• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

صبر و استقامت در قرآن کریم

  • کد خبر : 35201
  • 24 جولای 2022 - 11:54

خانواده‌های اسیران فرقه رجوی سال‌های سال رنج چشم انتظاری کشیدند و گاهی اوقات کاسه صبرشان هم لبریز شده است لذا اندکی تامل و تفکر در خصوص مفهوم صبر و استقامت آن هم با استعانت از آیات قرآن کریم بسیار سودمند خواهد بود.

به گزارش فراق، صبر همیشه در ذات انسان به صورت محدود وجود دارد ولی از طریق برخی منابع همچون قرآن کریم، جملات انگیزاننده از پیامبران گرانقدر، امامان و هر کسی که در مسیر فضیلت گام نهاده می توان آن را افزایش داد.

به برخی آیات توجه کنید که چگونه حق تعالی انسان را مدام به صبر و استقامت دعوت کرده است؛ بشارت می دهد و انسان را سفارش می کند که صبر و ایمان دو روی یک سکه هستند و هر کدام روح و روان انسان را آرامش می بخشد. لطفا توجه کنید:

سوره بقره آیه ۱۵۳ :

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ اسْتَعِینُواْ بِالصَّبْرِ وَالصَّلاَهِ إِنَّ اللّهَ مَعَ الصَّابِرِینَ ( اى کسانى که ایمان آورده‏ اید! مدد جویید به صبر کردن در مصائب و خواندن نماز در اوقات آن (بعضى از مفسرین گفته‏ اند: مراد از «صبر»، روزه است که در آن صبر بر گرسنگى و تشنگى است). البته خدا با صبرکنندگان است )

سوره بلد آیه ۱۷ :

ثُمَّ کَانَ مِنَ الَّذِینَ آمَنُوا وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ وَتَوَاصَوْا بِالْمَرْحَمَهِ ( این کارها کند تا که از آن کسانى باشد که ایمان آوردند و سفارش کردند دیگران را به صبر، و سفارش کردند به شفقت به مردم)

سوره شوری آیه ۴۳ :

وَلَمَن صَبَرَ وَغَفَرَ إِنَّ ذَلِکَ لَمِنْ عَزْمِ الْأُمُورِ ( و هر که شکیبایى ورزید و درگذشت، البته این در گذشتن از بدى بدکاران از کارهایى است که با اراده قوى در کارها واقع شود و اراده قوى از خصال پسندیده است )

سوره الأحقاف آیه ۳۵ :

فَاصْبِرْ کَمَا صَبَرَ أُوْلُوا الْعَزْمِ مِنَ الرُّسُلِ وَلَا تَسْتَعْجِل لَّهُمْ کَأَنَّهُمْ یَوْمَ یَرَوْنَ مَا یُوعَدُونَ لَمْ یَلْبَثُوا إِلَّا سَاعَهً مِّن نَّهَارٍ بَلَاغٌ فَهَلْ یُهْلَکُ إِلَّا الْقَوْمُ الْفَاسِقُونَ ( پس صبر کن آن‏گونه که پیامبران «اُولو العزم» صبر کردند، و براى (عذاب) آنان شتاب مکن! هنگامى که وعده ‏هایى را که به آنها داده میشود ببینند، احساس میکنند که گویى فقط ساعتى از یک روز (در دنیا) توقّف داشتند؛ این ابلاغى است براى همگان؛ آیا جز قوم فاسق هلاک می‏شوند؟)

سوره یونس آیه ۱۰۹:

وَ اتَّبِعْ مَا یُوحَى إِلَیْکَ وَ اصْبرِْ حَتىَ‏ یحَْکُمَ اللَّهُ وَ هُوَ خَیرُْ الحَْکِمِین‏ ( و متابعت کن اى پیغمبر! هر چه که وحى کرده می ‏شود به سوى تو. و صبر کن بر رنج و محنت از امت، تا حکم کند میان تو و دشمنان تو خدا و او بهترین حکم‏ کنندگان است).

انسان همیشه نیاز به هدایت و یادآوری دارد تا بتواند به رسالت انسانیت خود در مقابل حق تعالی پاسخگو باشد. الهی لک الحمد و لک الشکر، خدایا آن دِه که آن بِه.

بخشعلی علیزاده

انتهای پیام / فراق

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=35201

نوشته های مشابه

28مارس
تاکتیک فرقه رجوی درباره ماجرای کودک سربازان؛ نفی و لاپوشانی / دیدم مادرانی را که پنهانی می‌گریستند
روایت یک شاهد عینی از جنایت‌های فرقه ضدخانواده رجوی در حق کودکان اشرف

تاکتیک فرقه رجوی درباره ماجرای کودک سربازان؛ نفی و لاپوشانی / دیدم مادرانی را که پنهانی می‌گریستند

26مارس
اینجا آرام باشید و بیرون شورشی
مروری بر قوانین و استراتژی‌های رجوی ساخته

اینجا آرام باشید و بیرون شورشی