقدام دولت آلبانی یک رسوایی است و باعث رسوایی دیپلماتیک در سطح بین المللی می شود. راما با یک مقر دیپلماتیک به عنوان تروریست رفتار می کند تا آمریکایی ها و اسرائیلی ها را خوشحال کند. صداهای زیادی وجود دارند که فکر می کنند این همه غوغا احتمالاً مربوط به توافق هسته ای است. اسرائیل از توافق هسته ای ایران و آمریکا وحشت زده است. رژیم اسرائیل سابقه طولانی در انجام حملات تروریستی و مقصر دانستن اشخاص ثالث دارد.

 آلبانی با دست گیری از مجاهدین خلق (فرقه تروریستی رجوی) به میدان نبرد اسرائیل و جهان اسلام تبدیل شده است. این جنگی است که اسرائیل و آمریکا علیه مردم مسلمان به راه انداخته اند. کاری که نخست وزیر انجام می دهد یک هدیه یا پاداش به اسرائیل است. هک کردن طبیعی است. صدها سایت ایرانی از آلبانی توسط سازمان تروریستی مجاهدین خلق هک شدند. کشورهای بزرگ روابط دیپلماتیک خود را قطع نمی کنند، حتی اگر سایت آلبانیایی توسط ایران هک شود. کشور ما برای پیگیری ادعای خود باید به دادگاه بین المللی برود و ایران را متهم کند. برخورد با یک سفارت صرفا به عنوان یک ادعا غیر قابل باور است. در سال ۱۹۴۶ کمونیست های آلبانیایی، آمریکایی ها را از این طریق از آلبانی بیرون کردند. این همان سناریویی است که اکنون در حال تکرار است. آلبانی چهره یک کشور اوباش و افراطی را نشان می دهد. یازیچی با بیان اینکه قوانین بین المللی و کنوانسیون وین پس از اشغال سفارت ایران نقض شد، گفت: ایران حق دارد آلبانی را به دادگاه بکشاند. این یک جنگ جهانی است که آمریکایی ها به خاطر اسرائیل دارند با جهان عرب می کنند و از سال ۱۹۴۸ با ایجاد اسرائیل شروع شده است. آمریکایی ها و اسرائیلی ها چهار بار با اعراب جنگ کرده اند. در کشورهای کوچک مسلمان مانند آلبانی، جایی که آمریکایی ها از کودتای ۹۷ با اخراج اعراب دست به تهاجم زدند و بسیاری از بنیادهای اسلامی را بستند. این دستور کار جنگ جهانی است که آمریکا و اسرائیل علیه اسلام می کنند. وزیر ژاچکا کنوانسیون وین را نخوانده است. اگر ایران بخواهد می تواند آلبانی را به دادگاه بکشاند و غرامت دریافت کند.

انتهای پیام / فراق

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=35754